Teatrul Național Cluj Napoca: Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-national-cluj-napoca-programul-spectacolelor-in-saptamana-29-octombrie-4-noiembrie-2012/

Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012   marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare IDIOTUL de F.M. Dostoievski dramatizare de Anna Stigsgaard şi Ștefana Pop-Curşeu regia: Anna Stigsgaard scenografia: Adrian Damian asistent de regie: Alexandra Sofonea mişcarea scenică: Savino Paparella Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; […]

Un articol de |30 Octombrie 2012

Programul spectacolelor în săptămâna
29 octombrie – 4 noiembrie 2012

 



marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare

idiotul2IDIOTUL
de F.M. Dostoievski
dramatizare de Anna Stigsgaard și Ștefana Pop-Curșeu

regia: Anna Stigsgaard
scenografia: Adrian Damian
asistent de regie: Alexandra Sofonea
mişcarea scenică: Savino Paparella
Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; Nastasia Filippovna — Ramona Dumitrean; Generăleasa Epancina — Miriam Cuibus; Aglaia — Anca Hanu; Adelaida — Romina Merei; Toţki — Petre Băcioiu; Ganea — Matei Rotaru; Ippolit — Silvius Iorga.

 

 

 

Prinţul Mîşkin, personajul principal din romanul lui F.M. Dostoievski, suferă de epilepsie, iar boala l-a ţinut departe, ani de zile, de oameni şi de natură. Când ajunge la un spital din Elveţia, se retrezeşte în sfârşit la viaţă, cu o conştiinţă nouă şi luminoasă a lumii care îl înconjoară.
Ca într-un soi de experiment, Dostoievski îl trimite pe acest om naiv şi „pur“, care crede că „frumuseţea va salva lumea“, înapoi într-o Rusie a unei nefericite umanităţi, disperată şi nesigură de propriul destin. Candoarea fragedă a lui Mîşkin schimbă relaţiile dintre bărbaţii şi femeile pe care îi întâlneşte, dar reţeaua acestor relaţii îl cuprinde şi pe el, până la sufocare. Dostoievski ne face să fim părtaşi la acest experiment eşuat, ca şi când noi înşine am fi subiecţii lui, fiinţe umane care nu suntem capabile să vedem nimic în afara propriei noastre condiţii, prizoniere ale propriei noastre mediocrităţi.
Încercarea de a crea un spectacol de teatru pornind de la un roman de anvergură precum Idiotul, fără să îi trădezi sensul sau povestea, a fost o călătorie extraordinară şi complexă – posibilă numai prin dăruirea actorilor şi a întregii echipe. Şi, dacă am trădat, inevitabil, romanul, cred că tocmai această trădare a făcut să fie posibil să îi rămânem fideli: să explorăm întâlnirea dintre Mîşkin, un naiv venit din afară, cu o lume care nu vrea să fie salvată.

Anna Stigsgaard

Preţul biletelor: 40 lei, 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

 


miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
O, CE ZILE FRUMOASE!
O, CE ZILE FRUMOASE!2de Samuel Beckett
traducere de Anca Măniuțiu

regia: István Albu
decorul: Tibor Tenkei
costumele: Gyopar Bocskai
consultant literar: Ştefana Pop-Curşeu

Distribuţia: Winnie — Miriam Cuibus; Willy — Cătălin Codreanu.

Piesa face parte dintr-o trilogie, alături de Aşteptându-l pe Godot şi Sfârşit de partidă. Beckett începe să scrie Ce zile frumoase în 1960, în limba engleză şi o publică la New York în 1961. Autorul publică varianta franceză în anul 1962.
Winnie, îngropată pînă la brâu în nisip, scoate din poşetă obiecte banale pentru a compensa vidul care invadează fiecare oră a „frumoasei zile“. Ea doreşte să vorbească neîncetat pentru a învinge liniştea care o înconjoară. Îşi caută partenerul, pe Willie, o epavă umană redusă la nevoile elementare, dialoghează cu el. În ciuda a toate, este aici o dragoste de viaţă de nestins.
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


joi, 1 noiembrie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ2de Eugène Ionesco
traducere de Vlad Russo şi Vlad Zografi

un spectacol de Gábor Tompa
scenografia: Judit Dobre-Kóthay

Distribuţia: Domnul Smith — Cătălin Herlo; Doamna Smith — Elena Ivanca; Domnul Martin — Adrian Cucu; Doamna Martin — Angelica Nicoară; Mary, menajeră — Irina Wintze; Căpitanul de Pompieri — Ionuţ Caras; Arlechinul — Silvius Iorga; Proprietarul cutiei cu iluzii — Petre Băcioiu.

