”Gară pentru doi”, la Cinemateca Română
https://www.ziarulmetropolis.ro/gara-pentru-doi-la-cinemateca-romana/

Colecţia Filme de aur din cinematografia rusă continuă! Cu această ocazie, Cinemateca Eforie îi invită pe cinefili miercuri, 2 noiembrie, la vizionarea unui film de excepţie: Gară pentru doi.

Un articol de Petre Ivan|25 octombrie 2016

Gara unui orășel, martora bucuriilor și necazurilor pasagerilor în tranzit. O chelneriță de la restaurantul acesteia, trecută de prima tinerețe. Un pianist care pierde trenul, pașaportul și banii și care urmează să petreacă ani buni în închisoare pentru o crimă comisă de soția sa.

Doi necunoscuți pe care totul pare să-i despartă. Două interpretări memorabile și o odă adusă iubirii fără vârstă, ce poate fi aflată chiar și pe un peron de gară…

”Gară pentru doi” – INFO

Regia: Eldar Riazanov

Scenariul: Emil Braghinski, Eldar Riazanov Imaginea: Vadim Alisov

Scenografia: Aleksandr Borisov Muzica: Andrei Petrov Textul cântecului: Eldar Riazanov

În rolurile principale: Ludmila Gurcenko, Oleg Vasilașvili, Nikita Mihalkov, Nonna Mordiukova, Mihail Kononov, Anastasia Voznesenskaia, Tatiana Doghileva, Olga Volkova.

Miercuri, 2 noiembrie, la Cinemateca Eforie!

Prețul biletelor: 10 lei pt spectatorii fără abonament la Cinemateca, 8 lei pentru abonați, 5 lei pentru abonații elevi, studenți sau pensionari, 3 lei pentru abonații studenți la facultăți cu profil cinematografic.

Foto: Gară pentru doi – facebook

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.