„Idolul și Ion Anapoda” cu Oana Pellea, pe 29 noiembrie, la ARCUB
https://www.ziarulmetropolis.ro/idolul-si-ion-anapoda-cu-oana-pellea-pe-29-noiembrie-la-arcub/

Într-o comedie romantică şi total anapoda, cinci personaje din Bucureştiul interbelic îşi caută perechea ideală. Cu un umor delicat, actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki şi Istvan Teglas revin în luna noiembrie, la ARCUB, într-o nouă reprezentaţie excepţională a spectacolului de teatru „Idolul şi Ion Anapoda”, scrisă de George Mihail Zamfirescu şi adaptată de regizoarea Mariana Cămărăşan.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2017

Producția va fi pusă în scenă miercuri, 29 noiembrie, la Sala Mare a sediului ARCUB (str. Lipscani, nr. 84-90), de la ora 19:00.

Protagoniștii spectacolului îi vor purta pe spectatori într-o călătorie în timp și vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai vremurilor de odinioară.

Idolul și Ion Anapoda” este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de un bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis, Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

Iubirea este pretutindeni. Ion este îndrăgostit de Mioara. Mioara este îndrăgostită de Valter. Valter și Ion sunt cei mai buni prieteni. Mioara este nepoata răsfățata a lui Madam Stavăr. Madam Stavăr știe tot. Ea ghicește în cafea și zidurile casei sale au ochi și urechi. Este puternică precum un general de armată și fragilă ca un mărgăritărel.

Avem nevoie de bucurie, romantism, dragoste, povești. Mai ales acum, când lumea pare să se dezintegreze, când ritmul este alert și neiertător, când se pare că am uitat de noi. Este necesar să ne redescoperim în lumina unui râs nestăpânit, a unor farse nevinovate, pentru a vedea cât de ridicoli și sublimi suntem, sau am putea fi, atunci când ne îndrăgostim. De fapt, avem nevoie doar să fim. Până la urmă SĂ FIM. Pur şi simplu.

IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

Cu: Oana PelleaRichard BovnoczkiFlorina GlezneaCristina CasianIstvan Teglasoana pellea

Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă

Scenografia: Vladimir Turturica

Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

Producător: ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și Asociația GOONG București. Proiect susținut de Raiffeisen Bank.

Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză

Biletele au fost puse în vânzare și pot fi achiziţionate online de pe http://arcub.ro/ și http://www.bilet.ro/ sau de la casa de bilete de la sediul ARCUB (Strada Lipscani, nr. 84-90).

Prețuri: 50 lei (Categoria I). Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei (Categoria II).

Foto: „Idolul și Ion Anapoda” , Oana Pellea – facebook

09
/10
/13

CRONICĂ DE TEATRU Despre ce ne vorbeşte Omul care a vazut moartea? Pentru a ne răspunde acestei întrebări, Teatrul Naţional din Bucureşti ne invită să pătrundem în miezul unui spectacol tragi-comic, care se joacă pe scena iluziilor existenţiale – un tărâm dominat de dorinţa de putere şi înavuţire.

09
/10
/13

Premiera spectacolului „Omul cu chitara“ de Jon Fosse, în regia lui Mihai Măniuțiu şi cu Marius Bodochi în rolul principal, va deschide a doua ediție a Festivalului de Teatru şi Arte Performative Teatru pe Drumul Sarii de la Turda. Evenimentul va avea loc între 16-18 octombrie.

08
/10
/13

Heiner Müller şi-a definit dramaturgia ca o muncă a memoriei şi a reconcilierii cu morţii, o invocare a acestora, o înregistrare împotriva uitării, mai ales prin spectacolul Hamletmachine, care va avea premiera la Teatrul Naţional din Iaşi, pe 10 octombrie.

08
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Malavita: O familie criminală, noua joacă postmodernă a francezului americanizat Luc Besson, este un film tarantinesc ceva mai puţin sângeros şi cu un umor negru al cărui principal defect este că nu-şi testează propriile limite.