„Peretele”, spectacolul live online de la Teatrul Metropolis, a cucerit Internetul
https://www.ziarulmetropolis.ro/peretele-spectacolul-live-online-de-la-teatrul-metropolis-a-cucerit-internetul/

În această din păcate prelungită abstinenţă de teatru, de Ziua Culturii Naţionale, vineri 15 ianuarie, o bucurie a venit pentru iubitorii de teatru de la Teatrul Metropolis: foarte apreciatul spectacol „Peretele”, scris şi regizat de Lia Bugnar, s-a jucat live, fără public, şi a fost transmis live pe platforma Streamerse.

Un articol de Cristina Enescu Aky|17 ianuarie 2021

„Peretele” e o comedie spumoasă despre ce se întâmplă de ambele părți ale unui perete despărțitor de apartamente, și despre conexiunile interesante, complicate și adesea explozive dintre personajele care locuiesc în cele două spații. (Puteți citi o cronică a acestui spectacol aici.)

Numărul mare de bilete vândute la acest spectacol a fost impresionant, 3.701, dar numărul de spetatori a fost cu siguranță mult mai mare. Printre aceștia s-au numărat și persoane care au vizionat spectacolul din afara țării și a Bucureștiului, persoane care doreau de mult să vadă acest spectacol dar nu reușiseră până acum să găsească bilete dar și spectatori care văzuseră producția la Metropolis și au dorit să o revadă cu această ocazie.

A fost nu doar o binevenită (re)vedere a unuia dintre cele mai populare spectacole ale Teatrului Metropolis, ci și o transmisiune și o filmare de foarte bună calitate. Înaintea spectacolului publicul a putut urmări prezentări din culise și de la repetiții (discuții cu actorii și regizoarea Lia Bugnar), iar la final discuții cu actorii din distribuție pe baza comentariilor trimise de public.

Emoția a fost puternică nu doar printre spectatori ci și printre actori, care nu mai urcaseră pe o scenă de teatru de aproape un an, iar bucuria de a reveni în fața publicului (fie el și virtual, dar unul atât de mare în orice caz) nu și-a ascuns-o niciunul dintre actorii din distribuție.

În filmarea de dinaintea spectacolului, în care actorii din distribuție au vorbit despre cum se simt să joace din nou, Marius Manole a mărturisit: „Sunt foarte fericit că s-au vândut atâtea bilete, și chiar e un șoc, pentru că toată lumea ne-a spus – ne-a amenințat de fapt – că nu o să se vândă nimic, că nu mai cumpără lumea bilete la teatru online, că lumea e plictisită de online… (…). Noutatea constă în faptul că aceste spectacole pe care le facem nu sunt înregistrate, sunt chiar live, noi suntem chiar pe scenă, în teatru, montajul se întâmplă aici, live.. În plus am adăugat această mică noutate, faptul că ne plimbăm un pic prin cabine înainte de spectacol, vedem actorii.. Ceea ce într-un teatru nu poți să faci în mod normal.”

De asemenea, actorul Cătălin Babliuc a fost foarte emoționat: „N-am dormit aproape deloc. M-am tot gândit la ce-am reușit să facem aseară și tot nu-mi vine să cred. Pot spune cu mâna pe inimă că a fost o seară magică și mie mi-e cam rușine să folosesc expresia asta dar acum se potrivește de minune. O seară magică. Spectacolul Peretele a avut cel puțin 3700 de spectatori. 3700 de oameni au cumpărat bilete. De peste tot din lume, Italia, Argentina, Suedia, America. Am primit filmulețe cu oameni care s-au ridicat în picioare și-au aplaudat, acasă la ei, în fața laptopului. M-a emoționat atât de tare lucrul ăsta că mi-au dat lacrimile.”

Regizoarea și actrița Lia Bugnar a comentat de asemenea cu uimire și bucurie: „Trei mii șapte sute unu. Spectatori plătitori de bilete. Încă n-am găsit o explicație acestui fenomen. Mai caut. Dar, până atunci, un mulțumesc mare cât teatrul!”

