Tatiana Niculescu Bran îşi lansează un nou volum
https://www.ziarulmetropolis.ro/tatiana-niculescu-bran-isi-lanseaza-un-nou-volum/

Luni, 16 decembrie, la ora 18.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, va avea loc o lansare de carte semnată Tatiana Niculescu Bran, cu ceai, cozonac de post şi muzica lui Dimitrie Cantemir.

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2013

Luni, 16 decembrie, la ora 18.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, va avea loc o lansare de carte semnată Tatiana Niculescu Bran, cu ceai, cozonac de post şi muzica lui Dimitrie Cantemir.

Povestea domniţei Marina şi a basarabeanului necunoscut, cel mai recent roman semnat de Tatiana Niculescu Bran, apărut în colecţia „Ego. Proză” a Editurii Polirom, şi în ediţie digitală, va prilejui o discuţie la care vor participa, alături de autoare: Alex Ştefănescu, Bianca Burţa-Cernat, Petre Guran, George Simion.

El îşi caută amintirile. Ea încearcă să scape de ele. Generaţia pierdută a Basarabiei interbelice se întâlneşte cu generaţia Pink Floyd a României comuniste, într-o incursiune ameţitoare în istoria personală şi în cea colectivă. Punctul lor de întâlnire: muzica lui Dimitrie Cantemir.

De-a lungul unui fir narativ plin de contraste, noul se împleteşte cu vechiul, iubirea pentru trecut întâlneşte speranţa pentru viitor, într-o metamorfoză continuă a portretelor. „Domniţa” Marina şi necunoscutul basarabean îşi trăiesc povestea de dragoste într-o lume care încă mai aşteaptă ca rănile trecutului şi nedreptăţile istoriei să se vindece.

Tatiana Niculescu Bran

,,Cine să fie oare misteriosul Ilie Hagiu – memorie şi vlăstar al unei familii care se va stinge odată cu el – şi cine este el în viaţa Marinei Olaru, o agentă imobiliară întîmplător aleasă să-i găsească o locuinţă a amintirilor? Această poveste minunată se derulează cu ritm de basm într-o proză plină de farmec. Am citit cu încântare Povestea domniţei Marina şi a basarabeanului necunoscut şi mi-aş dori s-o văd tradusă în engleză.” nota Jean A. Harris.

Tatiana Niculescu Bran a absolvit Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti şi Institutul European de Jurnalism de la Bruxelles. Între 1995 şi 2004 a fost redactor la Radio BBC World Service, secţia română de la Londra. Între 2004 şi 2008 a condus biroul BBC World Service de la Bucureşti. În 2006 a publicat primul roman non-ficţional din literatura română, Spovedanie la Tanacu, urmat, în 2007, de Cartea Judecătorilor.

Foto credit: Editura Polirom, Tatiana Niculescu Bran

07
/02
/22

Editura Humanitas Fiction ne invită să descoperim cea mai nouă carte semnată de scriitoarea Isabel Allende. Lansat simultan în limbile spaniolă, engleză şi română pe 25 ianuarie 2022, romanul „Violeta” surprinde 100 de ani de istorie, din 1920, când gripa spaniolă ajunge pe continentul sud-american, până în 2020, când pandemia de Coronavirus răvăşeşte întreaga lume.

03
/02
/22

În toți și în toate există o parte întunecată, necunoscută, amenințătoare. Umbra fiecărui om și a fiecărui lucru atrage cu o forță magnetică scriitorii.

30
/01
/22

În proza scurtă rigoarea și libertatea se întâlnesc de multe ori în chip fericit. Uneori, reușita atinge cele mai înalte niveluri, iar literatura ajunge în noi teritorii și cucerește milioane de cititori. Este și cazul unor scriitori renumiți, de diverse origini, care au publicat proză scurtă, accesibilă și în limba română.

29
/01
/22

Apărut în limba română în colecția „Cărți cult” la Editura ART (traducere de Petre Solomon, 2021), romanul „Fahrenheit 451” de Ray Bradbury reuşeşte performanţa de a fi deopotrivă o capodoperă a literaturii universale, un clasic al genului şi un bestseller.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.