Săptămânile încep cu Documentary Mondays
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamanile-incep-cu-documentary-mondays/

Se dă startul unei noi ediţii Documentary Mondays, cel mai vechi şi popular program al Centrului Ceh. Primăvara aceasta începe cu cinci documentare unul şi unul, iar prima proiecţie are loc luni, 8 aprilie 2019, cu documentarul Photon.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2019

Centrul Ceh vă invită la tradiționalul eveniment, Documentary Mondays, cu care v-a obişnuit de peste 10 ani, în fiecare zi de luni, de pe 8 aprilie până pe 13 mai, de la ora 20:00. Subiectele proiecțiilor vor fi variate, pentru toate gusturile, documentarele abordând teme de gândire actuale ce invită la reflecţie, dezbătute frecvent în societatea contemporană, cum ar fi, în linii largi, ştiinţa, arta, arhitectura sau problemele socio-politice.

Photon (r. Norman Leto, 2017) deschide seria, fiind cel mai vizitat documentar proiectat în primăvara lui 2018. Pregătiți-vă pentru o supraîncărcare senzorială de proporții epice. Nimic mai puțin decât istoria universului, formarea stelelor și a planetelor, originile materiei și descurajantul viitor post-uman care zace înaintea noastră – toate sunt explorate în această experiență cinematografică năucitoare.

Soviet Hippies (r. Terje Toomistu, 2017), documentarul favorit al publicului din seria de toamnă 2018, merge pe urmele mișcării hippie de dincolo de Cortina de Fier. În contextul regimului totalitar din URSS-ul anilor ’70, un grup de nonconformiști își crează propriul sistem al libertății. Mulți ani mai târziu, oamenii încă se adună în Moscova pentru a comemora nefericitul eveniment din 1 iunie 1971, când mii de hipioți au fost arestați de KGB.

Filmul Eisenberger – Art Must Be Beautiful as the Frog Says to the Fly (r. Hercli Bundi, 2018) prezintă viața artistului austriac Christian Eisenberger, a cărui operă este formată din peste 45,000 de lucrări, reprezentate în medii foarte diverse, de la pictură şi sculptură la artă stradală, video şi performance. Într-o lume în care este din ce în ce mai greu să obții recunoaștere ca artist, semnificația artei este pusă sub semnul întrebării.

Circus Rwanda (r. Michal Varga, 2018) reliefează diferențele socio-culturale dintre europeni și africani prin povestea a două grupuri de circari, din Cehia și Rwanda, cu diferențele și similitudinile care le caracterizează. De asemenea, eliminarea tensiunilor rasiale este un subiect prezent în documentar, care urmăreşte relaţia dintre Eliseé, supravieţuitor al genocidului rwandez si acrobat, şi cehul Rosta Novák, ce conduce un grup de circari în Praga. Regizorul filmului, Michal Varga, va fi prezent la proiecţie pentru o sesiune Q&A.

Palace of the People (r. Georgi Bogdanov, Boris Missirkov, 2018) spune povestea celor mai relevante cinci clădiri socialiste aflate în ţări ale fostului bloc sovietic: Palatul Național al Culturii din Sofia, Universitatea de Stat din Moscova, Palatul Parlamentului din București, Palatul Serbiei din Belgrad și Palatul Republicii din Berlin. Fiecare dintre ele este cea mai înaltă, cea mai întinsă ca suprafață, are cel mai mare ceas de pe Pământ, sau cea mai avansată tehnologie a timpurilor sale, iar în prezent, foștii sau actualii directori şi angajaţi, alături de arhitecţi, intră în culisele poveştilor din spatele acestor clădiri.

Sunteţi aşteptaţi, ca de obicei, cu bere din partea casei de la Budweiser Budvar, iar intrarea este liberă.

Evenimentul Facebook al primei proiecții Documentary Mondays aici.

********* 

Centrul Ceh este un institut cultural ale cărui evenimente şi programe au ca scop nu doar familiarizarea publicului român cu societatea şi cultura cehă, ci, în primul rând, oferirea unui set de proiecte ce reflectă valori educative, artistice şi sociale, în Bucureşti şi în restul ţării, conectând publicul român la conţinut cultural de calitate, într-un context indie şi deschis.

Foto: Documentary Mondays – facebook

02
/04
/19

Se dă startul unei noi ediţii Documentary Mondays, cel mai vechi şi popular program al Centrului Ceh. Primăvara aceasta începe cu cinci documentare unul şi unul, iar prima proiecţie are loc luni, 8 aprilie 2019, cu documentarul Photon.

01
/04
/19

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica, singurul festival din Europa Centrală și de Est dedicat filmului politic, revine între 18 și 22 aprilie, în București, la Cinema Elvire Popesco. „The Factory”- regizat de Yury Bykov va deschide ediția cu numărul 8 a festivalului.

01
/04
/19

Lungmetrajul „Dumbo” al lui Tim Burton a înregistrat un debut sub aşteptări în box office-ul nord-american de weekend, cu încasări de 45 de milioane de dolari. Adaptarea făcută de Tim Burton pentru Disney îi are în distribuţie pe Colin Farrell, Michael Keaton, Eva Green şi Danny DeVito.

31
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Cu tânăra actriță Adèle Haenel într-un savuros rol principal (o polițistă care vrea să îndrepte lucrurile neplăcute făcute de soțul său decedat), „En liberté!”, noul film al regizorului Pierre Salvadori, este o comedie plină de vitalitate care ia forma unei parodii de policier, dublată de un tragism discret.

28
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Noul film al regizorului american Harmony Korine, „The Beach Bum” (2019), este portretul frenetic al unui hedonist: un pretins scriitor din Miami care trăiește o perioadă din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri și sex, pe banii soției sale bogate.

27
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Într-o industrie a horror-urilor americane de serie, convenţionale, repetitive, fără un minim discurs politic, „Us” („Noi”), al doilea lungmetraj al regizorului Jordan Peele, vine ca o (nouă) revelaţie ce confirmă un mare autor de filme de suspans care investighează realităţile neplăcute ale Americii.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.