RECENZIE: Boris Berezovsky a adus măiestria pianului la Bucureşti

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală. Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un […]

Un articol de Andrada Văsii|8 Noiembrie 2012

Sala de concerte a Ateneului Român din Bucureşti a fost locul unde Boris Berezovsky a susţinut un concert la pian, în seara de 6 noiembrie 2012. Iubitorii de pian şi de muzică clasică au umplut sala Ateneului, în dorinţa de a-l asculta pe unul dintre cei mai renumiţi pianişti din lume, la ora actuală.

Boris Berezovsky a intrat pe scenă cu un sfert de oră mai târziu, în aplauzele publicului. Elegant, artistul rus a atacat rapid clapele pianului, impresionând spectatorii cu virtuozitatea sa. Deşi majoritatea publicului avea pliante cu programul concertului anunţat iniţial, Boris Berezovsky a surprins audienţa, interpretând cu totul alte piese. Doar patru dintre titlurile anunţate anterior concertului au fost interpretate de către artist.

Naturaleţea virtuozităţii la pian

Pianistul este recunoscut pentru naturaleţea cu care redă părţi dificile din opera clasică pentru pian. De altfel, virtuozitatea sa la pian a fost răsplătită pe parcursul carierei sale cu numeroase premii şi aprecieri pozitive. Ascensiunea sa artistică a început după 1990, când a câştigat medalia de aur la Concursul Internaţional “Ceaikovski” de la Moscova.

Boris Berezovskzy a colaborat cu multe dintre cele mai importante orchestre ale lumii: New York Filarmonica, Filarmonica din Londra, Orchestra Simfonica Radio din Frankfurt şi multe altele. De asemenea, a avut ocazia să concerteze pe marile scene modiale: Théatre des Champs-Elysees din Paris, Palatul de Arte Frumoase din Bruxelles, Konzerthaus din Viena, Megaron din Atena, precum şi la cele mai renumite festivaluri internaţionale în Verbier, Salzbourg sau la Roque d’Anthéron.

Un concert îndelung aplaudat

Remarcabil la Boris Berezovsky a fost modul în care reuşea să transmită emoţiile muzicii, atât prin forţa pianului, cât şi prin expresiile sale faciale, din timpul interpretării. Pe chip i se puteau citi serenitatea sau forţa notelor muzicale, în funcţie de ritmul abordat.

Din repertoriul lui Boris Berezovsky la Bucureşti au făcut parte opere ale unor mari compozitori, precum Ravel cu “Gaspard De La Nuit” şi “La Valse“,Albéniz Suite Española, Op.47: “Asturias” (Leyenda) şi “Granada“, Balakirev –“Islamey“, Gershwin – “3 Prelude“. De asemenea, pianistul a interpretat pentru public şi piese inspirate de folclorul rusesc. Finalul concertului a fost încunant de opera lui Liszt, şi anume, “Mephisto Waltz no. 1″, “Der Tanz in der Dorfschenke”, S 514. Boris Berezovsky a fost îndelung aplaudat de către public, la final, motiv pentru care a revenit de trei ori pe scenă pentru a le mulţumi cu eleganţa-i caracteristică.

Sursa: iConcert

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea.

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019.

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

07
/12
/18

Zece variațiuni pe teme de colinde româneşti compuse de zece tineri compozitori români pot fi ascultate în premieră absolută în data de 12 decembrie, în Sala “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică din Bucureşti, ora 19:00. Concertul “Dincolo de colind” va fi interpretat de ansamblul de muzică nouă SonoMania, sub bagheta Simonei Strungaru. Accesul la eveniment este gratuit.

07
/12
/18

Filmul „Vice” al lui Adam McKay, o dramă despre fostul vicepreşedinte Dick Cheney, cu Christian Bale, Sam Rockwell, Steve Carell şi Amy Adams în distribuţie, a primit cele mai multe nominalizări la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur. La categoria miniserial sau film de televiziune cele mai multe nominalizări, în număr de 4, le-a primit „The Assassination of Gianni Versace”.

06
/12
/18

În timpul Războiului Rece, undeva între Polonia stalinistă, ruinată de cel de-al doilea război mondial, și Parisul boem al anilor ’50, un muzician înnebunit după libertate și o tânără cântăreață pătimașă trăiesc o iubire imposibilă, într-o perioadă istorică imposibilă. Îi desparte totul: trecutul lor, temperamentul, caracterul, ideile lor politice, imperfecțiunile fiecăruia și inevitabilele lovituri ale sorții. Cu toate acestea, sunt în mod fatal condamnați să fie împreună.

05
/12
/18

În această seară, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) se lansează romanul Scara lui Iakov de Ludmila Uliţkaia, tradus în limba română de Gabriela Russo, bestseller Gaudeamus 2018, recent apărut în colecția Raftul Denisei, un roman-parabolă, „o saga de familie traversând patru generații și un secol de cultură rusă, căreia îi dă glas o femeie uluitoare“ (Il Giornale).

05
/12
/18

"Amintirile nu aparţin numai trecutului. Ele ne determină viitorul." - Jeff Bridges. Câștigător al unui Oscar în 2010, pentru prestația din “Crazy Heart”, actorul american Jeff Bridges a împlinit, ieri, 69 de ani.

Page 1 of 76412345...102030...Last »