HOP, ziua doi. Încotro merge teatrul românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/hop-ziua-doi-incotro-merge-teatrul-romanesc/

Miercuri, în cea de-a doua zi a Galei HOP, au participat la individual: Dana Marineci, Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu.

Un articol de Andrei Crăciun|11 septembrie 2014

Pentru proba impusă (imitarea unui personaj, a unui alt actor sau chiar a unui personaj de desene animate) au urcat scena de la Vox Maris: Răzvan Corneci, Ana Maria Bercu, Cătălin Asanache, Andrea Bokor, Andrei Morariu, Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Anca Pascu, Cosmina Rusu.

În secțiunea grup/spectacole, ne-am putut delecta cu Feromonii (de Theo Herghelegiu), în regia lui Vlad Volf, cu Alexandra Acalfoae, Petruț Butuman, Ada Lupu, Anca Pascu și Cosmina Rusu. A fost un spectacol care i-a lăsat fiecăruia dintre actori șansa unui monolog cu care să convingă juriul (Gianina Cărbunariu, Ana Ularu, Tudor Giurgiu, George Mihăiță, Ioana Marchidan).

S-au remarcat următoarele aspecte: tinerele absolvente de la Iași (Acalfoae, Pascu, Rusu) și-ar fi dorit să fie prezentate la HOP de Marius Manole, un veritabil idol în teatrul tânăr. N-au fost. Le-a prezentat același șarmant Pavel Bartoș.

Răzvan Corneci a făcut un foarte convingător Bod Dylan (așa cum a fost el interpretat de Cate Blanchett în I’m Not There), Ana Maria Bercu a fost din nou la înălțime imitând-o pe Ella Fitzgerald (puteți paria linișiți pe viitorul acestei actrițe!), Cătălin Asanache a avut ambiția să se apropie de Al Pacino în “Avocatul diavolului”, Andrea Bokor a reușit să-și puncteze foarte bine calitățile (deloc puține!), chiar dacă în proba la alegere a jucat în limba maghiară, Andrei Morariu a intrat cu succes în hainele lui Charlie Chaplin, Petruț Butuman s-a jucat de-a Gigi Becali, mă-nțelegi?

Alexandra Acalfoae - Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae – Amy Winehouse

Alexandra Acalfoae și Anca Pascu și-au arătat atuurile, fiind cât se poate de Amy Winehouse și de Marilyn Monroe. Cosmina Rusu a fost o foarte energică Tina Turner, smulgând deja caracterizarea de veritabilă Magda Catone a tinerei generații.

Încotro se îndreaptă teatrul românesc? Se schimbă – e clar – nu doar generațiile, ci și direcțiile, interesele tinerilor actori (cei mai mulți au interpretat și într-o engleză fluentă, spre încântarea regizorilor și producătorilor de film). Directorul artistic al festivalului, Radu Afrim, le-a lăsat libertate totală, să pună în scenă ce îi reprezintă, să cânte muzica lor și chiar dacă de cele mai multe ori nu era de acord cu ea, nu i-a oprit, n-a intervenit decât atunci când simțea că și-ar face groaznice deservicii.

Tinerii actori nu sunt nici mai talentați, nici mai puțin talentați decât cei de acum zece sau cei de acum douăzeci sau chiar patruzeci de ani. Sunt oamenii timpului lor, sunt pur și simplu altfel, cu totul altfel. Și, așa cum remarca tot Afrim, în Occident se pun tot mai des în scenă musicaluri și tot mai puține piese de artă. Mai devreme decât credeți, drumul acesta se va urma și-n România.

Fotografii de la Gala Hop – Maria Ştefănescu

02
/07
/14

După repetiția deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generație de creatori din data de 26 iunie, am avut senzația că s-a produs o mare deșteptare a lumii teatrale românești, un soi de înnoire și strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivității pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit și a înflorit. În consolidarea afirmației mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

02
/05
/14

Irina Antonie, Cătălin Babliuc, Ilinca Manolache, Istvan Teglas, Lia Bugnar, Marius Manole și Anghel Damian povestesc, în pauza dintre spectacole, despre avantajele teatrului de cafenea, despre schimbul de emoții cu publicul și despre orele atipice la care sunt programate reprezentațiile.

10
/03
/14

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Marcel Ţop este regizorul cameleon. Montează pe scena Operei Române, a Teatrului de Comedie, în ţară, sau în underground, cu aceeaşi plăcere şi dăruire, nu se repetă şi nu trece neobservat! Se reinventează cu fiecare spectacol pe care îl montează, pentru că, așa cum îi place să-l citeze pe Peter Brook „în teatru, diavolul e plictiseala!”