Rezidență artistică în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-artistica-in-cadrul-academiei-internationale-de-film-cineimpact/

Rezidenţa- atelier “Behind the reality scene 2017” dedicată Producţiei de Film şi Artelor Vizuale organizata de Academia Internaţionala de Film Cineimpact va avea loc în perioada 1-15 August la Câmpulung Muscel.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Candidaţii selectaţi vor fi implicaţi în toate detaliile organizării şi producţiei de cinema non-ficţional, participând şi la un atelier având ca finalitate expoziţia “Behind the reality scene”. Instalaţia va mixa domenii, elemente şi tehnici curatoriale specifice artelor/antropologiei vizuale (design, scenografie, colaj, obiect, ilustraţie, grafică, fotografie, video, etc), informeaza organizatorii.

Artiştii vizuali selectaţi vor lucra împreună cu colegii lor, regizori, operatori, antropologi vizuali din China, US-Columbia, România, Spania, Slovacia, Camerun-Ghana şi Anglia, care vor realiza filme documentare sau hibride în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidenţă implică participarea riguroasă la activităţile community-based, de organizare şi producţie a Academiei de Film Cineimpact. Potrivit organizatorilor, rezidenţa implică efort creativ şi organizaţional, deci oferta acestui program este adresată artiştilor care se bucură de o personalitate pro-activă, voluntară, participativă şi iubitoare de activităţi community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenţei-atelier “Behind te reality scene” oferă:

–       cazare (la “Luminiş” – spaţiul de rezidenţă şi ateliere community-based –înconjurat de o pădure “fermecată”, suspendat pe o pantă aflată la trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munţii Iezer şi la cinci minute de centrul oraşului Câmpulung)

–       breakfast + o masă pe zi

–      în măsura programului impus de activităţile creative, organizatorice şi de producţie ale Academiei de Film, participanţii vor putea participa gratuit la cursuri şi master-class-uri dedicate cinematografiei şi antropologiei (detalii la www.cineimpact.org)

–       certificate de participare

–    creditarea contribuţiilor creative (afiş, grafică, etc.) şi de producţie (asistenţă, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact

–    training şi inspiraţie creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, participanţi şi veveriţe saltimbance, şansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepuraşul şi mai ales aerul, răcoarea, pădurile şi munţii din apropierea Luminiş

Participarea la rezidenţă “Behind the reality scene” este gratuită si va fi concretizată într-o instalaţie de arte vizuale, itinerantă, care va complementa meta-disciplinar filmele realizate în cadrul Academiei Cineimpact.

Rezidenţa se adresează artiştilor vizuali emergenţi (grafică, ilustraţie, scenografie, foto, video, design) care pot aplica cu un CV şi o scrisoare de intenţie la adresa [email protected].

Data limită: 21 iulie 2017.

Foto: Cineimpact – facebook

15
/11
/13

Cristian Tudor Popescu îi invită pe telespectatorii Pro Cinema astăzi, de la ora 22:00, la vizionarea comediei noir Adio Lenin!, nominalizată la premiile Bafta şi Globul de Aur, categoria cel mai bun film străin.

15
/11
/13

Echipa Ultimul Zburator continuă, aşa cum a promis, şirul de evenimente care pregătesc lansarea primului film în realism magic din România, care va avea loc pe 14 februarie 2014 – Valentine’s Day.

15
/11
/13

CRONICĂ DE FILM A patra experienţă de regizor a lui Dan Chişu în tot atâţia ani, „Déjà Vu” este un film cu pretenţii de experiment, în care jocul bun al actriţelor Ioana Flora şi Mirela Oprişor şi gustul pentru farsă nu ascund pe deplin senzaţia de improvizaţie.

12
/11
/13

Iniţiat în 2012 de către criticul de film Irina-Margareta Nistor, Festivalul de Psihanaliza şi Film este replica adaptată României a European Psychoanalytic Film Festival prezidat de regizorul italian Bernardo Bertolucci şi condus de psihanalistul Andrea Sabbadini.

12
/11
/13

Filmul Stalingrad 3D, primul lungmetraj rusesc produs cu tehnologia Imax 3D, a obţinut cele mai mari încasări înregistrate vreodată în Rusia în weekendul premierei, respectiv cele mai mari încasări din China reuşite de un film străin care nu a fost produs la Hollywood.