Sunt un orb, varianta cu “lovituri de teatru” – Mălăele ocupă Patria, pe 1 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/sunt-un-orb-varianta-cu-multe-lovituri-de-teatru-malaele-ocupa-patria-pe-1-aprilie/

Farseur din vocaţie, cu şarm, inteligenţă şi umor, Horaţiu Mălăele va face o demonstraţie de virtuozitate pe 1 aprilie, pe scena Cinematografului Patria din Bucureşti, într-o ediţie specială a spectacolului Sunt un orb, varianta cu multe “lovituri de teatru”, aşa cum trebuie să fie un bun show de improvizaţie. Ca bonus, Mălăele aduce cu el şi ultimul său film, Funeralii fericite.

Un articol de Petre Ivan|3 martie 2014

Farseur din vocație, Horaţiu Mălăele va face o demonstrație de virtuozitate pe 1 aprilie, pe scena Cinematografului Patria din București, într-o ediție specială a spectacolului Sunt un orb, varianta cu multe “lovituri de teatru”. Ca bonus, Mălăele aduce cu el Funeraliile fericite, ultumul său film.

Probabil cel mai bun produs al teatrului românesc din ultimii 20 de ani – așa cum îl descrie Ion Caramitru, Horațiu Mălăele este într-o perpetuă căutare și de aceea niciuna dintre aparițiile sale pe scenă nu este similară cu precedenta.

Pentru această variantă a spectacolului “Sunt un Orb”, maestrul trasului pe sfoară, al ironiei și al hazului ascuțit își ia ca aliat fie umorul irezistibil al insinuantului Brumaru, fie înțelesurile subtile ale lui Marin Sorescu sau vibrațiile delicate ale boemului Nichita.

Acestea sunt doar câteva dintre promisiunile unui spectacol de gală, în cursul căruia poeti atât de diferiți ca stil sau gândire, vor fi deslușiți, cu naturalețe și în cheie proprie, de geniul comic Horațiu Mălăele.

Sunt un orb

Exersat în farse fie pe cont propriu, fie luând lecții de la mari maeștri ai genului, cum ar fi Eugene Ionesco, Horațiu Mălăele, jongler consacrat în zona emoțiilor, își va dubla lecția de păcăleli în versuri cu un dar – cel de-al doilea film pe care îl semnează ca regizor.

Nu-i nicio păcăleală! Hohote de râs, răsturnări de situație, intrigi neașteptate și bancuri absurde, spectacolul de 1 aprilie se va încheia, perfect coerent, într-o lume stranie, populată de personaje cel puțin ciudate.

Eroii din “Funeralii fericite” se decurcă cum pot în universul lor bizar, unul îşi pierde capul când aude de Revoluţia Franceză, altul a văzut Basic Instinct de atâtea ori, încât îi cunoaşte toate dedesubturile lui Sharon Stone, apar instalatori polonezi, ruşi beţivani, chinezi suicidari şi ghicitoare exotice, iar printre ei se insinuează, cuminte şi aşezat, un produs al Carpatiei predecembriste.

Sunt un orb va fi urmat de Funeralii fericite, în showul special pregătit de Mălăele pe 1 aprilie

Pentru mulți este unul dintre cele mai bune filme românești ale anului trecut, o comedie neagră cu foarte multe momente de excelență în actorie, pentru care însuși Horațiu Mălăele face un rol remarcabil.

Umorul, uneori cu nuanțe macabre și adesea absurd, abundă, muzica lui Vladimir Cosma acompaniază excelent povești incredibile, puse în cuvinte de scenaristul Povestea recompune cu mult umor o lume Filmul “Funeralii fericite” va încheia, în hohote de râs, o seară începută în versuri ascuțite, ironii și farse, dar fără nicio păcăleală de 1 aprilie!

Aplaudat întotdeauna în acest extraordinar spectacol, Horațiu Mălăele a gândit în stil propriu o ediție cu păcăleli și farse a unui show presarat cu versuri, reprize de teatru și multă, multă improvizație.

Spectacolul va avea loc pe 1 aprilie, de la ora 19.00, la Sala Patria din București.

Foto cu Sunt un orb şi Horaţiu Mălăele – Cinemagia

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

27
/10
/20

Itinerama – Țara Făgărașului la București aduce, în perioada 28 octombrie – 15 noiembrie, evenimentul „Povestiri din Țara Făgărașului”, un proiect foto-video semnat de Adriana Lucaciu, care își propune să deschidă curiozitatea publicului bucureștean pentru ținutul istoric din Transilvania, aflat la nici patru ore distanță de capitală.

26
/10
/20

„Arcașul fără arc. Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu” este un volum captivant despre Asia Orientală, apărut în această lună la Editura Humanitas, din care vă oferim o povestire în exclusivitate. Ediția include ilustrații de Mihail Coșulețu.

26
/10
/20

Pentru lecturile din serile lungi de toamnă, vă propunem un roman nominalizat la Premiul Strega 2019, recent apărut și în limba română, la Editura Polirom: „Adio, fantasme”, de Nadia Terranova (traducere din italiană de Cerasela Barbone).

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.