O clipă de tandrețe
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-clipa-de-tandrete/

Noua stagiune a Teatrului Dramaturgilor Români a fost deschisă de un spectacol semnat Felix Alexa, un spectacol menit să trezească o stare de spirit, o reacţie de gust estetică şi una speculativă a ceea ce ne înconjoară şi pe care de cele mai multe ori o ignorăm. Starea de aparenţă – esenţă, tandreţea.

Un articol de Georgiana Ene|12 octombrie 2018

Dacă Albet Camus susținea „că lumea noastră este lipsită de iluzii”, regizorul demonstrează într-un stil elegant, într-un mod raționalist și discursiv printr-o montare bine pusă la punct că nu este așa. Personalitatea umană poate fi redusă la posibilități simple și avem libertatea de alege în orice moment. De data aceasta, Felix Alexa a ales tandrețea.

Matei Vișniec și Felix Alexa, autor, respectiv regizor, și inteligența remarcabilă a ambilor, în ancheta lor implacabilă prin silogisme, conving că mai este loc de tandrețe, într-o derulare a celor șase scene din care este compus spectacolul, fără a fi nevoie de confilct, într-o avangardă poetică, sensibilă, mai mult lirică și destul de puțin întâlnită în ultimul timp

Spectacolul văzut din perspectivă filosofică are puțin mister: cele două scene de început și final, în oglindă, între un bărbat și o femeie care se află la aceeași oră și repetă aceleași mișcări, în fața unei ferestre timp de doi ani, are putere – obținută prin cultivarea misterului și umor fin – pentru că celelalte partu scene sunt atemporale, se petrec tot între un bărbat și o femeie care petrec împreună o clipă de tandrețe, și eros pentru că pune la încercare fascinația minții, de la început până la sfârșit.

Spectacolul este frumos prin simplitatea derulării concretă a scenelor, fără ambiguitate și vine în întâmpinarea unei realități, a unei normalități demult uitată readusă în fața publicului cu multă eleganță de regizor. Acțiunile translează ritmic, poetic, de la realitate la amintire și îl echilibrează. Felix Alexa a surprins cu multă finețe ideea piesei lui Matei Vișniec cu personaje extrem de inteligent construite care rămân consecvente până la capăt și demonstrează că fiecare ființă umană are de fapt un miez esențial, imuabil, un suflet sensibil, nemuritor și multă tandrețe.

Echilibrul pe care îl găsește regizorul, în afara textului, este reprezentat de structura organizată de formulări şi imagini care se întrepătrund şi care trebuie înţelese în totalitatea lor, cu aceeși temă, într-o simfonie, căpătând înţeles prin simultaneitatea interacţiunii lor aceste variaţii servesc doar pentru a pune accentul pe similaritatea esenţială a situaţiei: clipa de tandrețe.

„Despre tandrețe” – INFO

de Matei Vișniec

Regia: Felix Alexa

Ilustrația muzicală: Felix Alexa

Scenografia: Andrada Chiriac

Video-design: Auraleye

Light-design: Felix Alexa

Versiunea scenică: Felix Alexa

Despre tandrețe,Despre tandrețe teatru,Despre tandrețe spectacol,Despre tandrețe felix alexa.Despre tandrețe visniec,Despre tandrețe teatrul dramaturgilor romani

Foto: „Despre tandrețe”

12
/11
/14

CRONICĂ DE FILM „Interstellar”, cea mai nouă ispravă a lui Christopher Nolan, considerat simbol al auteurism-ului în cetatea Hollywoodului, este ambiţios la nivel formal, dar cu personaje şi destule situaţii neconvingătoare.

12
/11
/14

Regizorul Quentin Tarantino plănuieşte să se retragă din activitate după terminarea peliculei "The Hateful Eight", spunând că turnarea a zece filme şi lăsarea fanilor cu sentimentul de a vrea mai mult "sună corect".

12
/11
/14

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoș Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârșitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potențialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voință umană transformatoare: nudul feminin

11
/11
/14

În vara anului 2014 ajung pentru un Festival de Teatru la Timișoara. Plec mai departe către Belgrad, căci, vechi reporter fără frontiere, e prea târziu să mi le pot impune. Supraviețuiesc circulației barbare, ajung în Belgrad, cunosc un bănățean de orgine sârbească rămas aici din vremea războaielor din anii `90.

11
/11
/14

The Tunnel/ Der Tunnel, o dramă intensă bazată pe povestea adevărată a unui campion la înot care a fugit din Germania de Est, cu Alexandra Maria Lara într-unul dintre rolurile-cheie, va fi proiectat în închiderea Cinepolitica Extra Time miercuri, 19 noiembrie, de la 20.30, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul are loc între 17-19 noiembrie, la Elvira Popescu, și cuprinde șase filme premiate despre Germania divizată și dezbateri cu istorici, sociologi și politologi

11
/11
/14

Festivalul Național de Teatru Independent ediția a II-a s-a încheiat duminică, 9 noiembrie. Timp de o săptămână, pe scenele din capitală s-au jucat peste 50 de producții din București, Sibiu, Iași, Cluj, Craiova și Târgu-Mureș. Juriul festivalului a acordat o serie de distincții spectacolelor reprezentative pentru mișcarea independentă actuală.

11
/11
/14

Teatrul Naţional Bucureşti a fost inaugurat luni, în prezenţa conducerii instituţiei şi a mai multor oameni politici. Fotograful Vlad Eftenie, prezent la evenimentul de inaugurare a clădirii, ne propune o scurtă incursiune prin edificiul recent renovat şi consolidat.

11
/11
/14

Institutul Balassi – Instiutul Maghiar din Bucureşti, împreună cu Muzeul Naţional al Ţăranului Român, organizează, în perioada 10-16 noiembrie 2014, a opta ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar la Bucureşti. Evenimentul îşi propune să reflecte spiritul şi diversitatea cinematografiei maghiare actuale.

11
/11
/14

DanaArtgallery a organizat în vara aceasta în perioada 15-25 august 2014 o tabăra de creaţie la Ciric, Iaşi. picturile realizate în această perioadă sunt expuse în spaţiul Galeriei Odeon, foaierul sălii Studio a Teatrului Odeon până pe 30 noiembrie.

11
/11
/14

Festivalul Filmului Francez, organizat de către Institutul Francez din România și Ambasada Franței, a lansat și la ediția din acest în secțiunea „Competiție”, a cărui scop este să aducă în lumina reflectoarelor regizorii aflați la primul sau al doilea lungmetraj.