Așa cum au arătat și comentariile de după spectacol de pe pagina de FB a teatrului, dăruirea și emoția cu care atât actorii cât și echipa tehnică a teatrului au făcut posibil acesst spectacol live online „au trecut scena” (iar publicul a reușit „să treacă de ecran”) și s-au simțit până la public – atât de mult încât unii spectatori au sugerat apoi, în comentariile de pe Facebook, ca Teatrul Metropolis să păstreze această variantă de spectacole online și după ce se va reveni la spectacolele în săli de teatru.

Rareori e ceva cu adevărat perfect în această viață, și cu atât mai mult în astfel de vremuri dificile, dar chiar și așa majoritatea comentariilor publicului după spectacol au spus că „a fost perfect, minunat”. Au fost de asemenea numeroase solicitări ca teatrul să continue transmisiunile live online ale unor spectacole. Ca urmare, Teatrul Metropolis a prelungit deocamdată cu încă 10 zile perioada de vizionare a „Peretelui”.

Tuturor ne lipsește contactul direct cu scena și cu sălile de teatru, însă deocamdată această variantă de spectacole reușește, iată, să ostoiască întrucâtva dorul tuturor față de experiența teatrală pe viu.

30
/04
/24

Violoncelistul de talie internațională Andrei Ioniță va cânta la Iași în cadrul seriei concertelor organizate de Fundația Culturală Gaudium Animae. Recitalul va avea loc joi, 9 mai 2024, ora 19.00, în sala Henri Coandă de la Palatul Culturii Iași.

30
/04
/24

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București, prin Departamentul de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, și Centrul de Teatru Educațional Replika desfășoarpă, în perioada 27 mai-1 iunie 2024, evenimentul care încheie proiectul european TabThePAST. Taboo History. Fill the Past to Sense the Present (Istoria Tabu. Umple golurile din trecut pentru a percepe prezentul).

30
/04
/24

Luni, pe 29 aprilie, la Teatrului Național ,,I. L. Caragiale’’ din București, a avut loc cea de-a 18-a ediție a Galei Premiilor Gopo, în cadrul căreia au fost celebrate performanțele înregistrate de cinematografia română în ultimii ani.

30
/04
/24

În pofida starturilor false, primăvara pare a se fi împământenit. Asta mai ales dacă te iei după lumina care se filtrează printre copaci. Pare greu de crezut, iar oamenii de la meteo sunt fiecare un soi de Cassandra care a tot strigat „lup” până a rămas fără voce. Dar e suficient să tragem adânc aer în plămâni și, printre moleculele de îndoială își va face loc și aerul proaspăt. În întâmpinarea căldurii, acum că am trecut de cea mai crudă dintre luni, Vanner Collective invită publicul la trei spectacole dezghețate.

30
/04
/24

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul celebrei Bienale de Artă, redeschizând vizitatorilor, după un deceniu un spațiu vechi de peste 900 de ani, cu o expoziție intens apreciată de critici, colecționari și iubitori de artă.

29
/04
/24

După „MANual”, spectacolul care a umplut sala la fiecare reprezentație de la Centrul Național al Dansului București (CNDB), Sergiu Diță, un coregraf în plină ascensiune, revine cu o nouă premieră. Publicul este invitat la „Memetics”, un spectacol de dans contemporan inspirat din cultura digitală, în 11 și 12 mai. Un spectacol care va ajunge viral, însă nu pe Internet, ci pe scenă.

29
/04
/24

Tuturor ne place să călătorim. În locuri exotice, în orașe aglomerate, la capătul lumii sau la doi pași de casă. Dar există și locuri unde poți călători în timp. Iar Râșnov este locul ideal pentru o astfel de experiență.

29
/04
/24

Romanul „Părinți” al Dianei Bădica este romanul unei generații. Este acel moment din proza noastră contemporană în care simți respirația unei scriitoare cu totul speciale, care reușește să surprindă suflul și sufletul unei generații în care s-au întâlnit și s-au ciocnit toate tranzițiile ultimelor decenii.

29
/04
/24

Timp de 12 zile, în perioada 17 mai – 9 iunie, copiii sunt așteptați, alături de părinții lor, la cea de-a opta ediție a Festivalului Opera Copiilor, unde vor fi întâmpinați cu surprize și activități distractive, desfășurate în locurile binecunoscute, dar și în spații recente deschise publicului.