Teatrul National din Sibiu pregăteşte 11 premiere provocatoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-national-din-sibiu-pregateste-11-premiere-provocatoare/

Teatrul National din Sibiu continuă seria spectacolelor montate de mari regizori români şi europeni printr-un program ce îşi propune să aducă până la finalul acestui an cel puţin încă 11 premiere.

Un articol de Petre Ivan|24 ianuarie 2014

Teatrul National din Sibiu continuă seria spectacolelor montate de mari regizori români şi europeni printr-un program ce îşi propune să aducă până la finalul acestui an cel puţin încă 11 premiere.

Un prieten vechi al scenei de la Sibiu, regizorul Silviu Purcărete revine anul acesta cu o adaptare ce are la bază tragedia lui Sofocle.

 Silviu Purcărete – „Oedip Rege”

„Oedip Rege” este un proiect dramaturgic iniţiat în colaborare cu Hans Dietrich Schmidt, profesor la Folkwang Universität der Künste şi iniţiatorul proiectului RUHR 2010 – Capitală Culturală Europeană.

Teatrul Naţional din Sibiu

Spectacolul regizat de Silviu Purcărete va avea premiera în cadrul celei de-a XXI-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, ce va avea loc anul acesta în perioada 6 – 15 iunie.

Radu Afrim – două proiecte secrete

2014 marchează, de asemenea, debutul la Sibiu al unuia dintre cei mai provocatori regizori europeni ai momentului.

Radu Afrim va veni în această toamnă la Sibiu pentru a monta două spectacole, atât la Secţia Română a Naţionalului Sibian, cât şi la Secţia Germană.

Citiţi şi Radu Afrim, la Profesioniştii – sâmbătă, 25 ianuarie

Textele propuse pentru scenă sunt încă în lucru, iar detalii despre acest proiect vor fi disponibile în curând.

Charles Muller – „Marat/Sade”

Cu siguranţă că una dintre cele mai captivante producţii din acest an va fi adaptarea propusă de regizorul luxemburghez Charles Muller pentru „Marat/Sade”, o piesă revoluţionară de Peter Weiss, câştigătoare a premiului Tony pentru cea mai bună piesă în 1966.

Spectacolul va avea premiera în luna septembrie, iar momentan proiectul se află în faza de planificare a distribuţiei.

Anca Bradu – „De ce Hecuba”

Anca Bradu va monta în acest an un text după Matei Vișniec. „De ce Hecuba” va avea premiera în ultima parte a acestui an și este o coproducție cu Centrul de Cercetări Avansate în Domeniul Artelor Spectacolelor ce reunește atât actori de la Teatrul Național din Sibiu, cât și studenți ai Departamentului de Artă Teatrală din cadrul Universității „Lucian Blaga” Sibiu.

Reinold Trischer – „Contra progresului”

Secţia Germană a Teatrului Naţional din Sibiu continuă trilogia pieselor lui Esteve Soler. După ce Alexandru Dabija a montat aici piesa „Contra democraţiei”, vine rândul regizorului german Reinold Trischer să accepte provocarea pentru „Contra progresului”, ce îi reuneşte în distribuţie pe Johanna Adam, Daniel Bucher, Wolfgang Kandler, Daniel Plier şi Dorin Pitariu. Premiera spectacolului va avea loc pe data de 10 februarie.

Teatrul Naţional din Sibiu

Mihai Măniuţiu – „Lecţia”

Cunoscut publicului sibian în mod special pentru regia spectacolelor „Electra” după Sofocle şi Euripide, „Eu, Rodin” de Patrick Roegiers şi „Trilogia Evreiască”, regizorul Mihai Măniuţiu revine la Sibiu cu spectacolul „Lecţia” după Eugen Ionesco.

Repetiţiile vor începe vara aceasta, iar premiera spectacolului va avea loc cel mai probabil în deschiderea stagiunii 2014/2015.

„Amadeus”, „Un pat plin de oaspeţi” şi „Moartea şi diavolul”

Tot la Secţia Germană vor monta în acest an regizorii Şerban Puiu, Gavriil Pinte și Rafael Kohn.

Cunoscut pentru tehnica impecabilă în montarea unei comedii, Şerban Puiu propune vorbitorilor de limbă germană o adaptare după Dave Freeman cu titlul „Un pat plin de oaspeţi”, o farsă cu răsturnări de situaţie dintre cele mai neaşteptate.

Premiera spectacolului va avea loc în luna mai.

Gavriil Pinte se va reîntâlni cu actorii Secţiei Germane în toamna acestui an pentru a reda ultimii ani din viaţa lui Wolfgang Amadeus Mozart într-o montare după piesa „Amadeus” de Peter Shaffer, ce îmbină ficţiunea cu datele istorice.

Rafael Kohn se va afla, în schimb, pentru prima dată la Sibiu, iar proiectul acestuia este o producție după „Moartea şi diavolul” de Frank Wedekind, cu premiera în luna decembrie.

La toate aceste proiecte se vor adăuga activităţi punctuale şi producţii noi pe tot parcursul anului.

Foto cu Teatrul National din Sibiu, Radu Afrim, Silviu Purcărete, Mihai Măniuţiu – Teatrul National din Sibiu, wikipedia, facebook

22
/02
/17

Într-o zi de 22 februarie se năștea actrița italiană Giulietta Masina, al cărei destin a fost legat de o altă biografie celebră din lumea filmului, cea a regizorului Federico Fellini, soţul ei. Tot într-o zi de 22 februarie se năștea poetul şi fabulistul Grigore Alexandrescu, cel care va consacra în literatura română ca specii literare autonome epistola, meditaţia şi satira, și se stingea din viață Andy Warhol, unul dintre cei mai reprezentativi artişti americani ai mişcării pop.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

21
/02
/17

Foștii membrii Beatles Paul McCartney și Ringo Starr au avut prima lor colaborare după șapte ani. Veteranii muzicieni, singurii membri în viață ai celebrului grup din Liverpool, s-au reunit la sfârșitul săptămânii trecute pentru o colaborare de studio la ultimul album al lui Ringo Starr.

21
/02
/17

Corul Național de Cameră “Madrigal-Marin Constantin” va susține un concert extraordinar pentru a marca Ziua Madrigalului, pe 26 februarie 2017, începând cu ora 17:00, la Sala de Spectacol “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică București. Concertul este consacrat împlinirii a 92 de ani de la nașterea regretatului dirijor și compozitor Marin Constantin, fondatorul Corului Madrigal.

21
/02
/17

În fiecare an, la 21 februarie, se celebrează Ziua Internațională a Limbii Materne, un eveniment ce promovează diversitatea culturală și lingvistică din întreaga lume.

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.