Piesa Napasta in regia lui Radu Afrim sau arta nu are limite
https://www.ziarulmetropolis.ro/piesa-napasta-in-regia-lui-radu-afrim-sau-arta-nu-are-limite/

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti. Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii. O piesă a lui Radu […]

Un articol de Judy Florescu|18 decembrie 2012

Duminică, 16 decembrie a avut loc premiera piesei Năpasta în regia lui Radu Afrim. Aceastã piesă a încheiat anul Caragiale şi a deschis Sala Media, una dintre noile săli ale Teatrului Naţional Bucureşti.

Teatrul îţi arată că nu există limite ale artei prin mijloacele sale inepuizabile de exprimare a creativităţii.

O piesă a lui Radu Afrim ţi se amprentează în suflet fără nevoia de explica ce a a vrut să spună autorul. O piesă a lui îţi arată că deşi trăim în timpuri moderne, unii spectactori refuză realitatea pusă în scenă şi preferă să iasă din sală arătând că sunt dominaţi de prejudecăţi. Dacă ar fi să învăţăm ceva din piesele lui Radu Afrim este că trebuie să ne desprindem de prejudecăţi şi să ne extindem orizonturile de apreciere ale artei, mai ales contemporane.

„Pe scenă trebuie să fii nebun,” spunea regizorul într-un interviu televizat. Această nebunie se concretizează într-o arta de o originalitate dură, care te înfioară şi te răscoleşte prin frumosul cu care a fost ilustrată de la decorul avangardist, interpretarea live clape, chitară şi voce, mişcările scenice ale actorilor, stări acide exprimate în cel mai suav şi intens mod cu putinţă.  Totul este un perfect sincron pentru a trimite scântei de inspiraţie fiecărui spectactor în parte.

Când te contaminezi cu energia unor astfel de oameni ţi-e greu să mai aplauzi ceea ce nu merită.

După ce pleci de la  Năpasta îţi doreşti să asculţi mai mult vocea pătrunzătoare a Luizei Zan, să te inspire inocenţa răutăţii Ancăi, personaj interpretat de Crina Semciuc şi să tinzi spre bunătatatea mortală a lui Ion, personaj interpretat de Marius Manole.

Următoarele reprezentaţii ale piesei Năpasta vor fi pe 22 si 23 decembrie ora 20:00 la Sala Media, Teatrul Naţional Bucureşti.

18
/04
/24

Astăzi, la Sibiu, a avut loc conferința de presă care prezintă programul spectacolelor celei de-a 31-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. În cadrul conferinței, Constantin Chiriac, președintele FITS şi directorul TNRS, a anunțat publicarea programului spectacolelor ediției din acest an și punerea în vânzare a biletelor, începând de mâine, 19 aprilie.

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).