Managing Talents, în Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/managing-talents-in-festivalul-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca şi în anii precedenţi, ateliere pentru diferite comunităţi ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunităţi membrilor acestora.

Un articol de Liliana Matei|8 octombrie 2019

Cum citim un scenariu? este un workshop care pornește de la următoarea realitate: anual, în toată lumea și deopotrivă în România, o mână de oameni citesc sutele și miile de scenarii care își caută finanțare – iar pe baza analizei lor se alocă milioanele de euro destinate producției de film. Cine sunt acești oameni? Ce calități și ce calificare au sau ar trebui să aibă ei? Cu ce rezutate au citit și citesc lectorii români? Cine îi alege și pe ce criterii? Trebuie scenariile naționale analizate doar de conaționali? Doi specialiști în lecturarea profesionistă de scenarii vor încerca să ne ofere răspunsuri folosindu-se de vasta lor experiență: Jacques Akchoti, profesor de scenaristică și regie la prestigioasa școală franceză de cinema La Femis, implicat în numeroase programe internaționale de dezvoltare de scenarii, printre care EAVE, Sud Ecriture, DV8 films, Vision Cinema, Ekran, Interchange și Nicolas Livechi, lector profesionist de scenarii de cinema și formate de televiziune pentru Why Not Productions (Franța). Atelierul Cum citim un scenariu? va avea loc vineri, 25 octombrie, la Cinema Elvire Popesco.

Totodată, Les Films de Cannes à Bucarest organizează în zilele de 24, 25 și 26 octombrie cea de-a patra ediție a Managing Talents, programul care își propune să intermedieze întâlnirea dintre actori români și agenți de casting și de reprezentare din alte țări. Ediția de anul acesta propune un masterclass susținut de agentul de casting Manuel Puro (foto) un profesionist care a lucrat alături de Guillermo del Toro, Cate Blanchett sau Rachel Weisz și o sesiune deschisă de casting pentru roluri în filmul Tata mută munții, de Daniel Sandu, o producție Mobra Films.

După trei ediții ale Managing Talents în care actorii români s-au plâns că nu află când au loc castingurile pentru filme, Asociația Cinemascop a decis să organizeze un casting deschis pentru un proiect real. Toți actorii interesați să participe la casting pot trimite, între 8 și 15 octombrie, un self tape cu o probă de casting pentru rolul din film iar actorii selectați pentru faza finală vor fi anuntați la festivitatea de închidere a Les Films de Cannes à Bucarest, pe data de 27 octombrie.

Textul pentru casting (deopotrivă pentru roluri feminine și masculine, pentru actori cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani și peste 35 de ani), regulamentul programului precum și detalii despre filmul pentru care dau proba pot fi găsite pe filmedefestival.ro, la secțiunea Managing Talents.

Probele de casting vor fi în limba română și vor fi realizate cu sprijinul directoarei de casting Floriela Grapini. Masterclass-ul lui Manuel Puro precum și discuțiile pe care acesta le va purta cu actorii vor fi în limba engleză.

Workshopul are loc la Cinema PRO și va lua startul joi, 24 octombrie, de la ora 10:30, când va avea loc o primă întâlnire de lucru cu toți cei înscriși în program.

Masterclass-ul “How to make an effective self-tape”, cu Manuel Puro, va avea loc vineri, 25 octombrie, de la ora 10:30, iar la final, participanții vor avea ocazia să intre în dialog cu agentul de casting. Tot vineri, după finalul conferinței, foaierul Cinema PRO se va transforma într-un studio iar între orele 13:30 și 18:30, actorii care nu au avut posibilitatea să trimită anterior o probă de casting, vor putea înregistra self-tape-uri chiar la fața locului, punând în practică ce au învățat în timpul conferinței.

În a treia zi de Managing Talents, sâmbătă, 26 octombrie, va avea loc, începând cu ora 10:30, o nouă sesiune de casting pe baza self-tape-urilor trimise, luând în calcul și pe cele realizate în cadrul laboratorului din ziua precedentă.

Pentru casting sunt eligibili atât actori profesioniști cât și studenți ai școlilor de film și actori neprofesioniști. Intrarea la Managing Talents este liberă – fiind deschisă atât participanților cât și publicului.

Manuel Puro are peste 20 de ani de experiență în casting, lucrând pentru lungmetraje, serii TV, jocuri, reclame și scurtmetraje. Și-a început cariera în 1995, ca asistent de casting și a lucrat cu mari regizori, inclusiv Guillermo del Toro, Nicolas Roeg sau Richard Attenborough. În 2000 a ajuns să lucreze cu agenția de casting ICM, ocupându-se de celebrități ca Rachel Weisz, Cate Blanchett, Michael Caine, Hugh Grant, Ben Kingsley sau Julie Christie.

Pe parcursul timpului, el a oferit mentoring unor organizații și instituții precum National Film and Television School, iFeatures și Directors Guild din Marea Britanie, și a susținut workshop-uri despre casting în lumea întreagă. În 2017, a creat The Acting Habit, o platformă online inovatoare, unde actorii din lumea întreagă își pot împărtăși munca, primind și oferind feedback, pot face experimente creative și acumula abilități tehnice noi.

Programul complet al ediției a 10-a a Les Films de Cannes à Bucarest poate fi găsit pe site.

