Festivalul Sundance, 100 de filme în premieră mondială
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-sundance-100-de-filme-in-premiera-mondiala/

Dedicat cinema-ului independent, Festivalul Sundance, sărbătoreşte a 30-a ediţie cu o varietate de genuri inedite, de la horror la comedie şi trecând prin drame intimiste, animaţie, documentare şi filme de autor pentru publicul larg, demonstrând o vitalitate regăsită a acestui sector.

Un articol de Petre Ivan|16 ianuarie 2014

Dedicat cinema-ului independent, Festivalul Sundance sărbătoreşte a 30-a ediţie cu o varietate de genuri inedite, de la horror la comedie şi trecând prin drame intimiste, animaţie, documentare şi filme de autor pentru publicul larg, demonstrând o vitalitate regăsită a acestui sector.

Sundance, care debutează astăzi la Park City, o staţiune montană din statul american Utah, şi se va încheia pe 26 ianuarie, a fost înfiinţat în urmă cu 30 de ani de actorul şi regizorul Robert Redford.

Lansat foarte modest, manifestarea a devenit de-a lungul anilor un eveniment inconturnabil pentru regizorii americani şi străini şi a lansat carierele unor cineaşti de renume, precum Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, David O. Russell, Paul Thomas Anderson, Steven Soderbergh, Jim Jarmusch şi Darren Aronofsky, informează Mediafax.

Sundance va oferi în acest an festivalierilor – profesionişti din industria cinematografică şi public larg – 121 de lungmetraje, dintre care 100 în premieră mondială, turnate în 37 de ţări.

35 de pelicule luptă pentru trofeu, anul acesta, la Festivalul Sundance

Din această selecţie, 54 sunt filme de debut, iar 35 dintre acestea vor rula în competiţia festivalului.

Mai multe staruri din mediul independent – şi de dincolo de el – se vor afla în acest an pe genericele filmelor din competiţie şi vor defila pe „covoarele albe” din Park City.

Kristen Stewart, eliberată recent de saga „Amurg”, joacă rolul unei femei-gardian din închisoarea Guantanamo în filmul „Camp X-Ray”, în timp ce Anne Hathaway colaborează cu fratele ei muzician în filmul „Song One”.

Philip Seymour Hoffman („God’s Pocket”), Aaron Paul din serialul „Breaking Bad” şi Juliette Lewis („Hellion”), dar şi Mark Ruffalo („Infinitely Polar Bear”) se vor afla şi ei pe afişul festivalului Sundance 2014.

Festivalul Sundance

Philip Seymour Hoffman va fi prezent la Festivalul Sundance 2014, care începe astăzi

Sundance va prezenta, totodată, unul dintre cele mai aşteptate filme independente ale anului, „Boyhood”, de Richard Linklater, turnat cu Ethan Hawke şi Patricia Arquette într-o perioadă de 10 ani şi care prezintă viaţa unei familii şi maturizarea copiilor până la vârsta adultă.

Premieres, o secţiune în afara competiţiei, va include la rândul ei numeroşi actori de prestigiu, precum Michael Fassbender, Keira Knightley, Alfred Molina, Willem Dafoe, Steve Coogan şi Ryan Reynolds, notează Mediafax.

Secţiunea dedicată documentarelor, al doilea ax central al festivalului, va alinia în acest an mai multe titluri despre ravagiile cauzate de internet („Web Junkie”, „Love Child”), filme despre comerciantul rus de arme Viktor Bout („The Notorious Mr. Bout”), despre obezitatea din Statele Unite ale Americii („Fed Up”) şi cele mai recente producţii regizate de „starurile” documentarelor Alex Gibney („Finding Fela”) şi Hubert Sauper („We come as friends”).

Pentru prima dată, festivalul va include şi o secţiune dedicată copiilor, în care se remarcă premiera mondială a versiunii americane a filmului de animaţie francez „Ernest et Célestine”.

Foto cu Festivalul Sundance : Cinemagia

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.

11
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Difuzat la 4 martie de postul de televiziune Cinemaraton, dar programat în aceeaşi seară şi la Cinematograful Muzeului Ţăranului Român din Bucureşti, „Mai presus de orice” (1977) este o docudramă mai puţin ştiută, realizată de Dan Piţa şi Nicolae Mărgineanu, despre cutremurul din 1977.

07
/03
/21

Poți spune o poveste bună în mai puțin de 4 minute? Atunci e momentul să te înscrii în competiția românească a Festivalului internațional de foarte scurt metraj TRÈS COURT, coordonat de Institutul Francez din România!

05
/03
/21

Festivalul Internațional Film O'Clock, eveniment gândit ca o mișcare culturală și interculturală cinematografică, dar și de socializare internațională, prin care oameni iubitori de cinematografie din toate colțurile lumii să poată trăi și împărtăși experiențe comune interesante, și-a încheiat prima ediție pe 3 martie, cu decernarea premiilor pentru competiția de scurtmetraje.

04
/03
/21

Ziarul Metropolis vă recomandă: un film cu Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două tablouri despre lumea de azi dintr-o galerie bucureșteană, un festival de muzică clasică la Iași, un roman plin de mister al unei tinere scriitoare britanice și cartea unui istoric optimist care-și propune să redea speranța.

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.

23
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Cu noul său film, „Servants” („Servitorii”, 2020), distribuit şi la noi în câteva din cinematografele deschise, regizorul slovac Ivan Ostrochovský pare a spune că cinema-ul este în primul rând o chestiune de stil. Însă e suficient asta?