La Iaşi, Rigoletto beneficiazã de un nou tenor
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-iasi-rigoletto-beneficiaza-de-un-nou-tenor/

Din cauza îmbolnăvirii tenorului Marius Manea, rolul Ducelui de Mantua din spectacolul Rigoletto, de G. Verdi, va fi interpretat de noul solist al Operei ieşene – Florin Guzgă.   Spectacolul va avea loc duminică, 3 martie 2013, începând cu ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi. Dirijor: David Crescenzi. Regia îi aparţine lui […]

Un articol de Andrada Văsii|25 februarie 2013

Din cauza îmbolnăvirii tenorului Marius Manea, rolul Ducelui de Mantua din spectacolul Rigoletto, de G. Verdi, va fi interpretat de noul solist al Operei ieșene – Florin Guzgă.
 
Spectacolul va avea loc duminică, 3 martie 2013, începând cu ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Național Iași. Dirijor: David Crescenzi. Regia îi aparține lui Cristian Mihăilescu, iar scenografia este semnată de Viorica Perju.
 
Rigoletto “Este primul spectacol integral multimedia din România, în care partiturile artiștilor alternează cu proiecții de fotografie și de film. S-au făcut filmări special pentru acest spectacol, pentru a da o nouă dimensiune acțiunii. Proiecțiile de pe ecran nu sînt un pleonasm, nu repetă ceea ce se întîmplă pe scenă, ci duc o idee mai departe, merg la simbol, merg la esență. Însăși acțiunea din Rigoletto este un permanent balans între vis și realitate. Pe această dualitate este construit întregul spectacol” a dezvăluit regizorul Cristian Mihăilescu în 2009.
 
 
Florin Guzgă a făcut parte din corul O.N.R.I., fiind în prezent în an terminal la Facultatea de Interpretare, Compoziție și Studii muzicale teoretice , din cadrul Universității George Enescu din Iași, la clasa prof. dr. Corneliu Solovăstru.
În 2009 a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din cadrul Universității „Al. I. Cuza” din Iași.
 
Anul trecut a obținut Premiul al II-lea la Concursul Internațional „Vincenzo Bellini” în Caltanissetta, Italia, dar și Premiul special pentru tenori „Galliano Masini” în cadrul aceluiași concurs.
 
 

Din distribuția operei Rigoletto mai fac parte:

RIGOLETTO – OLEG IONESE
GILDA – LĂCRĂMIOARA MARIA HRUBARU ROATĂ
SPARAFUCILE – DAN POPESCU
MADDALENA – MARIA MACSIM NICOARĂ
GIOVANNA – BRÂNDUȘA MOȚOC

 
 
Premiera operei Rigoletto a avut loc la 11 martie 1851, la Teatro La Fenice din Veneția. Libretul este scris de Francesco Maria Piave, după piesa Regele se amuză a cunoscutului scriitor francez Victor Hugo. Personajele pline de viață și muzica însuflețită au făcut din Rigoletto una dintre operele preferate ale publicului de-a lungul timpului.

 

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.