Les Films de Cannes à Bucarest cu Abdellatif Kechiche
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-bucarest-cu-abdellatif-kechiche/

Les Films de Cannes à Bucarest l-a invitat pe cel mai titrat regizor al anului 2013, Abdellatif Kechiche, premiat cu Palme d’Or la Festivalul de la Cannes de un juriu din care a făcut parte şi Cristian Mungiu, pentru prima dată la Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|4 septembrie 2013

Les Films de Cannes à Bucarest  l-a invitat pe cel mai titrat regizor al anului 2013, Abdellatif Kechiche, premiat cu Palme d’Or la Festivalul de la Cannes de un juriu din care a făcut parte și Cristian Mungiu, pentru prima dată la București.

Regizorul va susține o lecție de regie pentru studenții de la școlile de cinema în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, va sta de vorbă cu spectatorii în cadrul unor sesiuni de întrebări și răspunsuri, dupa proiecțiile filmelor sale, își va prezenta în avanpremieră în România cel mai recent film al său, va avea o conferință de presă și întâlniri cu presa de specialitate.

Cineastului îi va fi dedicată și o retrospectivă în cadrul căreia vor fi proiectate filmele sale anterioare, majoritatea multi-premiate în festivaluri, printre care ,,La graine et le mulet’’, câștigător a patru premii César, și ,,Venus Noire’’, precedentul său film, care a avut premiera la Festivalul de la Veneția.

Les Films de Cannes à Bucarest- regal cinematografic

,,La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2/ Blue is the Warmest Colour’’, distins cu Palme d’Or și Premiul criticii – FIPRESCI, a fost filmul favorit al juriului prezidat de Steven Spielberg, al criticii, dar și al publicului de la Cannes. Inspirat de romanul grafic Le Bleu est une couleur chaude, de Julie Maroh, filmul le are ca protagoniste pe Adèle (Adèle Exarchopoulos) și Emma (Léa Seydoux), două adolescente care descoperă împreună iubirea, dorința și suferința. Pelicula are „cele mai explozive scene explicite de sex între lesbiene din istoria recentă”, titra „Variety” după premiera de la Cannes.

Fenomenala performanță a celor două actrițe a fost premiată cu două trofee Palme d’Or pe lângă cel oferit filmului, o excepție în istoria festivalului.  Regizorul franco-tunisian le-a dedicat filmul tinerilor tunisieni care au declanșat „Primăvara arabă”: „O revoluție nu are cum să fie completă dacă nu e și revoluție sexuală”.

Les Films de Cannes à Bucarest La vie d'Adele

Al cincilea lungmetraj din cariera lui Abdellatif Kechiche care va fi prezent în acest an la Les Films de Cannes à Bucarest  a fost o producție extrem de dificilă: castingul pentru găsirea lui Adèle a fost extenuant (Kechiche și-a ales actrița, într-un final, după felul în care mușca dintr-o tartă cu lămâie), filmările au durat cinci luni, iar montajul s-a încheiat cu câteva zile înainte de premiera mondială de la Cannes unde filmul a fost prezentat intr-o versiune de lucru, fara generice. Kechiche este și autorul scenariului filmului.

Les Films de Cannes à Bucarest- povestea unui regizor

Abdellatif Kechiche prezent anul acesta la Les Films de Cannes à Bucarest  (52) s-a născut în Tunis și s-a mutat în Franța, cu familia sa, la vârsta de 6 ani. A fost actor, înainte de a deveni regizor și scenarist. A avut succes încă de la primul său lungmetraj, ,,La Faute à Voltaire’’ (2000) –  drama unui tunisian care pornește clandestin spre Franța -, premiat cu trofeul Opera Prima la Festivalul de la Veneția. Al doilea film, ,,L’esquive’’ (2003), povestea unui adolescent din periferia pariziană care se îndrăgostește de o colegă, și-a adjudecat cele mai importante patru premii César, pentru Cel mai bun film, regie, scenariu și Cea mai promițătoare actriță (Sara Forestier).

A urmat ,,La graine et le mulet” (2007), distins cu Premiul juriului la Festivalul de la Veneția, cu patru premii César (Cel mai bun film, regie, scenariu și Cea mai promițătoare actriță –  Hafsia Herzi), și declarat de prestigioasa publicație Cahiers du cinéma, în 2010, cel mai bun film francez al deceniului.

