„The Shape of Water”, Oscarul pentru „cel mai bun film”. Lista completă a câştigătorilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2018-the-shape-of-water-oscarul-pentru-cel-mai-bun-film-lista-completa-a-castigatorilor/

„The Shape of Water” a obţinut cele mai multe trofee la gala premiilor Oscar, pelicula lui Guillermo del Toro fiind recompensată la categoriile „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor”, „cea mai bună scenografie” şi „cea mai bună coloană sonoră” (Alexandre Desplat).

Un articol de Petre Ivan|5 martie 2018

„Dunkirk”, regizat de Christopher Nolan, a primit trei trofee la această gală, iar „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”, două, la fel şi „Blade Runner 2049”, de Denis Villeneuve, „Darkest Hour”, de Joe Wright, şi animaţia „Coco”.

Lista completă a câştigătorilor celei de-a 90-a ediţii a premiilor Oscar:

Cel mai bun film: „The Shape of Water”, de Guillermo del Toro

Cel mai bun regizor: Guillermo del Toro, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun actor în rol principal: Gary Oldman, pentru „Darkest Hour”

Cea mai bună actriţă în rol principal: Frances McDormand, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cel mai bun actor în rol secundar:  Sam Rockwell, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Allison Jenney, pentru „I, Tonya”

Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza: „Una mujer fantástica”, de Sebastián Lelio

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Coco”, de Lee Unkrich şi Darla K. Anderson

Cea mai bună scenografie: „The Shape of Water

Cel mai bun scenariu adaptat: „Call Me by Your Name”, de James Ivory

Cel mai bun scenariu original: „Get Out”, de Jordan Peele

Cea mai bună imagine: „Blade Runner 2049” (Roger Deakins)

Cel mai bun montaj: „Dunkirk

Cea mai bună coloană sonoră: Alexandre Desplat, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun cântec: „Remember Me” (Kristen Anderson – Lopez şi Robert Lopez, pentru „Coco”)

Cel mai bun montaj de sunet: „Dunkirk

Cel mai bun mixaj de sunet: „Dunkirk

Cele mai bune efecte vizuale: „Blade Runner 2049

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură: „Darkest Hour

Cele mai bune costume: „Phantom Thread” (Mark Bridges)

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Dear Basketball”, de Glen Keane şi Kobe Bryant

Cel mai bun scurtmetraj live-action: „The Silent Child”, de Chris Overton and Rachel Shenton

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Icarus”, de Bryan Fogel si Dan Cogan

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Heaven is a traffic jam on the 405”, de Frank Stiefel

Foto: Oscar 2018 – facebook

29
/05
/18

Miercuri, 30 mai, Serile Filmului Românesc își lansează cea de-a 9-a ediție la București, la Teatrul Național „I. L. Caragiale”. Ediția din acest an îi este dedicată actorului Victor Rebegiuc, invitatul special al conferinței. 

28
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Prezentate în cadrul secțiunii 3X3 la TIFF, clasicele (și splendidele) filme maghiare „Adopțiune” (1975), de Márta Mészáros, și „Tatăl” (1966), de István Szabó, tratează, din perspective diferite, relația copii-părinți. Ambii cineaști sunt omagiați la Cluj cu câte un Premiu pentru întreaga carieră.

28
/05
/18

Câteva conversații despre o fată foarte înaltă este debutul în lungmetraj al regizorului Bogdan Theodor Olteanu și va avea premiera pe marile ecrane pe 22 iunie. Filmul are premiera mondială, zilele acestea, la Cluj, în cadrul celei de-a 17 ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, unde a fost selectat în competiția Zilelor Filmului Românesc.

27
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Deși ușor de criticat pentru tratarea aparent părtinitoare, maniheistă (pro-Kiev și anti-rebeli), a conflictului din estul Ucrainei, „Donbass”, cel mai nou film de ficțiune regizat de Serghei Loznița, descrie naturalist un spațiu ca de sfârșit de lume, în care umanitatea e capabilă de cele mai mari grozăvii.

26
/05
/18

Actorul Morgan Freeman, premiat cu Oscar pentru rolul secundar din „Million Dollar Baby” (2004), a răspuns acuzaţiilor de hărţuire sexuală formulate de opt femei printr-o scrisoare în care afirmă că nu a creat niciodată un mediu de lucru nesigur şi că este „devastat” că viaţa lui riscă să fie distrusă într-o clipită.

