IndieWire: „Poziţia copilului“, printre cele mai bune filme străine din 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/indiewire-pozitia-copilului-printre-cele-mai-bune-filme-straine-din-2014/

Lungmetrajul „Poziţia copilului”, de Călin Peter Netzer, a fost inclus printre cele mai bune 30 de filme într-o altă limbă decât engleza ale anului 2014, de reţeaua de critici a site-ului specializat IndieWire, alcătuită din 500 de experţi în cinematografie din lume.

Un articol de Petre Ivan|24 octombrie 2014

Pe parcursul anului 2014, membrii reţelei de critici a site-ului IndieWire au adăugat notele şi recenziile lor pe paginile dedicate filmelor. Lungmetrajele sunt din toate colţurile lumii – din Franţa, Polonia, Japonia, Chile şi Iran şi multe alte ţări.

Printre producţiile cinematografice care compun lista celor 30 de filme într-o altă limbă decât engleza se numără animaţia „The Wind Rises”, de Hayao Miyazaki, „Stranger by the Lake”, de Alain Guiraudie, „Aşa tată, aşa fiu/ Like Father, Like Son”, de Hirokazu Kore-eda, „Ernest şi Celestine/ Ernest and Celestine”, de Stéphane Aubier, Vincent Patar şi Benjamin Renner, „Omar”, de Hany Abu-Assad, „Gloria”, de Sebastián Lelio, şi „Ida”, de Pawel Pawlikowski.

Lungmetrajul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar 2014, fără a obţine însă o nominalizare. Totodată, „Poziţia copilului” a câştigat trofeul pentru cel mai bun film la ediţia din acest an a galei Gopo.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora.

Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.

18
/04
/22

Selecția de filme OWR#15 surprinde la scară mică complexitatea mediului natural și este gândită ca un ecosistem în sine, secțiunile dezvoltându-se ca niște ramuri care cresc din același trunchi și care doar împreună formează un întreg.