The Square / Piața, câştigătorul Trofeului Cinepolitica 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-square-piata-castigatorul-trofeului-cinepolitica-2014/

Trofeul Cinepolitica 2014 i-a fost acordat filmului Piaţa/ Al Midan/ The Square, în regia lui Jehane Noujaim, un documentar percutant despre protestele din Egipt.

Un articol de Petre Ivan|14 aprilie 2014

Nominalizat anul acesta la Oscarul pentru Cel mai bun documentar, The Square a impresionat juriul prin „capacitatea de a descrie adecvat dinamica tipică a unei schimbări sociale care implică relația dintre mișcări colective și instituții, dar şi prin capacitatea de a interpreta evoluția unei transformări încă nefinalizate, dar dezirabile, din perspectiva inocentă, lipsită de compromisuri, a unui protagonist tânăr”.

Cea de-a treia ediție a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica s-a încheiat cu proiecția superproducției Înapoi în 1942/ Back to 1942, propunerea Chinei la Oscar, după șase zile în care câteva mii de spectatori au văzut filme la Cinema Studio, Cinema Union și Cinema Elvira Popescu. Gala de închidere a fost prezentată de directorul festivalului, Moscu Copel.

Premiul pentru Cel mai bun film politic i-a revenit peliculei Zgomot în cartier/ O Som ao Redor/ Neighbouring Sounds, în regia lui Kleber Mendonça Filho.

Mențiunea specială a juriului i-a fost oferită filmului Paradjanov, o biografie neconvențională a cineastului Sergei Paradjanov, regizată de Serge Avedikian și Olena Fetisova.

Cele peste 20 de filme din selecția Cinepolitica au fost proiectate, majoritatea, în premieră în România, iar multe dintre ele nu vor ajunge în sălile de cinema. Câteva mii de spectatori au asistat la proiecțiile și dezbaterile Cinepolitica.

The Square

De la masterclass-ul lui Cristian Tudor Popescu despre „Putere și Adevăr în cinematografia românească” s-a plecat la miezul nopții, după trei ore de discuții, iar la întâlnirea cu Adelin Petrișor și poveștile lui despre Coreea de Nord, sala Elvira Popescu a fost arhiplină.

Juriul a fost format din artiştii israelieni, stabiliţi în Belgia, Effi şi Amir, directorul de festival şi expertul în sociologie vizuală Antonio Casciaro, din Italia, și jurnalistul şi analistul politic Bogdan Ficeac.

Foto cu The Square şi Cristian Tudor Popescu – Cinemagia 2014 şi Alexandra Pandrea

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.