Filmul romanesc in 2013: Un Urs de aur și “o nouă eră”
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-romanesc-in-2013-un-urs-de-aur-si-o-noua-era/

Filmul romanesc in 2013 a strălucit prin “Poziţia copilului”, o peliculă care a adus în premieră Ursul de Aur unui lungmetraj autohton. Propus şi la Oscar din partea României, “Poziţia copilului” nu a fost inclus şi pe lista scurtă a premiilor Academiei de film americane – O analiză Mediafax.

Un articol de Petre Ivan|27 Decembrie 2013

Filmul romanesc in 2013 a strălucit prin “Poziţia copilului”, o peliculă care a adus în premieră Ursul de Aur unui lungmetraj autohton. Propus și la Oscar din partea României, “Poziţia copilului” nu a fost inclus și pe lista scurtă a premiilor Academiei de film americane – O analiză Mediafax.

Cinematografia autohtonă a primit şi în 2013 o serie de aprecieri din partea publicaţiilor de specialitate din străinătate.

The Hollywood Reporter, Variety, IndieWire, dar şi The New York Times, The Economist şi Financial Times au lăudat producţiile româneşti, în timp ce BBC a afirmat într-un articol că “noul val al filmului românesc intră într-o nouă eră”.

Cel mai important premiu al anului pentru cinematografia românescă, Ursul de Aur, primit de drama “Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, continuă să ţină filmul românesc în lumina reflectoarelor.

Regizorul Călin Peter Netzer a concurat pentru trofeul Ursul de Aur cu nume celebre din cinematografia mondială precum Gus Van Sant, Steven Soderbergh, Danis Tanovic şi Ulrich Seidl.

De asemenea, lungmetrajul regizat de Călin Peter Netzer a fost şi propunerea României pentru premiile Oscar pentru cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza.

Dar călătoria acestuia către Hollywood s-a încheiat recent, pelicula nefiind inclusă pe lista scurtă de propuneri pentru nominalizare la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin, la ediţia din 2014.

România a avut în acest an o prezenţă discretă la Festivalului de Film de la Cannes.

Deși presa internaţională de specialitate se aştepta ca România să fie reprezentată la Cannes de nume mari, precum Corneliu Porumboiu şi Nae Caranfil, filmul românesc nu a intrat în lupta pentru Palme d’Or.

Chiar şi aşa, România a punctat la Festivalul de la Cannes cu regizorul Tudor Cristian Jurgiu, care a primit pentru “În acvariu” premiul al treilea la secţiunea Cinéfondation.

“În acvariu”, unul dintre premiantele cinematografiei românești în 2013

În 2013, filmul românesc a fost prezent şi la “Oscarurile europene” prin nominalizarea Luminiţei Gheorghiu la premiile Academiei de Film Europene (EFA), la categoria “cea mai bună actriţă”, pentru rolul din lungmetrajul “Poziţia copilului”.

Totodată, Ada Solomon, producătoarea filmului “Poziţia copilului”, a primit trofeul Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Pe de altă parte, filmul românesc a făcut în acest an şi un popas în oraşul elveţian Locarno. Astfel, cel mai recent lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu, “Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, a fost selectat în competiţia internaţională a Festivalului de la Locarno, acestuia alăturându-i-se “Roxanne”, de Valentin Hotea, în secţiunea “Cineasti del presente”.

Ultimul film al lui Porumboiu sau “cinema-ul românesc în cea mai pură formă”, conform IndieWire.

Deşi România nu a primit premii, publicaţiile internaţionale de specialitate au apreciat producţiile româneşti.

Filmul românesc şi-a continuat călătoria festivalieră şi a ajuns şi la Festivalul Internaţional de Film de la Varşovia.

România a fost reprezentată de filme precum lungmetrajele “O vară foarte instabilă”, în regia Ancăi Damian, “Câinele japonez”, regizat de Tudor Cristian Jurgiu, “Micul Spartan”, de Dragoş Iuga, iar peliculele “Love Building”, de Iulia Rugină, şi “La limita de jos a cerului”, în regia cineastului Igor Cobileanski, au fost proiectate în afara competiţiei.

