Kassandra – Hecuba, spectacol multimedia al Companiei Nova de Teatro din Brazilia – reprezentație unică, la Teatrul de Artă București
https://www.ziarulmetropolis.ro/kassandra-hecuba-spectacol-multimedia-al-companiei-nova-de-teatro-din-brazilia-reprezentatie-unica-la-teatrul-de-arta-bucuresti/

Teatrul de Artă Bucureşti are plăcerea de a găzdui şi învită publicul bucureştean la spectacolul Kassandra-Hecuba, al Companiei Nova de Teatro, din São Paulo, Brazilia. Spectacolul va fi prezentat într-o reprezentaţie unică, în data de 8 octombrie, de la ora 20.00.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2019

Kassandra-Hecuba este un spectacol multimedia, axat pe două monologuri ce au la bază fragmente din tragedia greacă “Femeia troiană” a lui Euripide, înfățișând două personaje iconice din istoria teatrului.

Producția se bucură de concepția scenică a regizorului Lenerson Polonini, din Rio de Janeiro, recunoscut pentru montările sale stilizate, extrem de atrăgătoare vizual, ce utilizează proiecțiile video ca sursă de lumină și reverberație inconștientă a personajelor.

Spectacolul este o invitație la reflecție asupra timpului pe care îl trăim, propunând un dialog despre crizele națională, globală, politică, economică și în special umană.
Nu există nici o cale de a înțelege prezentul fără a urmări dezvoltarea umană de-a lungul istoriei.

Proiectul este o celebrare a celei de-a 18-a aniversări a Companiei Nova de Teatro dedicată cercetării exprimării vizuale pe scenă și care experimentează diversitatea limbajelor, în dialog constant cu publicul.

Regie, scenografie și lighting design: Lenerson Polonini

Distribuție: Rosa Freitas and Carina Casuscelli

Dramaturgi: Eduardo Brito și Carina Casuscelli

Muzică și sound design: Wilson Sukorski

Proiecții video: Armando Lima

Compania Nova de Teatro a fost fondată în anul 2001, de către regizorul Lenerson Polonini și actrița Carina Casuscelli. În cadrul montărilor Companiei Nova de Teatro, actul performativ privilegiază actorul pe scenă, unde acesta nu joacă un rol ci acționează ca simbol, imagine și vehicul prin care publicul primește informație vizuală și sonoră, ca și când s-ar afla într-o cameră senzorială.

În anul 2012, compania a câștigat locul I în cadrul Premio Internazionale Teatro Dell’ Inclusione Teresa Pomodoro, din Milano (Italia), cu spectacolul Caminos Invisibles… La Partida.

În iunie 2015, Compania Nova de Teatro a fost invitată să expună costumele montării Gertrude Stein’s Doctor Faustus Lights the Lights la evenimentul „Costume at the Turn of the Century: 1990–2015” în legendarul Bakhrushin State Central Theatre Museum din Moscova (Rusia) și să susțină o reprezentație a spectacolului, în deschiderea evenimentului.

Reprezentația din 8 octombrie, de la Teatrul de Artă București, face parte din turneul Companiei Nova de Teatro în Europa, unde a avut deja două reprezentații în Grecia, la University’s Museum of Plaka și Theater of University of Athens, iar pe 6 octombrie va participa și la Festivalului “25 de ore de teatru non stop – respiră teatru“.

Bilete pentru reprezentația Kassandra Hecuba de la București se găsesc în rețeaua mystage.ro.

Foto: Kassandra Hecuba – facebook

15
/04
/14

Astăzi, uneori folosite în exces, alteori ignorate cu desăvârșire, semnele de punctuație au un rol important de care, adesea, nu suntem conștienți.

15
/04
/14

ŞTIAŢI CĂ... în urmă cu 562 de ani (pe 15 aprilie 1452) s-a născut Leonardo da Vinci, artist, om de știință și inventator, unul dintre cei mai importanţi reprezentanţi ai Renaşterii? Pentru a nu vă strica această minunată zi, vă prezentăm pe scurt doar 10 curiozităţi despre Leonardo da Vinci:

15
/04
/14

Scurtmetraje regizate de Nicolae Constantin Tănase şi Dorian Boguţă se numără printre titlurile selectate în programul românesc prezentat la Short Film Corner, un eveniment necompetitiv destinat profesioniştilor din cinema care are loc în timpul Festivalului de Film de la Cannes.

14
/04
/14

În România există puţin peste 30 de cinematografe, 78% din orașele ţării nu au nicio sală de cinema funcțională, iar numărul spectatorilor a scăzut de 50 de ori față de anii '90. APFR şi TIFF au demarat o campanie prin care vor schimbe soarta "Marelui Ecran".