Prețul biletelor la Cinema Pro, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Muzeul Național de Artă al României – Sala Auditorium este de 15 lei pentru biletele achiziționate până pe 18 octombrie și de 20 de lei pentru biletele achiziționate în timpul festivalului (18-27 octombrie 2019).

La Cinemateca Union biletele costă 10 lei sau 8, 5, 3 lei pentru posesorii de abonamente

Biletele se achiziționează de pe Eventbook.ro, de la sediul Eventbook din Strada Actor Ion Brezoianu 21, din rețeaua Eventbook și de la casieriile cinematografelor Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union. Mai multe detalii despre bilete găsiți pe site.

Vă invităm să rămâneți la curent cu cele mai noi știri despre ediția 10-a Les Films de Cannes à Bucarest, urmărind site-ul filmedefestival.ro și pagina oficială de Facebook.

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest este prezentat de Orange România, partener de tradiție al evenimentului.

Mașina oficială a festivalului: Renault.

Cu sprijinul: Catena, Apa Nova, Groupama Asigurări, Silva

Inspirat de: UniCredit Bank

Ediția a zecea a Les Films de Cannes à Bucarest este organizată de Asociația Cinemascop și Voodoo Films și realizată în parteneriat cu Ambasada Franței și Institutul Francez din Bucureşti 

Proiect cultural finanțat de: Ministerul Culturii și Identității Naționale, Centrul Naţional al Cinematografiei, realizat cu sprijinul SACD, Société des Auteurs et Compositeurs Dramatiques, Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Parteneri: Air France, Institutul Cultural Român, Instituto Cervantes, Ambasada Spaniei în România, POINT, Institutul Ramon Llull, Europa Cinémas, Hotel Mercure, Hotel Cişmigiu, SERVE, UPS, Muzeul Național de Artă al României, CINETic, Lokal, Freedom House Romania, Eventbook, Cărturești, Universitatea Hyperion, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică IL Caragiale.

Parteneri media principali: Magic FM, Rock FM, Adevărul

Parteneri media: Radio România Cultural, Zile și Nopți, Elle, Observatorul Cultural, Cinemagia, News.ro, Ziarul Metropolis, AaRC, Movienews, Igloo, Banchiza Urbană, FilmNewEurope, Senso TV, Tonica, Cineghid, Cinemap, Agerpres, Liternet, FilmMenu.

Partener de monitorizare: Mediatrust

30
/01
/14

Mihai Kogălniceanu, directorul general al Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), a declarat că nu va exista "cenzură" în timpul mandatului său, precizând că filmul "Nymphomaniac 2" a primit clasificarea "I.M.- 18" (interzis minorilor) din partea Comisiei de specialitate a CNC.

30
/01
/14

Pe 1 si 2 februarie, Noul Cinematograf Al Regizorului Român vă oferă un Preview al Premiilor Gopo, unde publicul va putea viziona o selecție cu cele mai bune filme românești din 2013. Printre acestea, va fi proiectat şi Roxanne, de Valentin Hotea.

30
/01
/14

Sâmbătă și duminică, ShortsUP propune terapia prin umor de calitate, care promite să descrețească frunțile celor mai îngândurați spectatori.

30
/01
/14

Parlamentarii din Comisiile pentru cultură au păreri împărţite în privinţa interzicerii în cinematografe a filmului "Nymphomaniac. Vol. II", unii demnitari afirmând fie că prima parte a peliculei are "o abordare îndrăzneaţă", fie că sunt "prea sensibili" pentru "astfel de hidoşenii".

29
/01
/14

CRONICĂ DE FILM Problema volumului doi din „Nymphomaniac“ nu o reprezintă scenele explicite de (falsă) pornografie şi sado-masochism ce au determinat CNC-ul să-l interzică, ci aparenta uzură a lui Lars von Trier, care oferă un film puţin stimulativ cinematografic pentru un autor de calibrul său.

29
/01
/14

Actriţa britanică Helen Mirren va fi recompensată cu cea mai înaltă distincţie - Fellowship - ce va fi acordată la gala de decernare a premiilor oferite de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA), pe 16 februarie, la Londra.

29
/01
/14

Nymphomaniac Vol. II, care trebuia să intre în cinematografele din România în 7 februarie, a primit la vizionarea comisiei de rating a Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC) clasificarea I.M.-18-XXX. Astfel, Nymphomaniac Vol. II, încadrat ca film “Interzis minorilor sub 18 ani şi interzis proiecţiei cu public”, va fi interzis tuturor spectatorilor din România.

29
/01
/14

Animation Worksheep, atelierul de film de animaţie prezentat de Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim'est, ajuns la a patra ediţie, va produce anul acesta un program de scurtmetraje de animaţie pentru marele ecran.

28
/01
/14

Sâmbăta și duminică, pe 1 și 2 februarie, ShortsUP propune scurtmetraje internaționale premiate dar și producții autohtone ce traversează treisprezece ani de umor autentic românesc în patru scurtmetraje memorabile. Weekendul Comediei Scurte, ediția a II-a, va avea loc la Cinema Patria începând cu ora 20:00.

27
/01
/14

CRONICĂ DE FILM În „Camille Claudel 1915”, Juliette Binoche face, probabil, unul din cele mai dificile roluri, într-o carieră pe care şi-a dedicat-o preponderent provocărilor. Regizorul Bruno Dumont realizează un inedit film hibrid, care îmbină biografia, documentarul şi ficţiunea.