Misu Predescu este cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab
https://www.ziarulmetropolis.ro/misu-predescu-este-cel-de-al-doilea-invitat-al-bucharest-script-lab/

Misu Predescu, care a produs miniseria TV ,,Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Un articol de Andrada Văsii|2 decembrie 2013

Misu Predescu, care a produs miniseria TV „Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Seminarul pe care Misu Predescu îl va susţine în faţa participanţilor la Bucharest Script Lab va dura două ore şi va avea loc miercuri, de la ora 13.00, la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER).

Sesiunea specială este deschisă publicului, iar taxa de participare pentru persoanele care nu sunt înscrise la Bucharest Script Lab este de 150 de lei.

În cariera sa, Mişu Predescu a acoperit evenimentele speciale ale Pro Tv din perioada anilor ’90 şi Ştirile Pro TV. A fost director de film şi producător de linie pentru filme de cinema, lucrând alături de câştigătorul premiului Oscar Jirí Menzel pentru cel mai recent film al acestuia, ,,Don Juans”, cu BBC Science, în 2005, pentru ,,Space Race”, a fost coproducător pentru ,,Generaţia Y”, în regia Cristinei Jacob, dar şi pentru seriale TV produse pentru România, în special, şi Europa (,,Sex Traffic”, 2004, pentru Channel 4, opt premii BAFTA).

La Bucharest Script Lab, producătorul Misu Predescu va prezenta cursanţilor-scenarişti un studiu de caz pe un exemplu concret: miniseria pentru televiziune ,,Sex Traffic” din 2004, care, în 2005, a obţinut 18 premii şi peste 16 nominalizări în competiţii şi festivaluri internaţionale de prestigiu.
Dintre acestea, opt premii BAFTA (cea mai bună actriţă – Anamaria Marinca, cel mai bun serial de dramă, montaj, machiaj, muzică, imagine şi lumină, scenografie, sunet), plus o nominalizare BAFTA pentru „cele mai bune costume”.

Mişu Predescu va explica mai precis cum a fost redactat un script complicat, o dramă (,,Sex Traffic”), fără a neglija însă aspecte sensibile precum povestea reală, impactul comercial şi constrângerile de producţie date în primul rând de buget, notează Mediafax.

40 de locuri de filmare pentru producţia lui Misu Predescu

„Din punctul meu de vedere, dezvoltarea unui scenariu de film/ TV, în România şi nu numai aici, presupune să vii în primul rând în întâmpinarea pieţei. Filmul este divertisment înainte să fie artă, iar acest aspect nu trebuie pierdut din vedere. De ce scriem? Cine ne vede? Cine ne va valida creaţia cumpărînd un bilet la cinema? Trebuie să te gândeşti la toate aceste lucruri”, a spus Mişu Predescu.

Producătorul şi-a amintit că, atunci când s-au apucat să lucreze la ,,Sex Traffic”, el şi David Yates (regizorul a patru filme din seria ,,Harry Potter”), scenarista Abi Morgan (,,The Iron Lady”, ,,The Hour”, ,,Shame”, recentul ,,Invisible Woman”, al lui Ralh Fiennes) şi ceilalţi producători au bătut ţara în lung şi-n lat pentru a găsi cele mai bune locuri de filmare din România, deoarece povestea (despre traficul de persoane) se petrecea în şase ţări diferite.

Misu Predescu

Afişul Bucharest Script Lab

„În trei săptămâni, am prospectat zi de zi, de la Negru Vodă până la Constanţa şi de la Bolintin la Brăneşti, în total 40 de locuri de filmare. Astfel încât, deşi story-ul străbătea şase ţări, până la urmă filmul a fost produs în proporţie de 95% doar în România”, şi-a amintit producătorul român. „Cred că este un bun exemplu de interpretare creativă a scenariului”, a declarat el.

Despre tripleta scenarist-regizor-producător, acesta a afirmat: „Ca un scenariu/ scenarist să fie luat în considerare de către un producător, trebuie ca dezvoltarea lui să fie un parteneriat creativ la care obligatoriu să participe şi regizorul. Parteneriat care să pornească de la o necesitate obiectivă, determinată de piaţă, de trendul industriei. Scrierea scenariului poate fi un proces iterativ îndelungat şi de cele mai multe ori greu şi frustrant”.

Bucharest Script Lab (18 noiembrie 2013 – 31 ianuarie 2014) a demarat în urmă cu două săptămâni şi are 15 participanţi selectaţi.

Foto credit: Cinemagia, IMDB, foto cu Misu Predescu

10
/07
/23

Un cineconcert, cel puţin 30 de filme, întâlniri cu peste 20 de invitaţi din ţară şi străinătate, dezbateri, ateliere, o expoziţie aniversară şi o lansare de carte fac parte din programul ediţiei a zecea a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc între 12 şi 16 iulie la Timişoara, Capitală Europeană a Culturii.

05
/07
/23

Cea de-a XX-a ediție a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL va avea loc în perioada 14-20 august 2023, la Sfântu Gheorghe (Delta Dunării). Și anul acesta, programul festivalului cuprinde două competiții de scurtmetraje, românești și internaționale, și proiecții de film de lungmetraj însoțite de întâlniri și dialoguri între cineaști și public. 

05
/07
/23

Între 22 și 29 iulie, la 2 Mai se desfășoară a treia ediție a Festivalului de Teatru și Film „Șerban Ionescu”. De la concerte și proiecții de film în aer liber și până la spectacole de teatru, expoziții, dialoguri cu artiști și show-uri de stand-up și improvizație, programul din 2023 cuprinde peste 50 de evenimente culturale cu intrare gratuită.

25
/06
/23

Luna iulie aduce în cinematografele din România trei filme de festival care merită atenţie: "În bătaia focului", al germanului Christian Petzold, "Mi-e silă de mine", al norvegianului Kristoffer Borgli, şi "Falcon Lake", al canadienei Charlotte Le Bon.