Medeea Marinescu: „Un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/medeea-marinescu-un-artist-este-asemenea-unui-alergator-de-cursa-lunga/

Medeea Marinescu, membră a juriului care va alege zece actori tineri pentru spectacolul aniversar al Teatrului Metropolis, vede în iniţiativa teatrului un demers necesar. Iar actorul pe care îl va propune va trebui să dea dovadă de „emoţie, farmec, prospeţime”.

Un articol de Alina Vîlcan|25 noiembrie 2016

În anul 2017, Teatrul Metropolis sărbătorește aniversarea primului deceniu de la înfiinţare. Cu această ocazie va pune în scenă, în stagiunea curentă, un spectacol ale cărui roluri principale vor fi jucate de 10 actori tineri. Piesa va fi scrisă special pentru acest eveniment, după finalizarea audițiilor. Cei 10 actori finaliști vor fi selecționați de un juriu format din 10 actori consacrați. În urma audițiilor, fiecare membru al juriului va alege un tânăr actor pentru care va garanta, propunându-l astfel să facă parte din distribuția finală a spectacolului.

Cum vi se pare iniţiativa Teatrului Metropolis, de a paria pe 10 actori tineri?

E un demers necesar. Nu e ușor nici aici, și nicăieri în lume, să începi o carieră. Actorii mari de azi, pe care îi admirăm și care umplu sălile de teatru (pentru că trebuie să recunoaștem, publicul cumpără bilet, cu doar câteva excepții, ghidându-se în primul rând după distribuție și apoi după titlul piesei, autor, regizor), au avut șansa unor întâlniri fericite, care le-au dat impulsul de care orice talent are nevoie. Apoi, un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă. Are nevoie de o pistă pe care să alerge. Mai departe, desigur, ține de el să continue și să termine cursa. 10 tineri actori, 10 piste pe care sunt chemați să pornească.

Ce căutaţi la cel pe care îl veţi propune pe această listă scurtă?

Emoție, farmec, prospețime.

Cum vi se par condiţiile din teatre pentru actorii tineri? Cum pot fi aceștia încurajaţi, prin ce măsuri?

Condițiile din teatrele de repertoriu mi se par de cele mai multe ori bazate pe o subiectivitate care dă naștere suspiciunilor. Suntem oricum pe un tărâm al subiectivității. Așa că tot ce ne rămâne de făcut este să continuăm să mergem la castinguri, să dăm audiții, să propunem noi înșine proiecte (deși, din propria experiență a ultimilor ani, în teatrul instituționalizat e aproape imposibil). Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Care a fost pentru dumneavoastră întâlnirea de la început de drum care v-a marcat destinul artistic?

Ion Popescu Gopo.

Dacă v-aţi putea întoarce în timp, ce i-aţi spune Medeei Marinescu din tinereţe?

Să fie mai puțin temătoare.

Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Foto: Arhiva personală a actriței

20
/02
/14

Vineri, 21 februarie, la ora 18.00, la Librăria Bastilia, din Bucureşti, Adriana Babeţi împreună cu invitaţii săi vor readuce în atenţia publicului poveştile amazoanelor celebre din istorie, cu prilejul lansării volumului Amazoanele. O poveste, apărut în colecţia „Plural M” a Editurii Polirom, disponibil şi în ediţie digitală.

20
/02
/14

ŞTIAŢI CĂ într-o zi de 20 februarie s-a născut Eugen Barbu, scriitor, scenarist, publicist, membru corespondent al Academiei Române, laureat al Premiului Herder? Eugen Barbu, care ar fi împlinit, astăzi, 90 de ani, a scris, printre altele, romanele “Groapa” şi „Principele”. A fost căsătorit cu actrița Marga Barbu pentru care a creat, în calitate de scenarist, seria filmelor cu haiducii lui Mărgelatu.

19
/02
/14

“Ursul păcălit de vulpe”, în varianta Teatrului Zurli, îmbină elemente de folclor cu întâmplări și expresii din cotidian. Personajele spun o poveste actuală, plină de învățăminte pentru cei mici. Spectacolul, la finalul căruia toată lumea primeşte bomboane, se poate vedea sâmbătă, la Puzzle Cafe şi duminică, la Clubul Ţăranului Român.

19
/02
/14

ŞTIAŢI CĂ, într-o zi de 19 februarie s–a născut Massimo Troisi, rămas în memoria cinefililor după rolul poştaşului lui Neruda din “Il Postino”? Troisi şi-a început cariera ca prezentator într-un cabaret, în 1972. Ulterior s-a apucat să scrie scenarii şi să regizeze, impunându-se a impus ca unul dintre cei mai importanţi regizori italieni ai anilor 80. A murit în casa surorii sale de lângă Roma, în urma unui infarct, la doar 12 ore după terminarea filmarilor la Il Postino, film pentru care şi-a amânat operaţia pe cord şi pentru care a fost nominalizat post mortem la premiul Oscar pentru cel mai bun actor.

19
/02
/14

Astăzi, de la ora 16.00, la Librăria „Mihail Sadoveanu” din Bucureşti, actorul Mircea Diaconu va citi fragmente din "La noi, când vine iarna", primul său roman, apărut de curând în colecţia „Fiction Ltd.”a Editurii Polirom, în ediţie revăzută.

19
/02
/14

"Killing Time", cel de-al treilea lungmetraj scris şi regizat de Florin Piersic Jr, va fi distribuit de compania Drei-Freunde în cinematografele din Germania începând cu data de 20 februarie, urmând ca acesta să fie lansat şi în Austria şi Elveţia.

18
/02
/14

După un început de an sărac în filme de autor pe marile ecrane, a venit momentul pentru trei astfel de producţii de pe trei continente diferite, premiate la mari festivaluri. O bună alternativă la produsele hollywoodiene mai mult sau mai puţin inspirate.

18
/02
/14

“Balcicul este Balcic, tocmai fiindcă peste Balcicul real, şi transfigurându-l, s-a aşezat un Balcic imaginar” – spune Lucian Boia în noua sa carte. Volumul va fi lansat joi, 20 februarie, de la ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, în prezenţa autorului.