Piesa Napasta in regia lui Radu Afrim sau arta nu are limite
https://www.ziarulmetropolis.ro/piesa-napasta-in-regia-lui-radu-afrim-sau-arta-nu-are-limite/

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti. Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii. O piesă a lui Radu […]

Un articol de Judy Florescu|18 decembrie 2012

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti.

Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii.

O piesă a lui Radu Afrim ţi se amprentează în suflet fără nevoia de explica ce a a vrut să spună autorul. O piesă a lui îţi arată că deşi trăim în timpuri moderne, unii spectactori refuză realitatea pusă în scenă şi preferă să iasă din sală arătând că sunt dominaţi de prejudecăţi. Dacă ar fi să învăţăm ceva din piesele lui Radu Afrim este că trebuie să ne desprindem de prejudecăţi şi să ne extindem orizonturile de apreciere ale artei, mai ales contemporane.

„Pe scenă trebuie să fii nebun,” spunea regizorul într-un interviu televizat. Această nebunie se concretizează într-o arta de o originalitate dură, care te înfioară şi te răscoleşte prin frumosul cu care a fost ilustrată de la decorul avangardist, interpretarea live clape, chitară şi voce, mişcările scenice ale actorilor, stări acide exprimate în cel mai suav şi intens mod cu putinţă.  Totul este un perfect sincron pentru a trimite scântei de inspiraţie fiecărui spectactor în parte.

Când te contaminezi cu energia unor astfel de oameni ţi-e greu să mai aplauzi ceea ce nu merită.

După ce pleci de la  Năpasta îţi doreşti să asculţi mai mult vocea pătrunzătoare a Luizei Zan, să te inspire inocenţa răutăţii Ancăi, personaj interpretat de Crina Semciuc şi să tinzi spre bunătatatea mortală a lui Ion, personaj interpretat de Marius Manole.

Următoarele reprezentaţii ale piesei Năpasta vor fi pe 22 si 23 decembrie ora 20:00 la Sala Media, Teatrul Naţional Bucureşti.

15
/02
/24

După o retragere temporară din sfera publică, DELIA PANN revine în industria muzicală cu single-ul: The WOOP SONG, care asigură ascultătorilor o călătorie auditivă cu totul specială, un drum către SINE, în timp ce se dansează….electro și progresiv.

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.