Maria Dinulescu dă lecţii despre cinematografia hollywoodiană
https://www.ziarulmetropolis.ro/maria-dinulescu-da-lectii-despre-cinematografia-hollywoodiana/

Maria Dinulescu se va întâlni cu publicul bucureştean marţi, 29 iulie 2014, de la ora 19.00, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38). Actriţa se reîntoarce pentru scurt timp în România, după o perioadă petrecută în SUA.

Un articol de Petre Ivan|21 iulie 2014

Cu această ocazie, Maria Dinulescu le va explica studenților la actorie, dar și tuturor celor interesați de domeniul cinematografiei, cum funcționează sistemul american de film la Hollywood. Alături de actriță, la dezbatere vor fi prezente Florina Pînzaru, specialist în marketing și management strategic și Denissa Scutaru, expert PR, informează Mediafax.

Maria Dinulescu (n. 1981) a intrat în atenția publicului în anul 2003, când scurtmetrajul “Trafic” a câștigat Palme d’Or la Cannes. Pelicula care a adus-o înapoi la Cannes a fost “California Dreamin’” (nesfârșit), recompensată cu premiul Un Certain Regard în anul 2007, iar în anul 2014 actrița a primit, pentru rolul din scurtmetrajul “Stepping Out”, premiul pentru cea mai buna actriță de la Hollywood, în cadrul L.A. Indie Film Festival.

Până în prezent, actrița a jucat în 12 lungmetraje, dar și în scurtmetraje, seriale de televiziune, reclame, videoclipuri. A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale“ din București – Facultatea de Teatru, Secția Actorie, are un master în teatru și cultură japoneză și se perfecționează continuu urmând cursuri cu mari regizori și directori de casting din Europa și America.MARIA DINULESCU

Maria Dinulescu este membră a Academiei Europene de Film și a participat de mai multe ori la festivaluri precum International Emmy Awards Competition.

Cine ești și de unde ai plecat, dar mai ales unde ai plecat ? Viza și Bussiness plan. Alegerea agentului, managerului și avocatului. Cum să te pregătești pentru o audiție de reclamă, de televiziune, de blockbuster sau de film independent.

Cum trebuie să arate un headshot, sau demo reel. Ce înseamnă vocabularul de exprimare artistică. Ce clase de actorie iei sau nu. Cum îți îmbunătățești accentul. Nu ne suna tu, te sunam noi. Cât stai la Hollywood și de ce?

Acestea vor fi câteva dintre temele de discuție care vor fi atinse în cadrul dezbaterii nonformale conduse de actrița Maria Dinulescu, urmată de o discuție cu publicul.

Accesul publicului este liber, în limita locurilor disponibile.

Foto cu Maria Dinulescu – facebook

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.