Les Films de Cannes à Bucarest La graine et la Mulet

Drama unui bărbat de 60 de ani care își antrenează noua și vechea familie în visul lui de a deschide un restaurant a fost filmată aproape integral cu actori non-profesioniști, descoperiți de Kechiche. Tulburător este și Venus Noire (2010), prezentat în competiția Festivalului de la Veneția. Filmul este inspirat de povestea reală a lui Saartjie Baartman, celebra „Venus hotentotă”, o femeia adusă din Africa și vândută unui circ care a expus-o ani de zile ca pe o curiozitate a naturii.

,,Adèle: Capitolele 1 și 2’’ va fi distribuit în cinematografe de Independența Film, de la 1 noiembrie.

Les Films de Cannes à Bucarest îi va dedica o retrospectivă și celebrului cineast Maurice Pialat (1925 – 2003), selecționat de cinci ori în competiția Festivalului de la Cannes și premiat cu Palme d’Or pentru „Sous le soleil du Satan” (1987). Anul acesta se împlinesc zece ani de la dispariția regizorului. În cadrul evenimentului vor fi proiectate cele zece lungmetraje ale sale, majoritatea succese de critică și de public.

Info:

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux.

Foto credit: Cinemagia

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

04
/08
/14

Într-o noapte de 4 spre 5 august, 1962, murea o actriță care n-are nevoie de nicio prezentare: Marilyn Monroe. În ultimul său interviu, spunea că „adevărata frumuseţe şi feminitatea nu pot fi create artificial şi n-au vârstă”.

02
/08
/14

De pe 8 până pe 23 august, Caravana Filmelor NexT se opreşte în parcuri, pe pajişti, în grădini sau pieţe centrale în opt oraşe din ţară. Spectatorii vor putea viziona în aer liber o parte din cele mai bune scurtmetraje văzute de-a lungul timpului în sălile de cinema în cadrul Festivalului de Film NexT.

02
/08
/14

Nu se întâmplă zilnic să stai într-o cameră luxoasă în hotelul Corinthia din Londra și să ți se aducă pe tavă vedete de la Hollywood, să le întrebi cam ce vrei tu, iar ele chiar să ți se răspundă. Îi aștept pe James Gunn, regizor, Dave Batista, Chris Pratt (Zero Dark Thirty), Vin Diesel (Fast and Furious), Zoe Saldana (Avatar), Karen Gillan, actori.

01
/08
/14

Prezentat în cadrul secțiunii competitive “Un certain regard” la Cannes 2014, cel de-al patrulea lungmetraj regizat de Asia Argento, “Incompresa”/ “Misunderstood”, va fi proiectat în premieră la Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, la București.

01
/08
/14

Moartea celebrului cascador Szobi Cseh i-a îndurerat pe actorii şi regizorii români care au aflat vestea în această dimineaţă. “A fost un artist adevărat, un camarad desăvârşit. Calcula totul exact. A făcut din profesia asta o adevărată artă", a spus Ion Besoiu, despre fostul său coleg.

31
/07
/14

Mai mulţi regizori de la Hollywood, între care Quentin Tarantino, Christopher Nolan şi JJ Abrams, vor să salveze ultima fabrică Kodak, ce produce peliculă pentru filme, informează online.wsj.com.

30
/07
/14

Actriţa Maria Dinulescu a declarat, marţi, la un eveniment organizat la Institutul Cultural Român, că nu şi-a dorit succes şi nu-l doreşte în continuare şi a afirmat că, dacă primeşte o audiţie şi trebuie să lucreze la ea, este ,,cea mai fericită", precizând că trăieşte ,,visul ei american".

29
/07
/14

CRONICĂ DE CARTE. Recent apărut la editura IBU Publishing, volumul „Un studiu al cinematografiei germane”, de Maggie Hoffgen, este o foarte utilă și la îndemână introducere în istoria și variațiile estetice și tematice ale uneia din cele mai spectaculoase și instabile cinematografii, din păcate puțin cunoscută de publicul larg din România.

29
/07
/14

 Evenimentul „Cinema în aer liber” se va desfăşura timp de şase săptămâni în perioada 5 august-14 septembrie, în Parcul Alexandru Ioan Cuza - Insula Pensionarilor (acces din str. Baba Novac), unde vor fi proiectate cele mai bune 12 filme europene şi de autor ale momentului, precum şi o selecţie de filme clasice îndrăgite şi apreciate de publicul cinefil.

27
/07
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Deși parte a unei posibile cinematografii a disperării apărute în anii ’90, „Privește înainte cu mânie” (1993), în regia lui Nicolae Mărgineanu, găsește un suflu diferit, un echilibru între realismul crud în care este surprinsă actualitatea și portretizarea plină de înțelegere a românilor din tranziție.