„George Enescu – Integrala creaţiei pentru pian solo“, CD-ul săptămânii la Radio Klassik Viena
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-enescu-integrala-creatiei-pentru-pian-solo-cd-ul-saptamanii-la-radio-klassik-viena/

Albumul „George Enescu – Integrala creaţiei pentru pian solo“, în interpretarea Ralucăi Ştirbăţ, a fost desemnat de postul Radio Klassik din Viena „CD-ul săptămânii“ 13-19 februarie. Premiera discografică a casei de discuri germană Hänssler Classic a apărut în octombrie 2015 şi cuprinde toate lucrările pentru pian finalizate de compozitorul George Enescu.

Un articol de Petre Ivan|19 februarie 2016

Pe 16 decembrie, albumul a fost lansat în Austria în cadrul unui concert susţinut de Raluca Ştirbăţ la Sala Bösendorfer a Mozarthaus din Viena, organizat de Institutul Cultural Român de la Viena în seria evenimentelor sale „Enescu şi Viena“.

În România, discul a fost lansat în  decembrie anul trecut la Palatul Cantacuzino şi la Casa arhitectului Ion Mincu – sediul Ordinului Arhitecţilor din România, alături de volumul George Enescu: Meisterwerke (editura Frank & Timme, Berlin, 2015), ediţia în limba germană a lucrării Capodopere enesciene de Pascal Bentoiu (traducerea: Larisa Schippel, Julia Richter, Raluca Stirbăţ). Lucrarea a fost tradusă şi publicată în limba germană cu sprijinul Institutului Cultural Român prin TPS – Translation and Publication Support Programme.

Albumul „George Enescu – Integrala creaţiei pentru pian solo“ a fost desemnat Discul anului 2015 în România în cadrul campaniei „Votează discul de enescumuzică clasică al anului 2015“, derulată pe site-ul Radio România Muzical.

Deși George Enescu a devenit celebru ca violinist legendar cu „sunet inconfundabil“ și „tehnică înspăimântătoare“, prea puțini știu astăzi că el era un pianist cel puțin la fel de impresionant, care s-a bucurat din plin de admirația și chiar invidia unora dintre colegii săi. Încă din copilărie, pianul – descoperit în casa mamei de la Mihăileni – a devenit instrumentul său preferat, fapt oglindit în opera sa.

Albumul discografic de față (3 CD-uri) prezintă în premieră creația pianistică enesciană în integralitatea ei și include patru premiere absolute (printre care Sonata „Torso“ pentru pian în fa diez minor sau „Sonatensatz“, compusă în 1912 și descoperită în 1993 de Clemansa Firca în arhivele Muzeului Enescu din București), precum și trei prime înregistrări pe CD. Nu avem de-a face cu schițe ori fragmente, ci cu lucrări finite, datate și semnate de compozitorul român. Albumul oferă astfel o viziune de ansamblu unică și o călătorie în devenirea muzicală a compozitorului George Enescu. – Raluca Ştirbăţ

Foto: George Enescu – facebook, wikipedia

18
/03
/14

Dawid Trzensimiech de la Royal Opera House Covent Garden s-a alăturat în luna martie Comaniei de Balet a Operei Naţionale Bucureşti. Artistul de origine poloneză poate fi urmărit miercuri, 19 martie, ora 19.00, pentru prima oară pe scena teatrului, în spectacolul de dans contemporan Tango. Radio şi Juliet, în coregrafia lui Edward Clug.

13
/03
/14

A&A Records vă invită miercuri, 19 martie, de la ora 12:00, la Ceainăria Cărtureşti, la prima lansare de CD de muzică clasică a tinerei pianiste de origine română Alina Azario, în prezent doctorand şi pedagog la Hochschule für Musik und Theater din Hamburg.

10
/03
/14

Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, la cea de-a 24-a ediţie, este provocarea lansată spectatorilor de Orchestrele şi Corurile Radio România, la Sala Radio. Marşul nupţial şi întreaga partitură a lui Felix Mendelssohn - Visul unei nopţi de vară, acordeonistul Richard Galliano cântând Anotimpurile lui Vivaldi şi pe cele ale lui Piazzolla şi multe alte evenimente speciale, în perioada aprilie-iunie 2014, la Sala Radio.

06
/03
/14

Premiera spectacolului de operă Don Pasquale (versiune adaptată pentru micii spectatori) este surpriza lunii martie pe scena bucureşteană. Prima reprezentaţie va avea în data de 10 martie (orele 11.00 şi 13.00) şi va fi urmată de spectacole în zilele de luni (17, 24, 31) şi marţi (11, 18, 25) ale lunii martie, de la orele 11.00 şi 13.00.

04
/03
/14

„Simfoniile mele reprezintă conţinutul întregii mele vieţi; am cuprins în ele toată experienţa şi suferinţă mea”, spunea unul dintre marii compozitori ai tuturor timpurilor, Gustav Mahler. Vineri, 7 martie, de la ora 19.00, la Sala Radio, publicul bucureştean va putea asculta simfonia a II-a de Mahler, a căărei premieră a avut loc în 1895, la Berlin, la pupitrul celebrei orchestre a Filarmonicii din Berlin aflându-se compozitorul însuşi.

28
/02
/14

La prima vedere, am putea gândi că este o nepotrivire: cum ar putea să sune arii franceze cu un peruan, Simfonia Alpilor cu o orchestră japoneză şi simfoniile lui Robert Schumann cu dirijorul Yannick Nezet Seguin decât, să spunem, nepotrivit? În 3 martie se lansează la nivel internaţional aceste albume semnate de extra-europeni care oferă însă versiuni de referinţă pentru repertoriul european.

28
/02
/14

Sâmbăta, 1 Martie, “de la orele 19 si ceva, spre 20.00, cant despre urzici patimase, spanac inrourat de sentimente, loboda cu inima, soare instabil, mugurasi, depresie, anxietate...”, spune Maria Raducanu, care vă invită să o vedeţi şi să o ascultaţi pe scena Teatrului de Artă Bucureşti.

28
/02
/14

Din cartea scrisă de soţia sa, Romola de Pulszki, aflăm că marele balerin rus s-a născut la 28 februarie 1890, la Kiev, oraşul cu patru sute de biserici, într-o familie de dansatori de origine poloneză.