Luna iulie aduce în cinematografele din România trei filme de festival care merită atenţie: „În bătaia focului”, al germanului Christian Petzold, „Mi-e silă de mine”, al norvegianului Kristoffer Borgli, şi „Falcon Lake”, al canadienei Charlotte Le Bon.
Un articol de Ionuţ Mareş|25 iunie 2023
Pe 30 iunie, CAY Films lansează comedia neagră norvegiană „Mi-e silă de mine” („Sick of Myself”, 2022, r. Kristoffer Borgli), care a avut premiera mondială la ediţia de anul trecut a Festivalului de la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard.
Signe și Thomas au o relație nesănătoasă, sunt permanent în competiție, iar momentul decisiv este cel în care Thomas devine brusc un nume atractiv în arta contemporană. Signe încearcă să-și recapete statutul, modelând un nou eu, care să atragă compasiunea celor din jur.
„Mi-e silă de mine” este o comedie neagră subtilă, care scoate la lumină obsesia tot mai crescută față de propria persoană cu care se confruntă societatea de azi – Time Out
Începând cu 7 iulie, Independenţa Film propune cea mai nouă producţie a regizorului german Christian Petzold, „În bătaia focului” („Afire”, 2023). Filmul a câştigat Ursul de Argint – Marele Premiu al Juriului la ediţia din acest an a Festivalului de la Berlin.
Filmul este o dramedie ce face parte din trilogia începută în 2020 cu „Undine” și care spune povestea a patru tineri – un scriitor, un fotograf și un cuplu – prinși într-o casă de vacanță, în mijlocul unui incendiu de vegetație mistuitor.
Al treilea film de neratat din luna iulie este „Falcon Lake” (2022), debutul în regie al actriţei canadiene Charlotte Le Bon. Filmul a avut premiera mondială anul trecut în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs a Festivalului de la Cannes şi va fi adus în România de Follow Art Distribution începând cu 28 iulie.
Bastien și Chloé își petrec vacanța de vară împreună cu familiile lor într-o cabană pe malul unui lac bântuit de o legendă a fantomelor. În ciuda diferenței de vârstă, între cei doi adolescenți se înfiripă o legătură specială.
Le Bon ține totul sub control în „Falcon Lake”. Regia ei este discretă, ritmul este măsurat și elementul supranatural al poveștii este reținut până la scenele finale (…) Frumusețea de carte poștală a locurilor din Quebec și viziunile zilelor ploioase și a întunericului de pe malul lacului sporesc acel sentiment de realitate cotidiană. Rezultatul este o evocare delicată și în cele din urmă emoționantă a intensității primei iubiri – Screen Daily