Filmul „Poziția copilului” – din 8 martie, în cinematografele din peste 20 de orașe
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-pozitia-copilului-din-8-martie-in-cinematografele-din-peste-20-de-orase/

Unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului, „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc premiat vreodată cu Ursul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, poate fi văzut de spectatorii din România începând din 8 martie. În prima săptămână, filmul va rula în 35 de cinematografe din […]

Un articol de Andrada Văsii|28 februarie 2013

Unul dintre cele mai așteptate filme ale anului, „Poziția copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, primul lungmetraj românesc premiat vreodată cu Ursul de Aur la Festivalul Internațional de Film de la Berlin, poate fi văzut de spectatorii din România începând din 8 martie. În prima săptămână, filmul va rula în 35 de cinematografe din peste 20 de orașe: București, Cluj, Arad, Timișoara, Constanța, Craiova, Oradea, Bacău, Brașov, Brăila, Ploiești, Pitești, Târgu Mureș, Târgu-Jiu, Tulcea, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Călărași, Slobozia, Slatina, Vaslui și Bistrița.

 

Premiera de gală a filmului va avea loc pe 4 martie, de la ora 19.30, la Teatrul Național din București. Pe covorul roșu sunt așteptați actorii și membrii echipei „Poziția copilului”, personalități din media, cultură, politică și societatea civilă, susținători ai filmului în campania „Susține România la Berlinală” – Ivan Patzaichin, Cristian Țopescu, Laura Badea, Alina Dumitru.

 

O proiecție specială, deschisă publicului, va fi organizată și la Cinema City din AFI Cotroceni miercuri, 6 martie, de la ora 20.00. Spectatorii vor avea ocazia să-i cunoască la începutul proiecției pe protagoniștii filmului distins cu unul dintre cele mai importante premii din cinematografie: regizorul Călin Peter Netzer, producătoarea Ada Solomon, actorii Bogdan Dumitrache, Luminița Gheorghiu, Adrian Titieni, Ilinca Goia, Natașa Raab, Florin Zamfirescu.

 

Și spectatorii din alte orașe vor avea ocazia să-i întâlnească pe actorii și membrii echipei filmului premiat cu Ursul de Aur. În weekend-ul de lansare, aceștia se vor întâlni cu publicul din Ploiești, Cluj, Brașov, Târgu-Mureș, Constanța și Craiova și vor răspunde întrebărilor, la finalul proiecțiilor.

 

Poziția copilului” își continuă, în paralel, cariera internațională. După Ursul de Aur obținut la Berlin, filmul este una dintre cele mai râvnite achiziții de către distribuitorii din lumea întreagă. Pelicula, ale cărei vânzări internaționale sunt gestionate de compania germană Beta Cinema, va fi proiectată în Franţa, Germania, Austria, Elveţia, Benelux, Grecia, Serbia, Muntenegru, Australia, Noua Zealandă, Taiwan. Totodată, Beta Cinema este în ultima fază a negocierilor pentru distribuţia în Statele Unite şi Marea Britanie.

 

Pe lângă Ursul de Aur, filmul regizat de Călin Peter Netzer a câștigat și Premiul FIPRESCI (Federația Internațională a Criticilor de Film) pentru cel mai bun film din competiția Festivalului de la Berlin. „Poziția copilului” s-a menținut pe primul loc în topul favoriților la Ursul de Aur, de la premiera mondială și până la finalul festivalului. În această perioadă, echipa a primit un număr impresionant de mesaje de susținere – peste 2000 – pe site-ul oficial www.pozitiacopilului.ro.

 

Poziția copilului” este cel de-al treilea lungmetraj al lui Călin Peter Netzer după multi-premiatele „Maria” (2003) și „Medalia de onoare” (2010). Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora. Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi. Scenariul este semnat de Răzvan Rădulescu şi Călin Peter Netzer.

 

Luminița Gheorghiu și Bogdan Dumitrache au rolurile principale, de mamă și fiu. Li se alătură, într-o distribuție selectă, nume ca Nataşa Raab, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia, Adrian Titieni, Cerasela Iosifescu, Mimi Brănescu şi Vlad Ivanov.

 

Trailer-ul poate fi vizionat aici: 

 „Poziţia copilului” este o producţie Parada Film în co-producţie cu Hai Hui Entertainment, realizată cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Programului MEDIA al Uniunii Europene, Odyssey Communication, BV McCann Erikson, Real Top Media, Etno Media, Teleclub, Soti Cable Neptun, ThomasVille, Roma 62, cu participarea HBO România.

 

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.