Povești urbane, în Club Control: Tag Your Ideas
https://www.ziarulmetropolis.ro/povesti-urbane-in-club-control-tag-your-ideas/

Scena Control-ului capătă acum o nouă dimensiune lansând primul „canvas” de artă urbană open space, ce aduce împreună artişti vizuali şi branduri care simt că oraşul vibrează mai puternic dinspre strada Constantin Mille nr.4.

Un articol de Liliana Matei|13 iulie 2019

Cultura alternativă și-a găsit întotdeauna locul în Control Club prin imensa convergență de muzică, evenimente, atmosferă și oameni. Însă Control Club este mai multe decât atât: a ajuns unul dintre cele mai importante cluburi din Europa Centrală și de Est, fiind cel mai activ spațiu de evenimente din Bucuresti, funcționând zilnic la capacitate maximă, pe toată perioada anului.

Iar în tot acest timp, s-au adunat 11 ani de diversitate. Încă de la început, misiunea clubului a fost de a facilita accesul publicului din București la ultimele tendințe muzicale și artistice din Europa și din lume. Evident că un asemenea manifest a atras un un public tânăr, fidel, deschis către nou și creativate. Considerat scena undergroundului bucureștean, Control adună la un loc publicul artsy, boem, intelectual-monden.

Deși locuim într-un oraș cu o suprafață mare, arta stradală – tag-urile, grafitti-ul, muralurile, nu par că îmbogățesc vizual povestea capitalei – sunt prea puține și sunt prea ascunse, în timp ce arta românească se sufocă în galerii prea mici și în muzee prea rigide. De aici a plecat ideea TAG YOUR IDEAS – ca un loc unde artistul invitat să creeze o poveste urbană care să fie expusă unui public avizat. Zilnic, sute de oameni vin la Control Club pentru promisiunea pe care o respectăm: THE ALTERNATIVE.

TAG YOUR IDEAS devine o nouă platformă de comunicare vizuală a orașului, ce completează nevoia de susținere a unui manifest artistic care ne înfrumusețează existența. În fiecare lună, un nou artist va reinterpreta peretele-panou din curtea interioară a clubului Control, susținând un discurs început deja de alți artiști despre modul în care poate fi exploatat spațiul public în cadrul orașului, la intersecția dintre public și privat. Melanjul eclectic pe care îl creăm cu acest proiect va dura minim un an și va completa un dialog cultural urban pe care l-am început acum 11 ani.

Orașul la picioarele noastre – cum mi-am numit neoficial lucrarea – este o pledoarie vizuală pentru explorarea Bucureștiului indiferent dacă-i cu mașina, cu taxi, cu trotineta, bicicleta sau la pas și pentru încercarea de a ni-l asuma ca parte din noi”, spune Andreea Chirică, primul artist care expune în cadrul proiectului. 

Andreea Chirică este ilustrator și autor de romane grafice. A publicat „The year of the pioneer” in 2011 cu care a participat la Comic Con New York și la Salonul Internațional de Bandă Desenată de la Barcelona. Al doilea roman grafic „Home Alone” a participat la expoziția centrală Romanian Design Week 2017 și a câștigat premiul pentru ilustrație la “Cele mai frumoase cărți din România”, tot în 2017. 

A publicat bandă desenată și ilustrație în The Guardian, Die Tageszeitung, LA Times, Re:public Sweden, Elle Romania. Colaborează frecvent cu Scena9 și DOR. A expus la Kunstraum Walcheturm Zurich, Visual Kontakt Cluj, Creart București, Centrul Mora București, ComiXconnection  Zagreb, Bratislava. În iunie 2019, s-a aflat într-o rezidență artistică la Berlin unde a locuit și desenat, timp de 30 de zile, într-un centru temporar pentru refugiați. De altfel, temele sociale, asupra cărora se apleacă cu un ochi subiectiv, dar necritic, sunt cele care îi formează cea mai mare parte a universului vizual. Postează (aproape) un desen pe zi pe instagram.com/persoana_fizica

Eugen Rădescu este manager cultural, curator și teoretician, cu studii în științe politice (specializat în relativism moral și etică politică). A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema „Identity Factories”, al expozițiilor „How Innocent Is That?”, „Common Nostalgia” la Pavilion, zHidden Shadows/Roma stories”, la Mobius Gallery București. 

TAG YOUR IDEAS

Andreea Chirică

11 iulie – 11 august 2019
Curator: Eugen Rădescu

Control Club, str. Constantin Mille 4

Mai multe pe Instagram.

Un proiect susținut de CLEVER & CONTROL CLUB.

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.