Studiu pentru identificarea ţării cu cele mai multe filme europene lansate pe pieţe non-europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-pentru-identificarea-tarii-cu-cele-mai-multe-filme-europene-lansate-pe-piete-non-europene/

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene. Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un […]

Un articol de |16 octombrie 2012

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene.

Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un recul relativ important, relatează cineuropa.org.

În 2010, 1.281 de filme europene au fost lansate în exclusivitate în săli pe cel puţin una dintre cele 27 de pieţe din UE sau din cele 10 pieţe non-europene acoperite de acest raport. Peste 90% din aceste filme au fost lansate în Europa şi doar 103 dintre ele (8%) au fost proiectate în cinematografele din Europa.

Din cele 37 (27 + 10) de pieţe din acest eşantion, peste 378 de milioane de bilete au fost vândute pentru filmele europene, din care 70,4 milioane în afara Europei. Altfel spus, circa 19% din biletele la filmele europene au fost vândute în afara Europei. În 2009, filmele europene au vândut aproape 84 de milioane de bilete pe aceleaşi 10 pieţe non-europene. Astfel, pe parcursul unui singur an, numărul biletelor la filmele europene vândute în afara Europei a scăzut cu 16%.

La nivel global, raportul a constatat că filmele europene au generat încasări cu 16% mai mici în afara Europei pe parcursul anului 2010.

Raportul – aflat anul acesta la prima sa ediţie – examinează în detaliu cotele de piaţă ale filmelor europene în UE şi în 10 ţări din afara UE studiate. Importanţa pieţei americane pentru filmele europene a fost subliniată: în 2010, această piaţă a reprezentat 62% din încasările brute obţinute de filmele europene în teritoriile non-europene.

Cantitativ, acest raport a dezvăluit că Franţa avea, în 2010, cel mai mare număr de filme lansate în afara UE (150 de filme în afara Europei, adică 33% din totalul filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene studiate).

La nivelul încasărilor, Marea Britanie ocupă primul loc, cu un total de 25 de milioane de bilete vândute în cele 10 ţări precizate mai sus, reprezentând 36% din biletele vândute de filmele europene în acele ţări.

Dacă se analizează cota de piaţă a filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene în 2010, datele dezvăluie un contrast frapant între procentul deţinut de filmele europene în numărul total de bilete vândute în UE (26% în 2010) şi procentul realizat în cele 10 ţări non-europene, unde filmele europene au vândut doar 3% din totalul biletelor generate de toate peliculele lansate pe plan mondial în acel an.

Deşi acest raport subliniază o tendinţă cu valoare de avertisment, specialiştii în cinematografie au convenit să nu tragă concluzii pripite, ţinând cont de importanţa efectului sezonier în industria cinematografică. Cifrele datează din 2010 şi obiceiurile de consum şi cel de a merge la cinematograf s-au modificat drastic în ultimii doi ani în Europa, dar şi în lumea întreagă. Observatorul european al audiovizualului speră că va putea să publice acest raport complex în fiecare an, cu scopul de a furniza astfel analize şi date structurale pe o perioadă mai îndelungată.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 39 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Sursa: Mediafax

19
/11
/14

Cărţi scrise de Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu, Horia-Roman Patapievici, Lucian Boia, Haruki Murakami şi Orhan Pamuk, dar şi volumul autobiografic al preşedintelui ales al României Klaus Iohannis se numără printre noutăţile editoriale de la Târgul Internaţional Gaudeamus-Carte de învăţătură 2014.

19
/11
/14

Soliștii Operei Comice pentru Copii și tinerii olimpici de la Colegiul Național de Muzică "George Enescu" din București vor susține un spectacol extraordinar cu ocazia Zilei Naționale a României. Evenimentul are loc pe 1 decembrie, începând cu ora 17, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, Calea Giulești nr. 16.

19
/11
/14

O punere în scenă a unei piese de Brecht care rămâne fidelă poveștii și care totodată reușește să fie autentică și palpitantă pentru spectator este „Omul cel Bun din Seciuan" cu regia semnată de Andrei Șerban la Teatrul Bulandra din București.

19
/11
/14

Am văzut cărţi nefericite. Multe. Uitate, necitite, abandonate, batjocorite, cărţile trăiesc o dramă dacă ajung în mâna sau în apropierea cui nu trebuie.

18
/11
/14

Caroline Gombé este o actriţă româncă absolventă a UNATC Bucureşti, dar şi a unui Master în Arta actorului în SUA. În prezent, trăieşte şi lucrează în New York, oraşul de care se declară iremediabil îndrăgostită. Despre călătoria ei profesională şi despre viaţa în metropola newyorkeză ne vorbeşte în acest interviu.

18
/11
/14

Comedia Annie, un muzical clasic, marca Broadway, care a încântat publicul generaţii întregi, vine pe marile ecrane într-o viziune nouă, contemporană, produsă de Columbia Pictures. Micuţa actriţă Quvenzhané Wallis (Beasts of the Southern Wild), nominalizată la Oscar, o interpretează pe Annie, o copilă orfană, dar optimistă, care se dovedeşte a fi suficient de tare ca să reziste pe străzile New York-ului, în 2014.

18
/11
/14

Sub semnul aniversar al celor 86 de ani de la difuzarea primei emisiuni a serviciului public de radio, instituţie ce poartă astăzi numele de Societatea Română de Radiodifuziune - SRR, Radio România organizează duminică, 23 noiembrie, un concert folcloric sub titlul „86 de ani de folclor la Radio - LAUREAŢII RADIOULUI”.

18
/11
/14

După ce în primăvara acestui an Alexandra Usurelu a înregistrat un real succes cu piesa "Ceva se întâmplă cu noi" (interpretată împreună cu Mircea Vintilă), pentru sfârșitul de an, artista a pregătit un nou proiect: o călătorie până… "La capătul lumii", un loc de evadare din cenusiul din jur –titlul noului single, dar și al albumului său de debut.

18
/11
/14

Fidel misiunii sale de a descoperi și împărtăși publicului din România cele mai intrigante noutăți cinematografice, Festivalul Internațional de Film Experimental București (BIEFF, 10-14 decembrie) dă startul unui nou parteneriat, cu Berlinale Forum Expanded, în cadrul căruia va prezenta patru filme din selecția prestigioasei secţiuni a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. 

18
/11
/14

Dacă până acum ,,Love Building” era tabăra de reparat relaţii, de această dată lucrurile se complică şi pentru terapeuţi, care în frunte cu personajul interpretat de Dragoş Bucur experimentează diverse probleme de cuplu, alături de actriţa Adina Şteţcu, cea care din 26 decembrie îi este parteneră pe marele ecran în Alt Love Building.

18
/11
/14

Ei sunt mereu într-o cursă electorală – în fiecare zi, publicul trebuie să-i voteze, să-i asculte, să le cumpere discurile. Iar ei trebuie să fie perfecţi… Sunt marii interpreţi ai zilelor noastre, care trăiesc o cursă infernală. Îl ascultam ieri la Radio România Muzical pe dirijorul Vasili Sinaiski şi răspunsul lui la întrebarea „ce contează astăzi pentru a fi un dirijor important?”.

18
/11
/14

Pe cât sunt de frecvente expozițiile de grup în lumea artistică, pe atât sunt de rare cele omogene ca valoare și concepție, căci un astfel de proiect necesită ca un grup de artiști capabili să-și pună laolaltă viziunile personale în subordinea unei idei comune, iar rezultatul să fie unitar și din punct de vedere al formei.