Rendez-vous pe Lună, în premieră, la Teatrul Mic
https://www.ziarulmetropolis.ro/rendez-vous-pe-luna-in-premiera-la-teatrul-mic/

Pe 9 aprilie, Teatrul Mic propune publicului său o nouă premieră, o piesă inedită în România, Rendez-vous pe Lună, de Alexandr Galin, în regia lui Gelu Colceag. Din distribuţie fac parte veteranii trupei: Dan Condurache, Ruxandra Enescu şi Claudiu Istodor, alături de Valentina Popa şi Ana Bianca Popescu, recent nominalizată la un premiu UNITER.

Un articol de Petre Ivan|5 aprilie 2017

Dramaturg al perestrokăi, Alexandr Galin este jucat în întreaga lume,  iar textele sale, împletire de metaforă și realism, au făcut să fie comparat cu A. P. Cehov.

 Este o poveste universală. Luna însăși, și spațiul, controlează piesa, și pe fete. Ele sunt ca praful ceresc. Înțeleg ce înseamnă legile gravitaționale și pentru ele; pe fete le atrage Luna, treptat, le purifică, pentru că înțeleg cât de înspăimântător poate fi pe Pământ. Am inventat o situație în care omul se alătură veșniciei și devine nemuritor. Despre asta este și Rendez-vous pe Lună. Cei doi foști cosmonauți, cu treizeci de ani în urmă, când erau tineri și se pregăteau să zboare către Lună, erau deja conectați la nemurire, la Marea Rusie, la Măreața Idee. Iar acum îi văd ca doi bătrâni, iar unul dintre ei încă ține la acea idee, încă visează. – Alexandr Galin

Dan Condurache, in Rendez-vous pe Luna

Dan Condurache, in Rendez-vous pe Luna

Regizorul Gelu Colceag este la a patra montare scenică a unui text de Galin, text care vorbește:  „despre nevoia de visare, despre posibilitatea eșecului, despre capacitatea de adaptare, despre relația cu un prezent amoral. Cei doi, cosmonautul Bogdanov și astrofizicianul Trauberg, au plecat din același punct. Dar unul ( mai puternic) și-a asumat eșecul și s-a adaptat, altul (mai vulnerabil) a rămas marcat pe viață de posibilul mare succes ratat și s-a ratat. De fapt, amândoi au eșuat, dar în continuare au visat! Deși frumosul vis s-a transformat într-un coșmar. Nu credeți că seamănă cu experiențe pe care fiecare din noi le-am consumat? Nu credeți că gustul amar al nostalgiei unui vis nerealizat revine periodic, necenzurat?”

RENDEZ VOUS PE LUNĂ – INFO

De Alexandr Galin

Traducerea: Costin Manoliu, Mariana Onceanu şi Alecsandru Dunaev

Versiunea scenică şi textele cantecelor: Vlad Corbeanu şi Gelu Colceag

Distribuţia:

Ruxandra Enescu – Rimma

Ana Bianca Popescu – Oxana

Doina Teodoru/ Raphaela Lei – Sulpan

Beatrice Peter – Desdemona

Valentina Popa – Inna

Dan Condurache – Vasili Bogdanov

Claudiu Istodor – Alexandr Traguberg

Regia artistică: Gelu Colceag

Scenografia: Ioana Pashca

Muzica originală: Jean-Victor Piloiu

Coregrafia: Furnica

Light design: Daniel Klinger

Asistent regie şi montaj video: Vlad Corbeanu

Pregatirea muzicală: Nadia Trohin

Dedic acest spectacol fraților mei cosmonauți, în speranța unei întâlniri selenare … (Gelu Colceag)

Premiera 09 aprilie, ora 19:00 are loc la Teatrul Mic, Str. Constantin Mille 16, Bucureşti, sector 1. Biletele se pot achiziționa de la Casa de bilete a teatrului sau online, de pe www.bilet.ro

Foto: Rendez-vous pe Lună – Teatrul Mic

09
/10
/13

CRONICĂ DE TEATRU Despre ce ne vorbeşte Omul care a vazut moartea? Pentru a ne răspunde acestei întrebări, Teatrul Naţional din Bucureşti ne invită să pătrundem în miezul unui spectacol tragi-comic, care se joacă pe scena iluziilor existenţiale – un tărâm dominat de dorinţa de putere şi înavuţire.

09
/10
/13

Premiera spectacolului „Omul cu chitara“ de Jon Fosse, în regia lui Mihai Măniuțiu şi cu Marius Bodochi în rolul principal, va deschide a doua ediție a Festivalului de Teatru şi Arte Performative Teatru pe Drumul Sarii de la Turda. Evenimentul va avea loc între 16-18 octombrie.

08
/10
/13

Heiner Müller şi-a definit dramaturgia ca o muncă a memoriei şi a reconcilierii cu morţii, o invocare a acestora, o înregistrare împotriva uitării, mai ales prin spectacolul Hamletmachine, care va avea premiera la Teatrul Naţional din Iaşi, pe 10 octombrie.

08
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Malavita: O familie criminală, noua joacă postmodernă a francezului americanizat Luc Besson, este un film tarantinesc ceva mai puţin sângeros şi cu un umor negru al cărui principal defect este că nu-şi testează propriile limite.