EXOD 2.0, joc de societate
https://www.ziarulmetropolis.ro/exod-2-0-joc-de-societate/

Un grup de artişti din domenii diferite vă prezintă lansarea EXOD 2.0 #jocdesocietate – o instalaţie performativ-documentară despre situaţia mamelor românce plecate la muncă în Italia.

Un articol de Liliana Matei|4 octombrie 2015

Proiectul își propune să dezvolte, prin documentare și lucru interdisciplinar, o formulă artistică originală care să creeze dezbatere în jurul acestui subiect, adresându-l dintr-o multitudine de perspective complementare.

Ideea spectacolului a pornit de la cartea Lilianei Nechita – „Cireșe amare”, iar premiera va avea loc în luna noiembrie.

Coordonarea artistică și dramaturgia proiectului este asigurată de Catinca Drăgănescu, iar din echipa multidisciplinară fac parte: patru performeri (Valentina Zaharia, Mihaela Teleoacă, Silvana Negruțiu și Mihaela Sîrbu), un arhitect (Matei Dersidan), un muzician (Alexei Turcan), un antropolog (Alexandra Dincă), un fotograf (Vlad Bîrdu), un atelier de creație video (Les Ateliers Nomad) și un designer vestimentar (Wilhelmina Arz).
Rezultatul va lua forma unei instalații care include un joc la care publicul va participa activ, o componentă de documentare foto-video, un moment performativ și o dezbatere coordonată de un ONG specializat.

Mai multe informații despre proiect puteți găsi accesând exod.womenatwork.ro și pagina de Facebook www.facebook.com/EXOD2.0.

Despre EXOD 2.0 joc de societate

Legătura dintre mamă și copil este o legătură sacră, organică. Poate că nu suntem sau nu vom deveni cu toții părinți, dar cu toții suntem copiii cuiva. Și toți copiii din lume au nevoie de mama lor aproape. Cu toate acestea milioane de mame din lumea întreagă se află din motive economice în situația de a se întreba ce înseamnă a fi o mamă bună când nu îți poți întreține copiii.Înseamnă să rămâni alături de ei și să nu ai ce să le pui pe masă sau să pleci de lângă ei dar să știi că au tot ce le trebuie? Și asta e o întrebare fără de răspuns, e o întrebare absurd de pus. Multe dintre mamele din Europa de Est aleg să plece să muncească în occident cu gândul că se vor întoarce peste doar câteva luni cu banii necesari. Nu au nici cea mai vagă idee cum va fi acolo, cum le va modifica viața și relația cu familia această plecare, se aruncă în gol.

Pe o astfel de mamă o cheamă Liliana Nechita și a scris o carte, Cireșe amare, despre experiența ei de badantă, devenind vocea acestei categorii sociale ignorate și abuzate. Liliana are capacitatea de a se obiectiva și de a-și conștientiza condiția, o condiție demnă de o tragediie modernă.Pentru angajatori sunt aproape niște sclavi, iar pentru familii sunt doar o voce la telefon și o sursă de bani cu anii. Aici, într-o țară străină, ei devin nimeni, niște „nenorociți de imigranți” cum spune Liliana și iată un cerc vicios de dependențe din care nu pot ieși.

 

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.