Filmul „Câini”, elogiat în Franța
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-caini-elogiat-in-franta/

„Câini”, primul lungmetraj al lui Bogdan Mirică, film care rulează acum şi în cinematografele din România, a ajuns pe 28 septembrie pe marile ecrane din Franţa, unde este elogiat în presă.

Un articol de Liliana Matei|2 octombrie 2016

În toamna aceasta, producția va fi proiectată și la festivaluri din Finlanda, Norvegia, Canada, Polonia, Israel, Spania, Portugalia, Germania, Suedia, Statele Unite și Italia.

În Franța, cotidiane importante precum Le Figaro, Libération sau Nouvel Observateur, reviste precum Paris Match și Time Out și publicații online de cultură recomandă filmul ca fiind unul dintre cele mai importante evenimente ale săptămânii.

Pentru a sublinia trăsăturile de western care au sedus presa franceză încă de la Cannes, distribuitorul BAC Films a păstrat pe afiș titlul în limba engleză, Dogs, lângă imaginea lui Gheorghe Visu în postura unui șerif local. „Câini nu e nici mai mult, nici mai puțin decât un western contemporan care transpune pe ecran arhetipuri comportamentale – un bărbat onest, bandiţi și, între cele două tabere, un șerif. Doar că aici nu e vorba de Arkansas (ca în Shotgun Stories, primul film al lui Jeff Nichols) sau de Texas (ca în No Country for Old Men al fraților Coen), ci de o Românie profundă, care face Bucureștiul să pară un Xanadu hedonist”, scrie Libération, remarcând imaginea superbă a lui Andrei Butică și rolul excelent al actorului Gheorghe Visu.

„Un neo-western care-ți taie răsuflarea”, titrează Time Out Paris și continuă: „Categoric, Noul Cinema Românesc e încă în picioare! După Corneliu Porumboiu, Cristi Puiu sau Cristian Mungiu, noua senzație a cinema-ului din Estul Europei se numește Bogdan Mirică. Mai orientat decât predecesorii săi către cinema-ul de gen, Mirică face dovada unei stăpâniri impecabile a regiei și a unui simț profund al tensiunii narative. O adevărată descoperire”.

La rândul ei, revista Paris Match notează: „Acest thriller de autor trece de la violență efervescentă la o lentoare atavică. Alternanța asta provoacă, încet-încet, o tensiune care o să sfârșească prin a vă sări la gât ca un câine turbat”.

„O Europă nebună clocotește în acest debut foarte promițător”, scrie Le Figaro.

Câini provoacă angoasă, cu tot ce are ea mai primitiv, și – de altfel – totul în film e primitiv, începând cu personajele, care par conduse doar de propriile impulsuri. Dar, pentru a produce impresia asta, sunt necesare o mare măiestrie și cunoașterea perfectă a artei cinematografice. Ceea ce ne face să ne punem speranțe mari în acest regizor de 38 de ani”, apreciază Le Nouvel Observateur.

„Un prim film percutant, în stilul capodoperei A fost odată în Anatolia, a lui Nuri Bilge Ceylan”, apreciază revista Challenges, amintind de Premiul criticii – FIPRESCI obținut la Cannes, în secțiunea Un Certain Regard. „Această recompensă e destinată unui film care-și asumă riscuri, original și personal. Iar văzând acest thriller crepuscular de o frumusețe neîmblânzită, e de neconceput să nu-i dai dreptate juriului, atât este de îndepărtată această propunere cinematografică de căile bătătorite”, continuă cronicarii, subliniind faptul că, după doar un scurtmetraj (Bora Bora) și un lungmetraj, Mirică se distinge ca o voce singulară în cinematografia actuală.

Câini este primul lungmetraj al lui Bogdan Mirică, scenaristul și co-regizorul serialului HBO Umbre. Filmul este nominalizat la European Discovery 2016, la Premiile Academiei Europene de Film, a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul de la Cannes, Trofeul Transilvania la TIFF 2016 și două premii la Festivalul de la Sarajevo: Heart of Sarajevo pentru Cel mai bun actor – Gheorghe Visu, și Mențiunea Specială a Juriului.

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

Pagina 1 din 26412345...102030...Ultima »