Radu Afrim pune Hoţi în Arenă, la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/radu-afrim-pune-hoti-in-arena-la-tnb/

Pentru cea de-a treia lui colaborare cu Teatrul Naţional din Bucureşti, regizorul Radu Afrim a ales piesa Hoţi, aparţinând scriitoarei Dea Loher, unul dintre cele mai în vogă nume din dramaturgia europeană actuală. Este cea de-a treia întâlnire a incitantului regizor cu dramaturgia lui Dea Loher, după „Adam Geist” şi „Piaţa Roosevelt”.

Un articol de Petre Ivan|29 ianuarie 2014

Pentru cea de-a treia lui colaborare cu Teatrul Naţional din Bucureşti, regizorul Radu Afrim a ales piesa „Hoţi“, aparţinând scriitoarei Dea Loher, unul dintre cele mai în vogă nume din dramaturgia europeană actuală. Este cea de-a treia întâlnire a incitantului regizor cu dramaturgia lui Dea Loher, după  „Adam Geist” și „Piaţa Roosevelt”.

„Hoţi“ este şi primul spectacol de la Sala Studio, revenită de curând în circuitul teatral, în care foloseşte spaţiul de tip Arenă, formulă cu care publicul nu s-a mai putut întâlni în această sală de peste trei decenii.

Lumea imaginată de Dea Loher este o lume a personajelor afectate de sensibilitate, a oamenilor fragili care se strecoară prin propria existenţă, temători și prevăzători, ca și cum viaţa asta nu le-ar aparține sau n-ar avea dreptul s-o trăiască. Ca niște hoți.

Textele lui Dea Loher, traduse în peste 30 de limbi şi montate pe cele mai importante scene din Berlin și München, dar și în Franța, Marea Britanie, Grecia, Danemarca, Polonia, Finlanda, au fost încununate de  numeroase distincţii şi premii între care: Bertold Brecht Preis (2006) și prestigiosul Berliner Literaturpreis (2009).

Radu Afrim

Dea Loher, una dintre cele mai spectaculoase şi mai durabile cariere din teatrul german contemporan

Distribuţia alătură nume cunoscute din generaţia de mijloc a teatrului  şi tineri aflaţi la prima colaborare cu TNB:  Marius Manole, Aida Avieriței, Liliana Ghiță, Mihai Călin, Medeea Marinescu, Cornel Scripcaru, Ana Ciontea, Claudiu Bleonţ, Diana Roman, Irina Antonie, Natalia Călin, Conrad Mericoffer, Diana Dumbravă.

Scenografia spectacolului este creaţia Andreei Săndulescu, iar muzica îi aparţine lui Vlaicu Golcea.

Citiţi şi Radu Afrim: „Sunt un fel de OZN care a trecut Carpaţii şi a venit la Bucureşti“

Premiera noului spectacol pus în scenă de regizorul Radu Afrim va avea loc în curând. Biletele pentru spectacolele din 1, 2, 4 şi 5 februarie s-au pus deja în vânzare la Casa de bilete a TNB.

Foto cu Radu Afrim şi Dea Loher – facebook şi wikipedia

23
/01
/22

Pe Facebook, în SMS-urile pe care le scriem în grabă sau în vorbirea curentă, folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare. Astăzi, vă oferim mici trucuri, ca să le puteți ocoli cu succes.

21
/01
/22

AU STRĂLUCIT LA METROPOLIS Pe 16 octombrie 2007, la Metropolis avea premiera „Jocul de-a adevărul”, spectacol scris și regizat de Lia Bugnar, care a devenit rapid un succes de casă. Nu puține au fost de atunci spectacolele cu casa închisă create de ea. Despre povestea ei cu Teatrul Metropolis, Lia Bugnar și-a amintit în interviul de mai jos.

21
/01
/22

Parte a seriei de producții work in progress inițiată și produsă de creart/Teatrelli anul trecut, spectacolul „Băiatul Văduvă”, semnat de Eugen Jebeleanu, unul dintre cei mai reprezentativi regizori ai momentului atât în plan național, cât și în plan internațional, intră – la cererea publicului –, în repertoriul Teatrelli. În rolurile principale sunt patru actori de excepție: Vlad Bîrzanu, Mihaela Sîrbu, Alexandru Chindriș și Cosmina Stratan (plus câinele Uber). Primele reprezentații – din 24 și 25 ianuarie - sunt sold out, pentru următoarele, programate în 12 și 13 februarie, biletele vor fi puse în curând în vânzare pe platforma eventbook.ro.

21
/01
/22

„Miracol”, regizat de Bogdan George Apetri („Periferic”, „Neidentificat”), va putea fi urmarit pe 24 ianuarie, de ziua Micii Uniri, intr-o avanpremiera absoluta, intr-o serie de cinematografe selectionate. Filmul premiat la numeroase festivaluri internationale de prestigiu se va vedea, cu 10 zile inainte de lansare, in zi de sarbatoare romaneasca, pe ecranele a 21 de sali de cinema din toata tara.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

20
/01
/22

Luni, 31 ianuarie, de la ora 09:30, la Sala Ion Caramitru a Teatrului Național București, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” sărbătorește cei 72 de ani de existență.

19
/01
/22

Duminică, 23 ianuarie 2022, se lansează „#acedesiguranță”, un spectacol-instalație în regia lui Bobi Pricop, care se va juca simultan în patru teatre din țară: Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe, Teatrul de Stat Constanța și Teatrul de Nord Satu Mare. De o noutate absolută, spectacolul este conceput să funcționeze pe două […]

19
/01
/22

În perioada 28 – 30 ianuarie, Teatrul Ion Creangă organizează TIC PITIC – Zilele Small Size, un eveniment unic în România care celebrează teatrul dedicat celor mai tineri dintre spectatori: de la bebeluși până la cei care își desprind mânuțele din mâinile părinților.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.