Lungmetrajul “Câinele japonez”, apreciat de juriu “pentru sensibilitatea cu care sunt prezentate personajele şi lumea acestora”, a fost distins cu premiul pentru cel mai bun regizor (Tudor Cristian Jurgiu) în secţiunea destinată cineaştilor aflaţi la primul sau al doilea lungmetraj, la cea de-a 29-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Varşovia.

De asemenea, comedia românească “Love Building” a fost ovaţionată la Festivalul de Film de la Varşovia, primind şi un premiu special din partea juriului.

Foto cu Filmul romanesc in 2013: Poziția copilului, câștigătorul Ursului de Aur – Cinemagia

01
/03
/18

CRONICĂ DE FILM Documentar-eseu aparent simplu, dar subtil şi străbătut de un comic ingenios, „Fotbal infinit”, noul film al lui Corneliu Porumboiu, are în prim-plan un funcţionar din Vaslui, prieten al regizorului, şi ideile sale pretins revoluţionare de schimbare a regulilor din fotbal – de fapt, o adevărată filosofie de viaţă.

28
/02
/18

“Charleston”, debutul în lungmetraj al lui Andrei Creţulescu, va fi lansat în cinematografele din România pe 8 iunie 2018. “Charleston” e povestea dulce-amară a unui triunghi amoros absurd, „format” din doi bărbați și femeia pe care au pierdut-o amândoi, un love story neconvențional cu parfum retro.

24
/02
/18

CRONICĂ DE FILM Câștigător al Leului de la Aur la Festivalul de la Veneția și nominalizat la 13 Premii Oscar, „Forma apei”, cea mai nouă realizare a lui Guillermo del Toro, acum în cinematografe, oscilează indecis între un film de autor și un film (ultra)comercial.

23
/02
/18

CRONICĂ DE FILM „The Post”, al marelui cineast american Steven Spielberg, este o demonstrație splendidă de regie – nu este la îndemâna oricui să facă un film plin de suspans, de tensiune și chiar de acțiune doar din confruntări de idei și de principii.

22
/02
/18

CRONICĂ DE FILM Realizat în principal pentru televiziune, cu sprijinul TVR (unde a și fost difuzat în noiembrie), dar cu intenția de a fi lansat în 2018 și în cinematografe, „Popeasca” este un documentar simplu și eficient, pe alocuri încărcat de emoție, despre Stela Popescu, regizat chiar de nepoata actriței, tânăra cineastă Stanca Radu.

22
/02
/18

IMAX nu este doar formatul impresionant şi revoluţionar în care poţi urmări cele mai noi blockbustere. Sălile T IMAX de la Cinema City reprezintă şi locul ideal în care cei mici pot urmări documentare educative despre spaţiul cosmic, despre mări, oceane, păsări sau animale pe cale de dispariţie, având parte de călători emoţionante, imagini spectaculoase şi informaţii inedite.

22
/02
/18

Actorul Victor Rebengiuc a mărturisit miercuri, la Rezidenţa BRD Scena 9, unde a fost invitatul special al "Intersecţiilor de miercuri", că nu a aşteptat şi nici nu şi-a dorit anumite roluri, a jucat ce i s-a dat cu condiţia să fie roluri diferite şi, de asemenea, nu a acceptat atunci când regizorii şi-ar fi dorit să-l cantoneze pe anumite tipologii.

21
/02
/18

Consecventă demersului său inovator la nivel de teme abordate și limbaj cinematografic, Competiția Internațională BIEFF 2018 invită publicul la introspecție și dezbatere asupra condiției umane actuale într-o lume în continuă schimbare. Punând propria sensibilitate față în față cu fragilitatea naturii și accesând omniprezența tehnologiei în toate aspectele vieții, ne redescoperim dubla poziție de creație și creator.

Page 40 of 233« First...102030...3839404142...506070...Last »