„Glory”, un film despre corupţia din Bulgaria, a câştigat trofeul Cinepolitica 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/glory-un-film-despre-coruptia-din-bulgaria-a-castigat-trofeul-cinepolitica-2018/

„Gloria/ Glory”, filmul tandemului bulgar Kristina Grozeva şi Petar Valchanov, o parabolă socială ce explorează corupţia, diferenţele de clasă şi prăpastia dintre zonele urbane şi cele rurale din Bulgaria contemporană, a câştigat Trofeul Cinepolitica 2018

Un articol de Petre Ivan|23 aprilie 2018

Premiat deja la festivaluri de film importante, precum cele de la Locarno şi TIFF, „Gloria” a cucerit deopotrivă publicul, dar şi juriul Cinepolitica, „pentru felul în care portretizează politica balcanică actuală, mixând o poveste dramatică cu elemente de comedie, dar mai ales pentru maniera în care un film de ficţiune este construit prin mijloace specifice unui film documentar”.

La aceeaşi gală, documentarul „Of Fathers and Sons”, de Talal Derki, a primit o menţiune specială. „Of Fathers and Sons”, un documentar dur şi complex regizat de sirianul de origine kurdă Talal Derki, face brutal spectatorii părtaşi la intimitatea unei familii de fundamentalişti islamici. „Este un film care ar putea fi controversat în România, pentru care probabil că publicul nu este pregătit, iar cine îl vede, ar trebui să o facă cu mintea deschisă”, a adăugat juriul Cinepolitica 2018.

În perioada 18 – 22 aprilie, la Cinema Elvire Popesco şi Institutul Balassi din Bucureşti, spectatorii Cinepolitica au putut vedea 16 filme de ficţiune şi documentare, printre care s-au numărat „În intuneric/ In The Fade”, cea mai nouă producţie semnată de Fatih Akin, „Interpretul/ The Interpreter”, un „road movie” dulce-amărui în regia lui Martin Sulik, cu marele cineast ceh Jiri Menzel în rolul principal, şi multipremiatul lungmetraj de debut al regizorului român Daniel Sandu, „Un pas în urma serafimilor”.

Organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine, Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica este patronat de Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” (UNATC) şi de Universitatea Naţională de Arte (UNArte). Evenimentul este finanţat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC).

Foto: Cinepolitica, Gloria/ Glory

https://www.facebook.com/cinepolitica.filmfestival/

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.