The Script Contest: concurs de scenarii de scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-script-contest-concurs-de-scenarii-de-scurtmetraj/

The Script Contest, primul şi singurul concurs de scenarii de scurtmetraj din România care oferă ca premiu producţia scenariului câştigător, a ajuns la ediţia a doua.

Un articol de Liliana Matei|3 decembrie 2017

Participanții sunt invitați să-și înscrie scenariile între 15 noiembrie 2017 și 10 ianuarie 2018 la adresa de e-mail [email protected] . Ediția cu numărul doi propune tema “Portrete ale unei lumi pe cale de dispariție”.

The Script Contest este un concurs de scenarii de scurtmetraj, care își propune să descopere oameni talentați și creativi ale căror povești nu au fost încă descoperite. Proiectul s-a născut din dorința de a dezvolta comunitatea scenariștilor din România, oferind astfel posibilitatea de a aplica oricărui rezident al României, cu vârsta peste 18 ani și cu o pasiune pentru film și/sau scenaristică.

Câștigătorii primei ediții au fost Vlad Ghinea (cu scenariul “Sete”) și Iulia D. Popa (“Odihnească-se în pace”. Premiul pentru fiecare dintre cei doi câștigători a constat într-un cec de 500€, plus producția scenariului într-un scurtmetraj. Iulia a beneficiat și de un workshop de scenaristică, oferit de CTRL+N, pentru a-și îmbunătăți scenariul, produs ulterior într-un scurtmetraj.

Vlad Ghinea, despre participarea sa la prima ediție a concursului TSC: Pentru mine, The Script Contest a fost rotița care a pus în mișcare angrenajul care a dus la producerea acestui film. Astfel, TSC a devenit o alternativă reală și palpabilă la mult-prea-doritele fonduri ale CNC. Mi s-a dat efectiv șansa să scot scenariul din sertar, să-l trimit unor oameni care chiar să-l citească și, ulterior, să-l transform în film. The Script Contest oferă posibilitatea mai mult sau mai puțin tinerilor scenariști/regizori să producă un film, necerând în schimb decât un scenariu bun.

Cea de-a doua ediție propune niște schimbări de regulament, și anume o temă, trei genuri de film și un singur câștigător. De asemenea, anul acesta fiecare participant poate înscrie un singur scenariu în competiție. Premiul rămâne neschimbat, așadar și la ediția a doua TSC se vor oferi 500euro câștigătorului, urmand ca scenariul său să fie produs într-un scurtmetraj, cu ajutorul casei de producție Castalia Pictures și FILM+ , în decursul unui an de la data finalizării concursului.

Mai multe informatii, precum si regulile de participare le puteti gasi pe www.thescriptcontest.com.

Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc este o organizație non-profit, care dezvoltă constant proiecte și evenimente atât pentru industrie, cât și pentru publicul cinefil, oferind totodată pe website-ul oficial informații despre cinematografia română.

Fondată în 2016 de un grup de tinere din domeniul filmului, ADFR își dorește să susțină, să promoveze și să dezvolte industria filmului românesc într-un puternic producător de film global.

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.