FEST-FDR2017 la final. Câteva concluzii
https://www.ziarulmetropolis.ro/fest-fdr2017-la-final-cateva-concluzii/

FEST-FDR2017 s-a încheiat. Timp de douăsprezece zile, între 14 şi 25 mai, Teatrul Naţional din Timişoara a fost liantul care a adus împreună artişti şi spectatori, poveşti şi întâmplări, zile şi nopţi de teatru, de dans, de muzică.

Un articol de Liliana Matei|28 mai 2017

FEST-FDR2017 a stat sub semnul unui singur concept, cu nenumăratele sale implicații: Identitatea. O temă generoasă, acută în societatea și în istoria noastră de zi cu zi, o temă care a făcut ca festivalul să-și transcendă valențele pur culturale și estetice și să devină un eveniment cu reale implicații etice, sociale și civice. De asemenea, festivalul a contextualizat în cel mai practic mod spectacolul de teatru pe text românesc în direcțiile artelor europene ale spectacolului, ca un punct major de convergență al acestora.

Cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local al Municipiului Timișoara, festivalul organizat de Teatrul Național din Timișoara a însumat 31 de spectacole, în cele trei săli ale teatrului, dar și în Piața Victoriei sau în Parcul Civic – spații urbane transformate în scene de spectacol. Acestora li se adaugă cinci ateliere în cadrul Concursului Național de Dramaturgie, precum și trei lansări de carte. Nu în ultimul rând, tema festivalul a dat Teatrului Național din Timișoara prilejul de a alătura festivalului o serie de spectacole din repertoriul său, subsumate aceluiași concept.

FEST-FDR2017 a oferit celor aproape 300 de artiști un spațiu generos de dialog și de întâlnire. În acest fel, Teatrul Național din Timișoara, împreună cu cei aproximativ 10.000 de spectatori care i-au umplut sălile și spațiile în aer liber, a demonstrat felul în care, prin tot ceea ce face, participă la construirea Timișoarei ca inimă a teatrului românesc și ca oraș reprezentativ pentru  cultura europeană.

Foto: Adrian Pîclișan / TNTm (imagine din spectacolul „Hamlet”)

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!