Săptămânile încep cu Documentary Mondays
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamanile-incep-cu-documentary-mondays/

Se dă startul unei noi ediţii Documentary Mondays, cel mai vechi şi popular program al Centrului Ceh. Primăvara aceasta începe cu cinci documentare unul şi unul, iar prima proiecţie are loc luni, 8 aprilie 2019, cu documentarul Photon.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2019

Centrul Ceh vă invită la tradiționalul eveniment, Documentary Mondays, cu care v-a obişnuit de peste 10 ani, în fiecare zi de luni, de pe 8 aprilie până pe 13 mai, de la ora 20:00. Subiectele proiecțiilor vor fi variate, pentru toate gusturile, documentarele abordând teme de gândire actuale ce invită la reflecţie, dezbătute frecvent în societatea contemporană, cum ar fi, în linii largi, ştiinţa, arta, arhitectura sau problemele socio-politice.

Photon (r. Norman Leto, 2017) deschide seria, fiind cel mai vizitat documentar proiectat în primăvara lui 2018. Pregătiți-vă pentru o supraîncărcare senzorială de proporții epice. Nimic mai puțin decât istoria universului, formarea stelelor și a planetelor, originile materiei și descurajantul viitor post-uman care zace înaintea noastră – toate sunt explorate în această experiență cinematografică năucitoare.

Soviet Hippies (r. Terje Toomistu, 2017), documentarul favorit al publicului din seria de toamnă 2018, merge pe urmele mișcării hippie de dincolo de Cortina de Fier. În contextul regimului totalitar din URSS-ul anilor ’70, un grup de nonconformiști își crează propriul sistem al libertății. Mulți ani mai târziu, oamenii încă se adună în Moscova pentru a comemora nefericitul eveniment din 1 iunie 1971, când mii de hipioți au fost arestați de KGB.

Filmul Eisenberger – Art Must Be Beautiful as the Frog Says to the Fly (r. Hercli Bundi, 2018) prezintă viața artistului austriac Christian Eisenberger, a cărui operă este formată din peste 45,000 de lucrări, reprezentate în medii foarte diverse, de la pictură şi sculptură la artă stradală, video şi performance. Într-o lume în care este din ce în ce mai greu să obții recunoaștere ca artist, semnificația artei este pusă sub semnul întrebării.

Circus Rwanda (r. Michal Varga, 2018) reliefează diferențele socio-culturale dintre europeni și africani prin povestea a două grupuri de circari, din Cehia și Rwanda, cu diferențele și similitudinile care le caracterizează. De asemenea, eliminarea tensiunilor rasiale este un subiect prezent în documentar, care urmăreşte relaţia dintre Eliseé, supravieţuitor al genocidului rwandez si acrobat, şi cehul Rosta Novák, ce conduce un grup de circari în Praga. Regizorul filmului, Michal Varga, va fi prezent la proiecţie pentru o sesiune Q&A.

Palace of the People (r. Georgi Bogdanov, Boris Missirkov, 2018) spune povestea celor mai relevante cinci clădiri socialiste aflate în ţări ale fostului bloc sovietic: Palatul Național al Culturii din Sofia, Universitatea de Stat din Moscova, Palatul Parlamentului din București, Palatul Serbiei din Belgrad și Palatul Republicii din Berlin. Fiecare dintre ele este cea mai înaltă, cea mai întinsă ca suprafață, are cel mai mare ceas de pe Pământ, sau cea mai avansată tehnologie a timpurilor sale, iar în prezent, foștii sau actualii directori şi angajaţi, alături de arhitecţi, intră în culisele poveştilor din spatele acestor clădiri.

Sunteţi aşteptaţi, ca de obicei, cu bere din partea casei de la Budweiser Budvar, iar intrarea este liberă.

Evenimentul Facebook al primei proiecții Documentary Mondays aici.

********* 

Centrul Ceh este un institut cultural ale cărui evenimente şi programe au ca scop nu doar familiarizarea publicului român cu societatea şi cultura cehă, ci, în primul rând, oferirea unui set de proiecte ce reflectă valori educative, artistice şi sociale, în Bucureşti şi în restul ţării, conectând publicul român la conţinut cultural de calitate, într-un context indie şi deschis.

Foto: Documentary Mondays – facebook

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.