Spectacol „I AM AMERICA” la Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-i-am-america-la-odeon/

SPECTACOL „I AM AMERICA” 12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00 Teatrul Odeon – Sala Studio Regia: Mario Biagini Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards Pe baza versurilor lui: […]

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2012

SPECTACOL „I AM AMERICA”

12 şi 13 noiembrie 2012, ora 19:00
Teatrul Odeon – Sala Studio
Regia: Mario Biagini

Cu participarea echipei de creaţie „Open Program”: Itahisa Borges-Méndez, Lloyd Bricken, Cinzia Cigna, Davide Curzio, Agnieszka Kazimierska, Felicita Marcelli, Alejandro Tomás Rodriguez
Muzica: Open Program, Workcenter of Jerzy Grotowski şi Thomas Richards
Pe baza versurilor lui: Allen Ginsberg
„I am America” aduce poezia lui Allen Ginsberg la viaţă într-un spectacol visceral, cu extrase din întreaga sa operă, amestecate cu fragmente din cântece tradiţionale din America de Sud. Muzica originală dezvoltată în colaborare intensă pe o perioadă de trei ani porneşte de la aceste surse, completându-le şi oferindu-le o semnificaţie mai bogată.
THE WORKCENTER OF JERZY GROTOWSKI & THOMAS RICHARDS
(Pontedera, Italia)
Festivalul găzduieşte pentru al doilea an consecutiv un eveniment special susţinut de membri din cadrul Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards din Pontedera, Italia. După ce anul trecut Thomas Richards şi echipa de cercetare în „Arta ca vehicul” au susţinut o serie de evenimente primite cu mare entuziasm de public (workshop pentru actori şi interpreţi, în cadrul căruia au fost abordate principiile de bază ale cercetării Workcenter-ului în domeniul artelor spectacolului, trei reprezentaţii ale spectacolului „The Living Room”, în regia lui Thomas Richards şi o proiecţie de film, urmată de o discuţie cu publicul), în această ediţie, echipa condusă de Mario Biagini, directorul asociat al Workcenter-ului, este prezentă în premieră în România pentru a susţine spectacolele „I am America” (două reprezentaţii) şi „Electric Party Songs”, precum şi pentru a prezenta publicului filmul „Dies Iræ: The Preposterous Theatrum Interioris Show”, urmat de o discuţie asupra sa coordonată de însuşi Mario Biagini.
„The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards”
The Workcenter of Jerzy Grotowski este un centru de cercetare în artele spectacolului fondat de Jerzy Grotowski în 1986 la Pontedera, în Italia, la invitaţia „Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale” din Pontedera. În cadrul acestui centru şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 13 ani din viaţă, Jerzy Grotowski, punând bazele practicii de cercetare în domeniul artelor spectacolelor, numită „Arta ca vehicul”, pe care a continuat să o dezvolte până la moartea sa, în 1999. În cadrul acestei investigaţii, a lucrat îndeaproape cu Thomas Richards, pe care l-a numit „esenţialul său colaborator”, adăugând ulterior şi numele acestuia în titulatura centrului. În timpul celor 13 ani de cercetare de la Pontedera, Grotowski i-a transmis lui Thomas Richards esenţa cercetării sale de o viaţă. În calitate de Director Artistic şi Director Asociat, Thomas Richards continuă astăzi, alături de Mario Biagini, un membru-cheie al centrului, munca de cercetare a lui Grotowski.
În prezent, în cadrul Workcenter-ului funcţionează două echipe: „Focused Research Team in Art as Vehicle” (Echipa de Cercetare în „Arta ca Vehicul”), condusă de Thomas Richards, care are ca scop continuarea cercetărilor în acest domeniu, precum şi „Open Program”, care este condus de Mario Biagini.
Echipa „Open Program”, alcătuită din zece actori din întreaga lume, este cea care are rolul de a crea o punte între cercetarea Workcenter-ului şi societate. În acest sens, se urmăreşte redescoperirea nucleului teatrului: momentul contactului uman plin de însemnătate. În prezent, spectacolele şi evenimentele propuse de „Open Program” sunt create pornind de la textele poetice scrise de Allen Ginsberg şi cântecele tradiţionale din sudul Statelor Unite. Scopul echipei este să redescopere atât aspectele vii ale cuvântului poetic, ca unealtă pentru contact şi acţiune, cât şi ritmicitatea şi sonoritatea sa şi căile în care aceste particularităţi se pot manifesta în jocul actorilor. Începând de la poemele lui Ginsberg, membrii echipei au compus cântece care abordează diferite stiluri şi genuri muzicale, înfăţişând varietatea şi versatilitatea grupului.
01
/11
/16