Ionesco spune, într-un fel, că noi nu ne putem sustrage din propria noastră istorie, din propria noastră poveste, de aceea ne merităm globalizarea, pentru că repetăm mereu si mereu aceleaşi vorbe şi aceleaşi acţiuni, zi de zi. Ele devin clişee, se golesc de conţinut şi sens şi atunci ajungem să trăim conform unor manuale sau softuri, şi, oricât de perfecte ar fi acestea, nu fac decât să crească prăpastia dintre oameni în ceea ce priveşte comunicarea. Ionesco arată acest lucru în Cântăreaţa cheală, cu un umor extraordinar, cu dragoste, şi compasiune chiar, pentru personajele sale.
Forma textului în Cântăreaţa cheală se apropie de perfecţiunea muzicii şi, de aceea, acest text trebuie tratat ca o simfonie, la care, dacă un regizor se întoarce, este la fel cu un dirijor care se întoarce, din nou, ca să dirijeze o operă muzicală cu o altă orchestră. Această structură muzicală a textului demonstrează că o dată ce este găsită forma unui spectacol, aşa cum cred că am găsit-o noi, ea devine, împreună cu textul, cheia spectacolului.

Gábor Tompa

Durata spectacolului: 1 h. 40 min.
Preţul biletelor: 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


DECLARAŢIE2sâmbătă, 3 noiembrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

DECLARAŢIE
de Tudor Muşatescu

one-woman show cu Elena Ivanca

Un one-woman show exploziv, în care actriţa interpretează patru personaje feminine construite în detaliu şi elaborate cu scrupulozitate. Actriţa uimeşte publicul cu admirabilul său instinct comic. Este o savuroasă demonstraţie de fantezie şi virtuozitate care se datorează paletei largi de mijloace de expresie pe care le foloseşte.

Durata spectacolului: 1 h
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.

 

Teatrul Național din Cluj va participa la la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Național de Teatru din Bucureşti cu INSULA, spectacol-concert de Ada Milea, după Gellu Naum. Spectacolul se va juca duminică, 4 noiembrie 2012, în Sala mare a Teatrului Odeon, și va avea două reprezentații, de la ora 17:00 și de la ora 20:00.

Pentru mai multe informații legate de festival accesați pagina www.fnt.ro.

Programul spectacolelor în luna NOIEMBRIE


Biletele se găsesc la Agenţia de bilete a Teatrului Naţional:

P-ţa Ştefan cel Mare nr. 14, Telefon: +40264.595363, Email: agentia@teatrulnationalcluj.ro.

 

22
/10
/19

Anul acesta, în iulie, s-au împlinit 100 de ani de la nașterea lui Lino Ventura, unul dintre cei mai iubiti actori din ultimele decenii. Angiolino Joseph Pascal Ventura, pe numele său real, a venit pe lume la 14 iulie 1919, la Parma, în Italia și s-a stins din viață într-o zi de 22 octombrie (1987), la Saint-Cloud, în Franța.

22
/10
/19

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la București filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câștigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.

21
/10
/19

Seria invitaţilor de marcă la ediţie a X-a a Les Films de Cannes à Bucarest continuă cu unul dintre cele mai promiţătoare talente ale cinematografiei braziliene: Juliano Dornelles, regizorul filmului „Bacurau”, pe care îl semnează împreună cu Kleber Mendonça Filho, peliculă câștigătoare a Premiului Juriului la Cannes 2019.

19
/10
/19

Foaierul și holul Sălii Studio a Teatrului Odeon devin, pe timpul desfășurării FNT-29, spațiul unei expoziții despre arta și viața unui artist complex și plin de elaborate viziuni. Un demers care mizează pe informația intenționat-fragmentară, amestecată cu melancolie și decadență...

19
/10
/19

Evgheni Vodolazkin, unul dintre cei mai importanți și îndrăgiți scriitori, revine în România, în perioada 24–28 octombrie, la invitația Editurii Humanitas Fiction și a Festivalului Internațional de Literatură de la Timișoara – FILTM 2019.

19
/10
/19

Duminică, 20 octombrie, de la 18.30, la TVR 3, în emisiunea „Vizual”, Marius Constantinescu vă invită la centrul BOZAR din Bruxelles, la deschiderea celui mai mare eveniment dedicat lui Brâncuşi în ultimii 20 de ani şi primul de acest gen din Belgia: expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”.

19
/10
/19

Marți, 22 octombrie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, va avea loc o întâlnire cu Lucian Boia și Marian Voicu despre volumul „Întrebări fără răspuns (sau cu prea multe răspunsuri)”, publicat de Editura Humanitas.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

Page 1 of 83412345...102030...Last »