Mandela, poliția politică și deșeurile de la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/mandela-politia-politica-si-deseurile-de-la-cannes/

Cinci filme intense pe subiecte ca poliţia politică, anii de închisoare ai lui Nelson Mandela, consecinţele consumerismului şi intruziunea politicului în vieţile personale vor fi proiectate la Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica (8 – 13 aprilie), în secţiunea Panorama, într-o subsecţiune dedicată Eye on Films.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2014

Înființată în 2011, Eye on Films este o rețea unică de profesioniști, care se asigură că filmele cineaștilor începători – primul și/sau al doilea lungmetraj – ajung să fie proiectate în festivaluri, în cinematografe, la televiziuni sau pe alte suporturi.

Dezvoltat cu sprijinul programului MEDIA Mundus, Eye on Films are parteneriate cu 46 de festivaluri și 40 de distribuitori. La Cinepolitica 2014 pot fi văzute cinci dintre cele mai puternice filme recente regizate de debutanți, din portofoliul rețelei.

Polițistul, în regia lui Nadav Lapid

Unui soldat din trupa de elită, anti-tero, a Israelului, îi sunt zdruncinate toate convingerile când întâlnește o grupare de stradă radicală și extrem de violentă. „O dramă politică puternică și îndrăzneț concepută”, potrivit „The Hollywood Reporter”.

–  miercuri, 9 aprilie, de la ora 20.00, la Cinema Union.

Cârtiţa, de Rafael Lewandowski

Un tânăr descoperă pe prima pagină unui ziar, la întoarcerea în țară, chipul tatălui său, sub titlul „Trădătorul”. Erou al mişcării muncitoreşti „Solidaritatea”, tatăl său este bănuit că ar fi fost, de fapt, un informator al Securităţii. Un linșaj mediatic și o investigație încep simultan într-o țară în care adevăruri importante n-au fost încă spuse.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Dragii mei prieteni turnaţi, de Sára Cserhalmi

În Ungaria, la peste două decenii de la înlăturarea regimului comunist, reţeaua de foşti informatori şi legea lustraţiei sunt în continuare subiecte tabu. Filmul abordează, fără prejudecăţi, tema încă delicată a relaţiilor dintre turnători şi turnaţi.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Super Trash, de Martin Esposito

„Instalați-vă bine în scaunele voastre și priviți: veți avea parte de o experiență bizară, undeva între senzația de înec și dorința de a ieși vii de acolo”, scria „Libération” despre acest film. Regizorul Martin Esposito a petrecut 18 luni în preajma unei gropi de gunoi uriașe de lângă Cannes pentru a trage un semnal de alarmă în privința consumerismului.

Mandela

– vineri, 11 aprilie, de la 15.00, la Cinema Elvira Popescu.

Complot pentru Mandela, de Carlos Agulló și Mandy Jacobson

Un documentar fascinant ce dezvăluie culisele eliberării lui Nelson Mandela şi ale sfârşitului apartheid-ului. Pentru prima dată, foști șefi de stat, generali, diplomați, spioni și activiști dau detalii neștiute până acum. Cheia improbabilă a celulei de închisoare a lui Mandela a fost, se pare, un misterios om de afaceri din Franța, cu numele de cod „Monsieur Jacques” în documentele clasificate.

– vineri, 11 aprilie, de la 19.00, la Cinema Elvira Popescu.

Politica intimității, de Yamini Lila Kumar

Filmul urmărește felul în care viețile intime a două cupluri reflectă climatul politic din Franța, sondându-le mereu, în același timp, propriile crezuri politice și modul în care ele evoluează.

– sâmbătă, 12 aprilie, de la 14.30, la Cinema Elvira Popescu

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica va avea loc între 8 și 13 aprilie, la Cinema Studio, Elvira Popescu și Union.

Foto: Complot pentru Mandela şi Super Trash – Cinepolitica.ro

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).