Teatrul Evreiesc de Stat deschide stagiunea miercuri, la sediul central din strada Iuliu Barasch, nr 15, sector 3, Bucureşti (zona Sf. Vineri – Udrişte), cu spectacolul ”Varşovia - Ghid Turistic” de Hillel Mitelpunkt. Premiera spectacolului va avea loc miercuri, 2 noiembrie, de la ora 19.00 și joi, 3 noiembrie, de la ora 18.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

01
/11
/16

“Jack Reacher: Never go back”, “Doctor Strange”, “Fantastic Beasts and Where to Find Them” sau “Rogue One: A Star Wars Story” sunt cele mai spectaculoase premiere care pot fi urmărite lunile acestea în format IMAX, pe cele mai mari ecrane din ţară, disponibile la Cinema City.

31
/10
/16

Disco Titanic, de Radu Pavel Gheo, un roman cu adolescenţi maturizaţi traumatic într-o lume copleşită de puseuri naţionaliste sau localiste, a apărut în colecția Ego. Proză a Editurii Polirom, şi în ediţie digitală. „Radu Pavel Gheo este un scriitor strălucit, ce va marca o epocă.” - Mircea Iorgulescu

31
/10
/16

Serenada pentru vioară, orchestră de coarde, harpă şi percuţie de Bernstein este o lucrare care poate fi foarte rar auzită în România. Ea va fi interpretată la Sala Radio vineri, 4 noiembrie, de la ora 19.00, de violonistul Liviu Prunaru, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului Gabriel Bebeşelea.

31
/10
/16

Cel de-al patrulea lungmetraj regizat de Radu Jude, „Inimi cicatrizate”, o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher, va rula în cinematografele din România din 18 noiembrie, pelicula fiind distribuită de micro FILM. Cu această ocazie, Editura Humanitas publică o ediție specială a romanului ”Inimi cicatrizate”. Este pentru prima dată când M. Blecher semnează și ilustrația copertei cărții sale, un desen în tuș negru și roșu descoperit în timpul documentării lui Radu Jude, desen care a devenit imaginea centrală a afișului filmului.

30
/10
/16

În cadrul Festivalului Naţional de Teatru, pe 27 şi 28 octombrie 2016 la Teatrul Bulandra, sala „Liviu Ciulei”, spectacolul „Linoleum“ (pe un text al fraţilor Presniakov) al Teatrului Naţional din Cluj-Napoca, a descreţit frunţile bucureştenilor cu umor negru, de calitate.

30
/10
/16

Zonă seismică acceptată azi de toată lumea, Bucureştiul are o lungă istorie în spate, presărată de cutremure frecvente, distrugătoare şi peste putinţă de prevăzut. Prima consemnare documentară datează din 1681, în domnia lui Şerban Cantacuzino, cu precizarea că „n-au mai pomenit altădată nimenea”.

30
/10
/16

Ei bine, moda Halloween-ului ajunge și pe un disc de muzică clasică, însă chiar în ajunul Halloween-ului se lansează și un antidot, un disc cu muzică de Mozart. Ambele, foarte bine cântate.

29
/10
/16

Cea de-a noua zi – penultima - a Festivalului Naţional de Teatru se constituie într-un complex de rafinate evenimente dedicate scenei contemporane şi artiştilor care o slujesc. Fără îndoială, capul de afiş al seriei de spectacole programate în această seară îl constituie prima reprezentaţie din FNT a ”Livezii de Vişini” de A.P. Cehov, în viziunea regizorală a renumitului Lev Dodin –  invitat special al Festivalului, împreună cu trupa sa de actori de la Maly Drama Teatr - Théâtre de l'Europe, din Sankt Petersburg, Rusia.

29
/10
/16

Artistul american Bob Dylan, care nu a făcut declarații după ce a fost desemnat câștigătorul premiului Nobel pentru Literatură, a anunțat că va merge la Stockholm pentru a primi această recompensă ''uluitoare, de necrezut''.

29
/10
/16

Arcadie Rusu este directorul Centrului Independent Coregrafic LINOTIP. Coregraf, dansator, performer, licențiat și absolvent de Master în Artă Coregrafică la U.N.A.T.C, acesta vorbeşte în faţa camerei mânuite de fotograful Simion Buia despre experiența sa cu teatrul.