Mici crize… şi electorale, la Fest(in), între 11 şi 18 octombrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mici-crize-si-electorale-la-festin-intre-11-si-18-octombrie/

Festivalul Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, care se va desfăşura între 11 şi 18 octombrie, la Teatrul Nottara din Capitală, prezintă spectacole ale unor trupe din ţară şi din străinătate, în cele două secţiuni ale evenimentului: „Mici crize… şi electorale” şi „Bulevardul Comediei”.

Un articol de Petre Ivan|17 iulie 2014

Astfel, în cele două săli ale Teatrului Nottara – „Horia Lovinescu” şi „George Constantin” – se vor juca o serie de spectacole ale unor trupe din ţară şi din străinătate, precum şi patru premiere ale Teatrului Nottara, dintre care două intră în competiţie, a anunţat, miercuri, Marinela Ţepuş, directoarea instituţiei, în cadrul unei conferinţe, care s-a desfăşurat în incinta Teatrului.

Festivalul, ajuns la cea de-a doua ediţie, propune două secţiuni. Prima, cea competitivă, a fost denumită anul acesta „Mici crize… şi electorale” şi va conţine spectacole care au ca temă criza, un subiect de maximă actualitate – criza economică, socială, politică, sexuală sau de identitate, precum şi cea electorală, resimţită cu precădere în acest an.

Deschiderea oficială a festivalului va avea loc pe 11 octombrie, cu un eveniment stradal inedit, un „happening” prin care trecătorii vor fi invitaţi să devină spectatori.

JE8A4619-¬ Mihaela Marin

Imagine din spectacolul „Noul locatar“ de la Teatrul Nottara. Foto: Mihaela Marin

A doua secţiune, „Bulevardul Comediei”, prezintă spectacole de succes, comedii bulevardiere ale unor teatre invitate, precum şi o premieră a teatrului gazdă.

„Noul locatar”, de Eugène Ionesco, spectacol regizat de Gábor Tompa, este un important eveniment teatral, au afirmat reprezentanţii Teatrului Nottara.

În cadrul secţiunii competitive, care se va desfăşura în sala „George Constantin”, se vor juca, în fiecare seară, începând cu ora 21.00, spectacole din România, Bulgaria şi Cehia.

Astfel, vor fi prezentate următoarele spectacole: „Scene din viaţa insectelor”, de Karel Čapek (direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză), „Panică”, de Mika Myllyaho, în regia lui Theodor-Cristian Popescu, „Bob (Fasole)”, de Elin Rahnev, în regia lui Ljupco Georgievski, „Brad de Crăciun la familia Ivanov”, de Al. I. Vvedenski, în regia lui András Urbán, „Poker Face”, de Petr Kolečko, în regia Adelei Biţică, „Maso (Carne)”, de Viliam Klimáček, în regia lui Jan Fric.

Spectacolul „Rapsodie-n roz”, după „Oscar şi Tanti Roz”, de Eric-Emmanuel Schmitt, în regia lui Alexandru Repan, va fi prezentat în afara competiţiei.

Rapsodie-n roz, în regia lui Alexandru Repan

Rapsodie-n roz, în regia lui Alexandru Repan

Pe „Bulevardul Comediei”, secţiune care se va desfăşura în sala „Horia Lovinescu”, vor putea fi văzute, de la ora 18.00, producţii ale unor teatre din ţară şi din Bucureşti.

Printre acestea: „Titanic vals”, de Tudor Muşatescu, în regia lui Alexandru Dabija (Teatrul Odeon), „Tartuffe sau Impostorul”, de Molière, versiunea scenică şi direcţia de scenă aparţinându-i lui Victor Ioan Frunză (Teatrul Metropolis), „Play Shakespeare”, în regia lui Cristian Pepino (Teatrul Ţăndărică), precum şi „VICTOR’ia (opus 1)”, un spectacol de teatru muzical francez (Compania teatrală Petits Bâtons Production).

Foto cu Mici crize şi Fest(in) – în deschiderea articolului  – spectacolul „Tartuffe“, în direcţia de scenă a lui Victor Ioan Frunză (foto Adriana Grand)

08
/11
/13

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă, săptămâna viitoare, spectacolele „Mozart Steps” şi „O poveste japoneză” la Bucureşti. Evenimentele vor avea loc în cadrul celei de-a VI-a ediţii a Festivalului Internaţional al Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă!”.

07
/11
/13

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiții din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.