QED, cel mai așteptat film românesc al toamnei, are premiera în octombrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/qed-cel-mai-asteptat-film-romanesc-al-toamnei-are-premiera-in-octombrie/

Unul dintre cele mai apreciate filme româneşti din ultimul an, „QED” (aka „Quod Erat Demonstrandum”), în regia lui Andrei Gruzsniczki, intră în cinematografele din toată ţara începând cu 10 octombrie.

Un articol de Petre Ivan|9 septembrie 2014

Un film captivant despre compromis, prietenie și trădare, apreciat de presa internațională și proiectat la Roma, New York sau Karlovy Vary, „QED” aduce pe ecrane doi actori renumiți pentru performanțele din teatru, Ofelia Popii și Sorin Leoveanu, alături de Florin Piersic Jr.

Drama cu accente de policier are ca punct de plecare decizia unui matematician de a publica o cercetare într-o revistă a unei universităţi americane, în 1984, fără acordul Partidului. Gestul său nu rămâne fără consecințe. „QED trage cu ochiul la modelul clasic de film de spionaj – se disting ecouri din producțiile americane de anii 40, precum OSS, The Iron Curtain și The House on 92nd Street. Trădările sunt pe cale să se întâmple”, scrie „The Independent Magazine” din New York.

Spectatorii îi vor reîntâlni în „QED” și pe actorii Virgil Ogășanu, Tora Vasilescu, Marc Titieni, Paul Ipate, Dorian Boguță, Lucian Ifrim, Medeea Marinescu, Alina Berzunțeanu şi Mihai Călin.

Produs de ICONproduction și filmat de Vivi Drăgan Vasile, este primul film românesc realizat pe peliculă alb-negru (ORWO) de la „Moromeţii” (1988) încoace. Formulele matematice și calculele din film poartă semnătura profesorului, cercetătorului și activistului Nicușor Dan.

Cel de-al doilea film al regizorului și scenaristului Andrei Gruzsniczki, după „Cealaltă Irina” (2009), „QED” și-a început cariera în festivaluri cu Premiul Special al Juriului la Festivalul Internațional de Film de la Roma, unde a a avut premiera mondială.

Foto: QED – Ancuta Iordachescu

16
/07
/13

CRONICĂ DE FILM „Cercul de foc“ („Pacific Rim“) este un buldozer cinematografic în care dialogurile, personajele şi relaţiile între ele par să fie simple accesorii menite a oferi pauze de respiraţie între desfăşurarea tehnologiei 3D.