Primul festival de teatru dedicat dramaturgilor clujeni
https://www.ziarulmetropolis.ro/primul-festival-de-teatru-dedicat-dramaturgilor-clujeni/

Primul festival de teatru dedicat dramaturgilor clujeni începe marţi în Studioul „Euphorion” al Naţionalului, cu spectacol cu piesa „Hell’s Cabaret” de Flavius Lucăcel, în regia semnată de Sorin Misirianţu.  Timp de trei zile, publicul este aşteptat să vizioneze montări scenice ale cunoscuţilor dramaturgi clujeni Cornel Udrea, Flavius Lucăcel, Ovidiu şi Alexandru Pecican, Radu Ţuculescu şi […]

Un articol de |28 noiembrie 2012

Primul festival de teatru dedicat dramaturgilor clujeni începe marţi în Studioul „Euphorion” al Naţionalului, cu spectacol cu piesa „Hell’s Cabaret” de Flavius Lucăcel, în regia semnată de Sorin Misirianţu.

 Timp de trei zile, publicul este aşteptat să vizioneze montări scenice ale cunoscuţilor dramaturgi clujeni Cornel Udrea, Flavius Lucăcel, Ovidiu şi Alexandru Pecican, Radu Ţuculescu şi Andras Hathazi.

Tot marţi, la festival se va juca „Drumul spre Indii” de Ovidiu Pecican şi Alexandru Pecican, în viziunea regizorală aparţinând lui Laszlo Vadas, iar miercuri, 28 noiembrie – „Bravul nostru Micşa!” de Radu Ţuculescu, în regia lui Tudor Lucanu, şi „Soţia mea, Shakespeare” de Cornel Udrea, de asemenea în regia lui Tudor Lucanu.

În ultima zi a Festivalului, la sediul Filialei Cluj a Uniunii Scriitorilor din România va avea loc o masă rotundă la care se vor purta discuţii despre spectacolele prezentate la acest eveniment teatral, iar seara, pe scena Naţionalului se va juca piesa „Poarta” de Andras Hathazi.

Festivalul are ca scop promovarea dramaturgiei clujene şi diversificarea ofertei culturale a oraşului, în perspectiva în care municipiul va fi Capitală Culturală Europeană, în anul 2021. Manifestarea se bucură de sprijinul Primăriei şi Consiliului Local.

Naţionalul clujean a lansat, în acest an, programul intitulat „Cluj 05 Teatru”, în parteneriat cu Fundaţia Culturală „Jad”, cu scopul de a face cunoscute în întreaga ţară creaţiile dramaturgilor consacraţi în oraşul din inima Transilvaniei.

Sursa: Agerpres

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.