26
/05
/18

Cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania a început, vineri seara, cu proiecția sold outa controversatului film israelianFoxtrot. Ploaia puternică s-a oprit chiar înainte ca filmul multi-premiatului regizor Samuel Maozsă fie proiectat, în premieră națională, pe cel mai mare ecran din țară, în prezența a 3000 de spectatori, la Gala de deschidere TIFF 2018.

26
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Câștigător al Marelui Premiu al Juriului la Veneția și prezentat în premieră în România în deschiderea TIFF, „Foxtrot”, al doilea film al regizorului israelian Samuel Maoz, satirizează armata și denunță, sub forma unei comedii negre, absurditatea războiului, spre nemulțumirea autorităților politice și militare.

25
/05
/18

În a treia și ultima relatare post-Cannes, tânărul critic de film Victor Morozov scrie despre alte două titluri din Asia, de această dată din China: „Ash Is Purest White”, de Jia Zhang-ke, prezentat în Competiție, și „Long Day’s Journey Into Night”, de Bi Gan, inclus în secțiunea Un Certain Regard.

25
/05
/18

Angela Gheorghiu, celebră cântăreață de operă a timpului nostru, vine la Festivalul Internațional de Film  Transilvania, ca invitată de onoare a celei de-a 17-a ediții. Vineri, pe 1 iunie, de la ora 19:00, Opera Națională Română Cluj-Napoca va fi gazda unui eveniment unic, în cadrul căruia Angela Gheorghiu va interpreta cîteva arii în fața publicului clujean, acompaniată de pianistul Alexandru Petrovici. Momentul va fi urmatde proiecția filmului Tosca (r. Benoît Jacquot) în care soprana joacă rolul titular.

24
/05
/18

”Dovlatov”, cel mai nou film al lui Alexey German Jr. , filmul premiat cu două trofee la Berlin anul acesta: Ursul de argint pentru contribuție artistică și Premiul Berliner Morgenpost Reader’s Jury se lansează în cinematografele din România pe 15 iunie. Filmul va avea parte de două proiecții în avanpremieră la TIFF 2018, luni, 28 mai și duminică, 3 iunie.

24
/05
/18

Western american făcut de un francez şi filmat în România. Acum şi trailerul la "The Sisters Brothers" (Jake Gyllenhaal, Joaquin Phoenix, Rutger Hauer, John C. Reilly)

24
/05
/18

Pe durata Festivalului Internaţional de Film Transilvania (25 mai - 3 iunie), Ziarul Metropolis vă va ține la curent cu cele mai importante evenimente de la Cluj.

23
/05
/18

Tânărul critic de film Victor Morozov continuă relatările post-Cannes 2018 şi scrie despre cele mai noi filme, ambele în competiţie, realizate de doi autori importanţi: „Three Faces”, al iranianului Jafar Panahi, şi „The Wild Pear Tree”, al turcului Nuri Bilge Ceylan.

23
/05
/18

Lucasfilm revine cu o nouă poveste plină de aventură, care îi urmăreşte traiectoria lui Han Solo, unul dintre personajele emblematice din Universul Star Wars. Descoperim astfel cum se împrieteneşte cu Chewie şi în ce împrejurări îl întâlneşte pe Lando Calrissian, un împătimit al jocurilor de noroc. „Solo: O Poveste Star Wars” va fi disponibil în avanpremieră la cinema din seara datei de 24 mai, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos, în varianta subtitratăşi dublată.

23
/05
/18

Trofeul competiției Festivalului Ceau, Cinema! de la Timișoara va fi dedicat începând din acest an memoriei regretatului regizor Răzvan Georgescu. Odată cu ediția a cincea a festivalului, premiul pentru cel mai bun film va fi redenumit Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în amintirea cunoscutului regizor de filme documentare.

22
/05
/18

CRONICĂ DE FILM „Touch Me Not”, controversatul și ambițiosul film care i-a adus regizoarei Adina Pintilie Ursul de Aur la Berlin, poate marca un moment de cotitură în cinema-ul românesc, prin ineditul temei (explorarea intimității și sexualității) și prin radicalitatea sa formală (amestecul de experiment, ficțiune și realitate).

22
/05
/18

Nu mai e cu noi Lucian Pintilie! Mă feresc să folosesc alt cuvânt, altă formulă. Zic doar „nu mai e cu noi Lucian Pintilie!”, pentru că nimic din exprimările comune n-ar fi compatibil cu cel care a fost reperul esențial, sine qua non, de la primul la cel mai recent „val” al cinematografiei românești.