NAVETA CULTURALĂ #4 București-Craiova–București, pentru producția ”câine cu om. câine fără om” de Radu Afrim
https://www.ziarulmetropolis.ro/naveta-culturala-4-bucuresti-craiova-bucuresti-pentru-productia-caine-cu-om-caine-fara-om-de-radu-afrim/

Datorită numărului foarte mare de solicitări, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova dedică cea de a patra ediţie a NAVETEI CULTURALE spectacolului câine cu om. câine fără om regizat de Radu Afrim, o producţie ce a avut premiera în luna octombrie a anului 2021 şi care s-a bucurat de un mare succes atât în rândul spectatorilor cât şi în rândul criticilor de specialitate.

Un articol de Liliana Matei|15 februarie 2022

Iubitorii de teatru din București vor putea călători în scop cultural la Craiova sâmbătă, 5 martie 2022 pentru a vedea spectacolul câine cu om. câine fără om în regia lui Radu Afrim și scenografia Irinei Moscu, un spectacol „ce îţi amplifică toate sentimentele din cotloane, pe care prea rar le scoţi la lumină.Alina Epîngeac, critic de teatru

Plecarea către Craiova se va face dimineața la ora 10:00 din București, TNB (parcarea din fața Sălii Studio).  Întoarcerea va fi după spectacol, în același loc.

Prețul biletului (127 lei) include transportul tur-retur cu autocarul și biletul la spectacol, iar biletele pot fi achiziționate direct din site-ul teatrului.

Prin calitatea sa ideatică şi estetică, spectacolul câine cu om, câine fără om merită orice efort de deplasare din partea spectatorilor. Dacă nu pentru a afla, măcar pentru a începe să se întrebe cine sunt cu adevărat.

Sanda Vișan, Adevărul.ro

câine cu om. câine fără om este cel de-al patrulea spectacol pe care Radu Afrim îl montează la Naționalul craiovean, după Dacă am gândi cu voce tare de Adnan Lugonić, Casa cu suricate de David Drábek și recent premiata producție Inimă și alte preparate din carne de Dan Coman, câștigătoare a Premiului UNITER pentru cel mai bun spectacol al anului 2020.

 

Un spectacol cu/despre câini? Ce o mai fi și asta? Acești câini sunt, de fapt, un pretext pentru redarea unor povești despre noi. Despre mine. Despre animalul din mine care e de mult omorât, îngropat, dat uitării dar, pe de altă parte, profund regretat. E despre omul privit prin ochii unui câine. Despre omul-animal. Despre competiția om-animal. Și animalul, desigur, învinge pentru că e sincer. Poveștile acestea despre câini cred că devoalează limitările noastre. Nu-i ceva nou. Într-adevăr, „e fumată”, ar zice unii. Dar aceste povești sunt atât de bogate și strălucit scrise încât impactul emoțional e iminent. – Vlad Udrescu, actor

câine cu om. câine fără om este un spectacol pe texte de Lia Bugnar, Dan Coman, Simona Goșu, Maria Manolescu, Oana Pellea, Radu Tudoran și Radu Afrim.  Regia, video și universul sonor sunt semnate Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, coregrafia Flavia Giurgiu iar din distribuție fac parte actorii Alex Calangiu, George Albert Costea, Ramona Drăgulescu, Romanița Ionescu, Iulia Lazăr, Geni Macsim, Alina Mangra, Claudiu Mihail, Cătălin Mihai Miculeasa, Raluca Păun, Tamara Popescu, Vlad Udrescu, Costinela Ungureanu, Petronela Zurba, Adrian Tudor, Mihai Viță.

Spectacolul „câine cu om. câine fără om” montat de Radu Afrim la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova nu e doar un prilej de a pune laolaltă povești emoționante cu și despre câini. E o încercare reușită de a trimite Omul în pielea celui mai bun prieten al lui, Câinele, spre a înțelege mai bine adevărata valoare a celor mai importante teme care ne traversează tuturor scurta întrupare pe acest pământ, căruia nu ar trebui să-i facem umbră degeaba. – Luciana Antofi, jurnalist cultural

Spectacolul lui Radu Afrim ne provoacă să ne uităm mai profund în noi înșine decît sîntem dispuși de obicei să o facem. Probabil avem tendința să ne credem mai buni, mai miloși, mai corecți, mai umani decît sîntem, de aceea preferăm să ținem ascuns animalicul din noi, legat strâns cu lanțuri. Îl ținem atît de bine ferecat, încît ajungem să mai uităm de el. Și atunci nu mai sîntem vigilenți, iar ne-umanul, dez-umanul evadează și face ravagii. Și sîntem uimiți, tocmai pentru că am crezut că dacă nu ne mai gândim la aceste breșe din perfecțiunea interioară dorită ele vor înceta să mai existe. Această oglindă dureroasă pe care Afrim ne-o pune în fața subconștientului nostru nu are însă rolul de critică, nu este un deget întins acuzator către imperfecțiunile noastre. Scopul nu este să plecăm capul rușinați, ci să fim mai conștienți, mai realiști cu privire la limitele, la bunătatea și generozitatea de care credem că suntem capabili.

