Intr-un an se vor retrage de pe piata cartile care apar cu un ziar
https://www.ziarulmetropolis.ro/intr-un-an-se-vor-retrage-de-pe-piata-cartile-care-apar-cu-un-ziar/

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România. „Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă […]

Un articol de Andrada Văsii|28 noiembrie 2012

Cărţile care apar alături de ziare sunt la final de carieră şi vor dispărea de pe piaţă în următorul an, pentru că cei care le cumpărau, în general oameni care nu intră în librării, şi-au umplut bibliotecile, a declarat  Mario De Mezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România.

„Cărţile cu ziarul vor dispărea de pe piaţă în următorul an, adică nu se vor mai publica titluri noi. Vor mai fi şi excepţii, în sensul că se va mai găsi câte unul care să publice o carte la câteva luni. Fenomenul de carte cu ziarul e cam pe final„, a spus Mario De Mezzo, care ocupă şi funcţia de director general al grupul editorial ALL.

El a explicat că editurile care publicau cărţi pentru ziare aveau tiraje de 100.000 de exemplare pentru un titlu, din care au vândut aproximativ 40.000 în ultimii ani, şi-au acoperit costurile de producţie, dar au rămas 60.000 de cărţi în depozite. Cu fiecare an care trece acele cărţi devin mai greu vandabile şi ajung, astfel, să fie scoase la vânzare cu trei lei exemplarul.

„Cea mai mare problemă cu aceste cărţi este că învaţă publicul cu o mentalitate greşită. Ajung să nu aprecieze cartea la valoarea ei şi aşteaptă s-o ia cu trei lei. În momentul în care scoţi o carte într-un tiraj de 100.000 de exemplare, din 40.000, pe care le vinzi la preţ normal, ţi-ai acoperit costurile de tiraj şi poţi da cartea cu oricât, şi cu un leu. Dacă o dă cu un leu, are un leu profit. Dar când scoţi o carte normală cu un tiraj de 2.500 de exemplare, pentru că ăsta e tirajul mediu în România, n-o poţi vinde cu trei lei, pentru că nu-ţi scoţi drepturile de autor, nu-ţi scoţi depozitare, transport… Trebuie să coste peste 20, în funcţie de calitate, de tipar„, a spus preşedintele Uniunii Editorilor din România (UER).

Acesta crede că fenomenul cărţilor apărute cu ziare s-a întors deja împotriva editorilor. Piaţa s-a suprasaturat, iar acum există o inflaţie de titluri într-un tiraj de inflaţie.

Pentru a deveni rentabile la preţuri mici, cărţile respective au fost publicate în tiraje de 60.000-100.000 de exemplare. Cărţile cu ziarele au început cu tiraje de 120.000 de exemplare, iar în prezent au scăzut pe la 40.000.

„Publicul de carte cu ziarul e un public aparte. O parte mare nu ar fi intrat în librării şi cumpără cărţi doar pentru colecţie. Din cei care au cumpărat cărţi cu ziare o parte ar fi intrat în librării, sub 30% după estimarea mea, deci ne-au luat şi nouă din public. Cei care au cumpărat pentru colecţie şi-au cam umplut rafturile. Cât să cumperi? Cumperi 10, 20, 30… Şi-au făcut plinul. Şi-au luat şi ei trei metri de cărţi şi s-au oprit. Acum nu mai cumpără la fel de mult nici ei şi nu mai ai cu ce să-i atragi. Oamenii nu mai cumpără şi au rămas stocuri foarte mari nevândute, de zeci de mii pe titluri. Editurile încearcă să scoată nişte bani şi din ele, vânzându-le cu trei lei. Dar tocmai cele de trei lei canibalizează cărţile lor care se vând cu 20-30 de lei. Trebuie să fii dispus să îngropi un titlu pe care îl scoţi cu ziarele. Cinci ani nu-l mai vinzi. Ziarul nu pierde nimic din afacerea asta, ci doar editurile„, a afirmat De Mezzo.

El crede că pe piaţă mai sunt încă cel puţin câteva sute de mii de cărţi, în librării, supermarketuri şi depozite.

 

 

Sursa: Mediafax

21
/02
/20

Marketingul face întâlnirea/interacțiunea dintre artiști și public posibilă. Este esențial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate. Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz și opiniile unor personalități ale lumii culturale/profesioniști cu mulți ani de experiență. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărșăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuș, Tamara Susoi, Maria Sârbu și Simion Buia.

21
/02
/20

Miercuri, 4 martie 2020, de la ora 18.00, va avea loc în foaierul Media (aripa dinspre strada Tudor Arghezi) un eveniment dedicat comemorării actorului George Motoi. Evenimentul continuă seria evocărilor unor personalități ale teatrului românesc, serie începută în luna ianuarie, cu evenimentul dedicat actorului Marin Moraru, ”Suntem ce sunt amintirile noastre”.

20
/02
/20

Teatrul Național continuă frumoasa tradiție de a monta piesa câștigătoare a premiului UNITER. Anul acesta, „Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, jurnalistă pentru Dilema Veche și câștigătoare a premiului UNITER de Dramaturgie din 2018, a fost pusă în scenă de Mircea Rusu sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava.

19
/02
/20

Miercuri, 26 februarie (ora 19:00), apreciatul dirijor român GABRIEL BEBEȘELEA, aplaudat recent la pupitrul unor importante ansambluri europene în cele mai prestigioase săli de concert ale lumii ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski - Moscova, va dirija ORCHESTRA DE CAMERĂ RADIO, în cel de-al doilea concert Radio România dedicat Anului Internațional BEETHOVEN (250 de ani de la nașterea sa).

18
/02
/20

În perioada 6 – 8 martie 2020, la Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC), se va desfășura o ultimă serie de evenimente adresate pre-adolescenților și profesioniștilor din domeniul educației culturale: ateliere de tip performance deschise publicului și o masă rotundă pentru speciaști din cultură și educație, reunite sub conceptul NESPUS – spectacol participativ de educație sentimentală pentru copii între 9 și 13 ani.

18
/02
/20

„Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, declarată „Piesa anului 2018” la Gala Premiilor UNITER, a avut premiera oficială sâmbătă, 15 februarie 2020, la Sala Atelier a Teatrului Național I.L. Caragiale București. Vă prezentăm un interviu cu Stela Giurgeanu, publicat în caietul program al spectacolului.

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

Page 1 of 86012345...102030...Last »