Silviu Purcărete: „«Faust» nu este cel mai important sau cel mai izbutit spectacol al meu“
https://www.ziarulmetropolis.ro/silviu-purcarete-faust-nu-este-cel-mai-important-sau-cel-mai-izbutit-spectacol-al-meu/

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24 că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Un articol de Corina Vladov|20 Iunie 2013

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24, că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Despre spectacolul său, „Faust“

„Şi pe mine mă surprinde succesul spectacolului. Nu mă aşteptam să fie atât de popular, să placă unor categorii atât de diverse de oameni. El nu este, din punctul meu de vedere, cel mai important spectacol al meu sau cel mai izbutit. Sunt altele care au avut mult mai puţin succes sau notorietate.“

„Spectacolul ăsta, din punctul meu de vedere urmăreşte foarte exact temele lui Goethe. Deci finalul nu-mi aparţine sub nicio formă… Am încercat să fiu cât se poate de şcolar şi de cuminte cu textul. Aşa încerc să fac de obicei… sunt foarte conştiincios cu textele.“

„Iniţial, spectacolul era cu Iordache şi cu Dinică. Ar fi fost un alt spectacol cu ei. Eu am început cu ei şi la un moment dat am vrut să părăsesc proiectul pentru că nu se mai putea. Chiriac (n.r. – Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu) a zis că mă omoară şi că trebuie să găsim altă soluţie. Până la urmă a fost foarte bine pentru că a fost o întâlnire neşteptat de bună între Ilie şi Ofelia (n.r. – Ilie Gheorghe şi Ofelia Popii).“

Despre spectacolele lansate

„Nu, nu le mai văd. Practic, nici premiera nu prea pot să o urmăresc. E o chestie de temperament… E senzaţia asta că nu mai ai cum să intervii, că lucrurile îţi scapă de sub control şi atunci senzaţia e una foarte neplăcută. Şi cum niciodată nu reuşeşti să faci ce crezi tu că e cel mai bine şi tot timpul rezultatul final este unul aproximativ… mi se pare că totul e foarte prost. Şi e o senzaţie absolut necontrolabilă şi neplăcută. Şi atunci nu mă duc. De obicei mă detaşez de spectacolele pe care le fac… Peste ani le mai văd, uneori.“

Şi nici „Faustul“ nu face excepţie. Întrebat de Iuliana Ciugulea cum i se pare acum, la şapte ani de la premieră, regizorul spune că nu ştie, întrucât nu l-a văzut: „Nu ştiu, că nu l-am văzut. Mai văd aşa câte ceva când facem câte o repetiţie sau mai intru uneori, când se întâmplă să fiu acolo şi văd aşa, un fragmenţel.“

„Cred că sunt şi sper că sunt foarte echilibrat şi lucrez foarte artizanal, aproape cu degetele. Sunt meşteşugar, în sensul cel mai nobil. Asta înseamnă de fapt un artist. În felul ăsta lucrez, nu îmi răspund obsesiilor abisale şi demonilor uriaşi care mă bântuie. Sunt foarte echilibrat, în general dorm bine, nu-s deloc complicat.“

Silviu Purcărete

Cum îşi alege piesele

„Lucrez la comandă cu cea mai mare plăcere, dacă-mi convin. Nu este o reţetă. Sigur că apropierea de un text este intuitivă, uneori este iraţională, alteori este raţională, depinde. Nu am o metodă. În general, eu nu lucrez cu metodă în niciun compartiment al profesiei mele şi nici în ăsta al alegerii repertoriului. Şi poate că acest eclectism al gusturilor mele reprezintă singura metodă sau singura regulă“.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

24
/01
/20

Pe 30 ianuarie, „tinerimea universitară” și profesorii UNATC București sărbătoresc ziua Universității și a patronului său, geniul dramaturgiei românești, Ion Luca Caragiale. Sărbătoarea UNATC îi este dedicată în acest an scenografului Radu Boruzescu, căruia Senatul universitar îi va acorda titlul de Doctor Honoris Causa. Ceremonia va avea loc joi, ora 12.00 (Sala „Ileana Berlogea”).

24
/01
/20

Accademia di Romania in Roma, cu sprijinul Institutului Cultural Român, va inaugura luni 27 ianuarie, la ora 19:00, expoziția de fotografie „Ultima Lună” constând într-un portofoliu de lucrări fotografice aparținând artiștilor Nicola Bertasi și Marzio Villa, proiect curatoriat de Valentina Ribaldi.

24
/01
/20

Teatrul de Comedie anunță Concursul de Comedie Românească, ediția a XV-a, 2020. Se vor premia cele mai bune comedii scrise de autori români, comedii care, girate de un juriu format din profesioniști, vor avea șansa să stea la baza unor viitoare producții de teatru.

24
/01
/20

Plasat între tragicomedie și critică socială acidă, cel mai nou spectacol al secției germane a naționalului sibian, „Zeul carnagiului”, în regia lui Bogdan Sărătean, va fi prezentat în avanpremieră vineri, 24 ianuarie 2020, premiera urmând a avea loc sâmbătă, 25 ianuarie 2020, de la ora 19:00, la TNRS – Sala Studio.

23
/01
/20

DANS PRINTRE CUVINTE Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu o limbă română de multe ori aproximativă, citeşti ce-a mai rămas din presa scrisă şi se întâmplă acelaşi lucru. Iar pe reţelele de socializare e jale. Cui îi mai pasă azi, în secolul vitezei, de gramatică? Ziarul Metropolis îţi propune un joc nou de gramatică, fără să te scoată la tablă…

23
/01
/20

Fundația Calea Victoriei te așteaptă și în acest an cu o ofertă bogată de cursuri și evenimente. Așa cum știi deja, în fiecare lună programul Fundației cuprinde cursuri din cele mai diverse domenii, pentru toate gusturile.

22
/01
/20

Albumul „Gigi Căciuleanu – OmulDans“ va fi lansat, miercuri, pe 22 ianuarie 2020, de la ora 19.00, la Maison Maurice Béjart, în prezenţa autoarei şi a lui Gigi Căciuleanu, alături de numeroase personalități culturale și diplomatice, în cadrul Festivalului Internațional de Artă EUROPALIA, coordonat de Institutul Cultural Român, alături de Europalia International din Belgia.

Page 1 of 85412345...102030...Last »