Silvia Dumitrache, Observator cultural

câine cu om. câine fără om

un spectacol pe texte de Lia Bugnar, Dan Coman, Simona Goșu, Maria Manolescu, Oana Pellea, Radu Tudoran și Radu Afrim

Regie, video și univers sonor: Radu Afrim

Scenografie: Irina Moscu

Coregrafie: Flavia Giurgiu

Efecte video & animație: Cristian Niculescu

Asistentă de regie: Claudia Gorun

Asistentă de scenografie: Gloria Bucătaru

Make-up: Minela Popa, Mihaela Guran

Design lumini: Dodu Ispas

video oameni și câini: Orlando Edward

Cu: Alex Calangiu, George Albert Costea, Ramona Drăgulescu, Romanița Ionescu, Iulia Lazăr, Geni Macsim, Alina Mangra, Claudiu Mihail, Cătălin Mihai Miculeasa, Raluca Păun, Tamara Popescu, Vlad Udrescu, Costinela Ungureanu, Petronela Zurba, Adrian Tudor, Mihai Viță

Durata spectacolului:

Partea I: 1h 50 min

Pauză: 1h

Partea a II-a: 2h

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Având în vedere reglementările legale în vigoare, participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, cât și pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore. De asemenea, participarea este permisă și persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Foto credit: Albert Dobrin

30
/04
/24

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București, prin Departamentul de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, și Centrul de Teatru Educațional Replika desfășoarpă, în perioada 27 mai-1 iunie 2024, evenimentul care încheie proiectul european TabThePAST. Taboo History. Fill the Past to Sense the Present (Istoria Tabu. Umple golurile din trecut pentru a percepe prezentul).

30
/04
/24

Luni, pe 29 aprilie, la Teatrului Național ,,I. L. Caragiale’’ din București, a avut loc cea de-a 18-a ediție a Galei Premiilor Gopo, în cadrul căreia au fost celebrate performanțele înregistrate de cinematografia română în ultimii ani.

30
/04
/24

În pofida starturilor false, primăvara pare a se fi împământenit. Asta mai ales dacă te iei după lumina care se filtrează printre copaci. Pare greu de crezut, iar oamenii de la meteo sunt fiecare un soi de Cassandra care a tot strigat „lup” până a rămas fără voce. Dar e suficient să tragem adânc aer în plămâni și, printre moleculele de îndoială își va face loc și aerul proaspăt. În întâmpinarea căldurii, acum că am trecut de cea mai crudă dintre luni, Vanner Collective invită publicul la trei spectacole dezghețate.

30
/04
/24

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul celebrei Bienale de Artă, redeschizând vizitatorilor, după un deceniu un spațiu vechi de peste 900 de ani, cu o expoziție intens apreciată de critici, colecționari și iubitori de artă.

29
/04
/24

După „MANual”, spectacolul care a umplut sala la fiecare reprezentație de la Centrul Național al Dansului București (CNDB), Sergiu Diță, un coregraf în plină ascensiune, revine cu o nouă premieră. Publicul este invitat la „Memetics”, un spectacol de dans contemporan inspirat din cultura digitală, în 11 și 12 mai. Un spectacol care va ajunge viral, însă nu pe Internet, ci pe scenă.

29
/04
/24

Tuturor ne place să călătorim. În locuri exotice, în orașe aglomerate, la capătul lumii sau la doi pași de casă. Dar există și locuri unde poți călători în timp. Iar Râșnov este locul ideal pentru o astfel de experiență.

29
/04
/24

Romanul „Părinți” al Dianei Bădica este romanul unei generații. Este acel moment din proza noastră contemporană în care simți respirația unei scriitoare cu totul speciale, care reușește să surprindă suflul și sufletul unei generații în care s-au întâlnit și s-au ciocnit toate tranzițiile ultimelor decenii.

29
/04
/24

Timp de 12 zile, în perioada 17 mai – 9 iunie, copiii sunt așteptați, alături de părinții lor, la cea de-a opta ediție a Festivalului Opera Copiilor, unde vor fi întâmpinați cu surprize și activități distractive, desfășurate în locurile binecunoscute, dar și în spații recente deschise publicului.

26
/04
/24

Centrul Național al Dansului București (CNDB) anunță programul de spectacole pentru luna mai. Unul dintre evenimentele importante ale lunii este premiera spectacolului de dans contemporan Memetics, în coregrafia lui Sergiu Diță, urmată de trei producții CNDB – BLOT, Bodies on The Line, Patosfera și de Miercurea Lejeră, un proiect care prezintă pe scenă idei unice și irepetabile într-o formă performativă.

25
/04
/24

Asociația Culturală Control N dă startul înscrierilor la a treia ediție a New Draft. Rezidența de dezvoltare de scenarii dedicată proiectelor din România și Republica Moldova se adresează regizorilor și scenariștilor, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe, cu proiecte în faza de început.

25
/04
/24

Cea de-a treia ediție din România a competiției de pictură live Art Battle va avea loc pe 27 aprilie, la Palatul Bragadiru din București (Calea Rahovei nr. 147-153) aducând în fața publicului atât concursul contra cronometru care aduce publicul în fața procesului de creație, alături de re-LEAF, o ediție de "interior" a târgului de artă contemporană LEAF (Limited Edition Art Fair) eveniment organizat de Galeria Celula de Artă în parteneriat cu Săfițicuminți. Biletele pentru public sunt disponibile pe LiveTickets.