Patru filme cu implicații politice de la Berlinale Forum Expanded vin la BIEFF 
https://www.ziarulmetropolis.ro/patru-filme-cu-implicatii-politice-de-la-berlinale-forum-expanded-vin-la-bieff/

Fidel misiunii sale de a descoperi şi împărtăşi publicului din România cele mai intrigante noutăţi cinematografice, Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti (BIEFF, 10-14 decembrie) dă startul unui nou parteneriat, cu Berlinale Forum Expanded, în cadrul căruia va prezenta patru filme din selecţia prestigioasei secţiuni a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. 

Un articol de Liliana Matei|18 Noiembrie 2014

Filmele din acest nou program special (prezentat cu ajutorul Institutului de Film şi Artă Video Arsenal și al Fundatiei Konrad Adenauer), centrate în jurul temei Politics and Meta-Cinema analizează implicațiile ideologice infiltrate în cinema, precum și imaginile politice cu care suntem bombardați în viața de zi cu zi. Prin deconstruirea imaginilor cu tehnici de meta-cinema, cele patru filme invită publicul să distingă sutele de nuanțe cu care imaginile aparent simple sunt de fapt încărcate și atacă direct obtuzitatea ideologiilor politice.

În INFERNO religia și interpretarea simbolismului său se află în centrul atenției, într-un film de proporții epopeice. Într-un São Paolo contemporan, inaugurarea celui de-al treilea Templu al lui Solomon se transformă dintr-o sărbătoare jubilantă într-o scenă apocaliptică. Yael Bartana alege să spună această poveste fără dialog, bazându-se doar pe un stil vizual luxuriant în transpunerea evenimentului biblic în prezent. O mega-producție disaster film, Inferno devine în final un comentariu nuanțat despre religie, istorie, politică şi modul în care ele se contopesc în memoria colectivă, aparent amnezică, a zilelor noastre. (Andrei Tănăsescu, BIEFF)

MONDIAL 2010 de Roy Dib (câștigător al Premiului Teddy la Berlinale) este o sfâșietoare meditație asupra dragostei, identității şi a limitelor ce le constrâng şi definesc. Un cuplu libanez homosexual decide să facă o excursie la Ramallah. Întâlnirile cu prieteni, vizitele la zidul West Bank sau simpla observare a orașului ce trece în fugă prin fața obiectivului sunt privite dintr-o perspectivă privilegiată ce merge dincolo de convenția jurnalului de călătorie, scoțând la iveală o dramă profundă. Politica identității şi nuanțele sale nu au fost nicicând atât de expresiv înfățișate. (Andrei Tănăsescu, BIEFF)

Jovială, lipsită de griji şi plină de viață – așa se vede Germania Nazistă în filmele escapiste realizate pe peliculă Agfa, peliculă care promite culori mai adevărate decât realitatea. Filmat în fostele fabrici unde aceasta era produsă, RAINBOW’S GRAVITY de Mareike Bernien şi Kerstin Schroedinger analizează felul în care imaginile din film și mass-media, ignorând realitatea, ajung să o rescrie în memoria colectivă, devenind odată cu trecerea timpului istorie. Filmul face portretul unei țări şi a unei generații aflate în criză de identitate, prinse în lupta de a reconcilia trecutul şi fabricațiile istorice.” (Diana Mereoiu, BIEFF)

Concluzionăm analiza implicațiilor politice a imaginilor cu uluitorul BEHIND THE SUN de Monira Al Qadiri, o lucrare video care vrea să vadă „în ce fel s-a transformat de-a lungul timpului imaginea apocalipsei. E văzută tot din punct de vedere romantic religios, sau merge spre o zonă mai sumbră şi necunoscută? Behind the Sun încearcă să exploreze portretul în descompunere al sfârșitului lumii, folosindu-se de imagini din viaţa reală: casete VHS cu înregistrări ale câmpurilor de petrol în flăcări din Kuweit 1991 – un update contemporan al Lessons in Darkness de Werner Herzog. Imaginile infernale se îmbină cu monologuri audio din emisiuni TV islamice, creând o imagine a sublimului ce poate fi găsit în distrugere.” (Monira Al Qadiri)

Berlinale Forum include lucrări experimentale, de avangardă, eseuri cinematografice, reportaje politice și o vastă arie din cinema încă pe cale de a fi descoperită. Filmele selectate în Forum testează granițele dintre cinema și celelalte arte. În 2006, a fost lansat Forum Expanded, care prezintă creații experimentale, video art, instalații și artă performativă, și este conturat ca un spaţiu al gândirii libere, al schimburilor culturale și al unei perspective cat mai variate asupra cinema-ului.

INFO
Cea de-a 5-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc în perioada 10-14 decembrie 2014, la CinemaPRO și Cinema Elvira Popescu.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

Page 1 of 25012345...102030...Last »