„Sound Codes of Romania”, un playlist inedit care aduce împreună tehnologia și tradiția
https://www.ziarulmetropolis.ro/sound-codes-of-romania-un-playlist-inedit-care-aduce-impreuna-tehnologia-si-traditia/

Pentru prima dată în România, o clădire de birouri găzduieşte o experienţă culturală care aduce împreună tehnologia de ultimă generaţie şi elemente tradiţionale româneşti.

Un articol de Liliana Matei|22 ianuarie 2020

Între 21 și 23 ianuarie, în  lobby-ul inteligent al clădirii Globalworth Tower, vor fi expuse covoare tradiționale românești, care vor avea țesut un QR code. Odată scanat, acesta va trimite utilizatorii către un playlist dedicat în aplicația Spotify – Sound Codes of Romania, unde vor putea fi ascultate sunete tradiționale românești, emblematice pentru diferite zone din țară: Cobza din Moldova, Buciumul din Bucovina, Păsările din Delta Dunării, Mocănița din Maramureș, Moara din Dobrogea și Toaca din Neamț. Sound Codes of România este un proiect care redă, într-un mod inedit, atmosfera identității naționale.

Pentru o experiență 100% autentică, Globalworth are și un invitat special. Un meșteșugar popular din Râmnicu Vâlcea va țese, în timp real, pe parcursul celor 3 zile, un covor tradițional românesc. Întregul proces al acestui meșteșug va putea fi admirat de toți cei care vor vizita lobby-ul Globalworth Tower din București.

Prin această inițiativă, Globalworth își propune să aducă în prim plan rolul pozitiv al tehnologiei, inclusiv în contextul sentimentului de identitate culturală.

„Acest proiect s-a născut din dorința noastră de a aniversa 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române, într-un mod inedit pentru generația de astăzi, consumatoare de muzică și tehnologie. Zilnic, peste 100.000 de vizitatori calcă pragul clădirilor noastre. Peste jumătate dintre aceștia sunt mileniali, generația cea mai activă social, care trăiește pentru experiențe necondiționate de timp și de spațiu. Fiind atenți la preocupările și starea de bine a celor care își petrec timpul în clădirile noastre, am ajuns să realizăm un proiect care, prin intermediul tehnologiei, conectează generația de astăzi cu elemente care definesc patrimoniul nostru cultural”, spune Georgiana Oltenescu, Head of Marketing & Communication Globalworth.

La începutul anului trecut, Globalworth a lansat Globalworth District, primul cartier art& tech din România, care își propune să promoveze tânăra generație de artiști români și să aducă evenimentele culturale mai aproape de comunitate. Aceasta inițiativă transformă clădirile de birouri în spații neconvenționale care găzduiesc și susțin arta și tehnologia. De-a lungul anului, Globalworth District a găzduit festivaluri de artă vizuală, instalații interactive, inovații tehnologice și concerte live în clădirile de birouri.

Globalworth este o companie imobiliară listată la Bursa de Valori de la Londra, care activează în România și Polonia, unde a devenit principalul investitor pe piața imobiliară din cele două țări. În Polonia, compania deține participația majoritară în Globalworth Polonia, un investitor care activează pe piața poloneză de real estate, listat la Bursa de Valori din Varșovia. Globalworth dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și în sectorul de logistică/industrie ușoară, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de peste 170 de profesioniști în România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Peste 90% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 500 de companii naționale și multinaționale.

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).