Întoarcere în Bucureștiul de altădată
https://www.ziarulmetropolis.ro/intoarcere-in-bucurestiul-de-altadata/

Din 18 noiembrie şi până în 14 februarie 2021, Muzeul Municipiului Bucureşti prezintă la Palatul Suţu (Bd. Ion C. Brătianu, nr. 2) expoziţia „Moda în Bucureştiul interbelic”.

Un articol de Liliana Matei|19 noiembrie 2020

Expoziția dedicată modei și evoluției sale vine în întâmpinarea întrebărilor publicului îndrăgostit de modă sau specialist în domeniu și interesat de viața urbană sub toate aspectele ei.

„Întoarcerea în timp prin analiza artelor decorative, în special a costumului, în strânsă legătură cu dezvoltarea arhitectural-urbanistică a Bucureștiului, demonstrează o evoluție fascinantă și complexă a acestuia. Istoria oferă date suficiente pentru a începe demersul: gravurile, artele plastice, fotografia de epocă cu personaje, străzi și bulevarde, terase și cârciumioare, veșmintele păstrate în colecția muzeului, toate acestea vor ajuta la recompunerea unei epoci interesante și înfloritoare trăită de bătrânul București. Șansa de a studia colecțiile Muzeului Municipiului București, cu precădere pe aceea de Costum și accesorii vestimentare, a făcut să se nască dorința de a face cunoscute comorile patrimoniale, dar și evoluția modei, oglinda vieții simple sau complicate a fiecăruia dintre semenii noștri. Moda, care s-a răspândit larg în anii ’20, era simplă și practică, folosind cu precădere producția industrială de serie. Datorită costumației reduse și croielilor simple ale rochiilor, care puteau fi lucrate în casă, diferențele sociale erau mai puțin vizibile decât până atunci. Atributele feminine erau mascate intenționat: tunsoarea à la garçonne, croiala dreaptă, fără pense, cordonul pe șolduri, pentru a nu fi marcată talia. Pălăria mică acoperea tot părul, uneori chiar fruntea, și semăna cu o cască militară. Erau preferate rochia-sac sau fusta și bluza, drepte, fără talie, cu cordon pe șolduri, cu mâneci lungi sau deloc. Se foloseau suporturi textile ușoare, suple, precum jerseul, flanelul, crêpe-de-Chine, mătasea artificială, ieftină, lavabilă, ușoară”, explică Maria-Camelia Ene, curator al expoziției, expert în costum și accesorii vestimentare, Șef Birou Istorie Bucureșteană la instituția organizatoare.

Noua expoziție va prezenta publicului costume purtate în perioada interbelică, accesorii vestimentare, ansambluri decorative interioare, fotografii, personaje și imagini ale orașului cu arhitectură modernă, artere aglomerate de pietoni eleganți și automobile, străzi, bulevarde, birturi și terase.

Mobilierul, cristalul și porțelanul care împodobeau interioarele caselor bucureștene vor recompune imaginea interbelică a Bucureștiului, capitală europeană. Alături de costume sunt valorificate Colecțiile Fotografii, Cărți poștale și Clișee fotografice, Artă Decorativă-Metal, Artă Decorativă-Cristal și Porțelan, Artă Decorativă-Mobilier, Diverse, Știință-Tehnică.

„În sala de conferințe de la parterul Palatului Suțu vor fi admirate costume elegante, chipuri și imagini ale orașului, interioare de casă – acum o amintire vie a vieții frenetice de atunci, în București”, precizează curatorul expoziției

Alte expoziții deschise în această perioadă la Palatul Suțu sunt: Expoziția permanentă „Timpul Orașului”; Expoziția-eveniment „Valentina Rusu Ciobanu. O sută de ani de la naștere” (până pe 29 noiembrie 2020); Expozițiile tematice „Bucureștiul medieval al familiei Mavrocordat” (până în luna iulie 2021); „Muzeul Simu și Pinacoteca București” (până pe 17 ianuarie 2021); „Orașe în rezumat. Piețe din Europa și istoriile lor” (până pe 15 noiembrie 2020); Expoziția de Benzi desenate din perioada interbelică, partea I 1924 – 1939 (până pe 15 noiembrie 2020).

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.